Avatar billede michaelb2 Nybegynder
14. oktober 2001 - 16:07 Der er 21 kommentarer og
5 løsninger

Vurder denne side

Så har jeg lavet et nyt design på min side, som jeg gerne vil have lidt feedback på!

Vurder det veligst efter følgende kriterier:
1) Design
2) Layout
3) Brugrvenlighed
4) Farver
5) Indhold
6) Giv siden en karakter på 13-skalaen

Link: http://sitecenter.dk/fuglesiden

.::Michael::.
Avatar billede filen Nybegynder
14. oktober 2001 - 16:12 #1
11@13 dog ville jeg foretrække at menyen var i højre side.
Ellers en rigtig flot side, der er ingen klager fra mig....
Godt gået....
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. oktober 2001 - 16:20 #2
1) Den hvide font er lovlig tund til at stå på mørk baggrund, eller køn og indbydende
2) lovlig høj og smal lad den brede sig lidt i større vinduer.
3) Sølle. der kom en %¤#\"& popop da jeg ankom til side. Skidt i sig selv, dobbelskidt når det der spørges om netop er noget man ikke har haft tid til at vurdere endnu. (Men du er i godt selskab. Ask Alex poppede et helt spørgeskema op ved entry en overgang).
4) Skiftet mellem blå og sort i menuen er ikke ideelt. ellers fint.
5) Indholdet kan jeg ikke vurdere. Jeg holder ikke fugl :)
  Jeg fandt ingen slemme stavefejl, det er et plus.
6) Nej

mvh JakobA
Avatar billede kenneth_jakel Nybegynder
14. oktober 2001 - 16:23 #3
Design:
En smule standard/kedeligt.

Layout:
Det virker! - på trods af at designet ikke er så innovativt, kan du være sikker på at layoutet virker. Det er godt gennemprøvet.

Brugervenlighed:
Er i TOP - inden kan være i tvivl om hvordan man anvender dit site og finder rundt i de forskellige sektioner.

Farver:
Menuen virker godt med en mørkeblå baggrund og hvid skrift. Blå giver som regel indtryk af seriøsitet, og da det så vidt jeg kan se også stemmer godt overens med dit site, er blå et godt valg. Der er et sted hvor du bruger en grøn skrift på hvid - det er ikke så heldigt, da det er svært at læse.

Indhold:
Meget informativt. Er man til fugle kan man kun blive glad for dette site\'s info!

Karakter:
Da design, farver med videre ikke er særlig nyskabende trækker det godt ned i karakteren, dog får den nogle plusser for informativt indhold, samt det at du har et velovervejet formål med sitet (det er der sgu mange der ikke her!) sitet får 9.

/kenneth
Avatar billede nixon Juniormester
14. oktober 2001 - 16:47 #4
Jeg ville nok havde valgt baggrundsfarve\"hvid\" og menufarve\"blå\" i andre farver .. de virker meget kolde/bare.
Jeg kan heller ikke forstå hvorfor at du har valgt en anden farve font på siden \"undersøgelser\" den sorte fungere fint på de andre sider.
Der står Anmeldelser på knappen, men der står Andmeldelser som \"title\" hmmm .. slet det d.
Angående din gæstebog, så ville jeg nok finde en anden eller editere i din du har. størrelsen er helt uacceptabel, og den har på ingen måde samme design som resten af siden har. Hvis du mangler hjælp til en gæstebog, så spørg :) Eksperten er til for at hjælpe.
Den er overskulig og dermed også brugervenlig.
Den er hurtig at hente \"den er ikke for stor\" :)
Jeg har ingen fugle, men klart en side jeg ville bruge hvis jeg havde.
8@13
NixoN
Avatar billede nixon Juniormester
14. oktober 2001 - 16:50 #5
din=den
Avatar billede michaelb2 Nybegynder
14. oktober 2001 - 17:21 #6
filen: Skal jeg sige TAK eller skal jeg sige at jeg ikek kan bruge din rod til noget. Ps. jeg har haft sat menuen ovre til højre, men det så ikke godt ud sy\'s jeg ;o)

Jacoba: Hvilken farve font kunne du foreslå i stedet for hvid? Jeg kigger nok på det med vinduerne(på laypoutet)...- En anden gang måske! Ang. popupboksen i starten! Du har da fuldstændig ret! Den skal jo først komme, når man går væk fra forsiden! Men hvordan er det nu man gør sådan at den kun kommer op én gang ved hver besøgende? Det med skiftet mellem det blå og sorte- Jeg tror jeg lader det blive som det er! Selvfølgelig kan du ikke vurdere indholdet, men ingen stavefejl er jo altid et plus (selvom at jeg godt kan være lidt for hurtigt en gang imellem) ;o)
Det er i orden at du ikek vil give karakter! Det respekterer jeg fuldt og fast! Tak for den gode og brugbare kritik! Point til dig bagefter...

Kenneth Jakel;
Mine svar:
Design: Måske er det lidt for kedeligt/for standard, men jeg tror det bliver som det er...
Layout:
Hvad mener du med at det virker?
Brugervenlighed:
Dejlig god ros! Havde også en idé om at brugervenligheden var god! Men altid godt at få det bekræftet *<:o)
Farver:
Det var jo lige det modsatte af hvad Jacoba svarede... Men igen skønt at høre, noget ros! Ang. den grønne skrift; DU HAR HELT RET!! Den skal da være normal sort!! Ved ikke hvad der er gået galt. Ser lige på det...
Indhold:
Igen...- Dejligt med ros!
Karakter:
Tak for karakteren! Jeg ta\'r den til mig som et kompliment! Point til dig til sidst...

Nixon:
Det med farverne, hvor blå og hvid ikke passer, tror jeg at jeg droper. For jeg kan nu meget godt lide det, og da det meste andet (logoer osv.) også har blå/hvid, lader jeg det være sådan...

Ang. fonten på Undersøgelser giver jeg det samme svar som jeg gav Kenneth: DU HAR HELT RET!! Den skal da være normal sort!! Ved ikke hvad der er gået galt. Ser lige på det... Jeg ændrer også lige det med andmeldelser/anmeldelser - Tak for oplysnngen! Dejligt me nogle vakse brugere *<:o)Måske er det en dårlig gæstebog jeg har, men den bliver som den er! Den er nemlig lavet på www.zip.dk og er bare sat ind i en boks i stedet for at skulle gå væk fra menu osv. (hvis du forstår) Tak for det dejlige ros ang. brugervenlighed og indhold! Og tusind tak for karakteren! Også point til dig, når \"jeg lukker\"!

Mere kririk/ros skader ikke!!!!!

.::Michael::.

Avatar billede michaelb2 Nybegynder
14. oktober 2001 - 17:23 #7
RETTELSE:

filen: Skal jeg sige TAK eller skal jeg sige at jeg ikek kan bruge din rod til noget. Ps. jeg har haft sat menuen ovre til højre, men det så ikke godt ud sy\'s jeg ;o)

Skulle irgtig have lydt sådan:

filen: Skal jeg sige TAK, eller skal jeg svare at jeg ikke han bruge din meget korte kommentar til noget? Hvis du mener at du har fortjent en sum point, kan du jo sige til! Jeg syntes det ikke! Selvom din ros er dejlig at få...

.::Michael::.
Avatar billede michaelb2 Nybegynder
14. oktober 2001 - 17:24 #8
irgtig = rigtig
Avatar billede filen Nybegynder
14. oktober 2001 - 18:32 #9
michaelb2> Takker for dit svar, men jeg er ligeglad med points. Jeg er glad bare jeg får lidt feedback.. ;o)
Avatar billede michaelb2 Nybegynder
14. oktober 2001 - 18:34 #10
filen: Der er så i orden *<:o)
Avatar billede michaelb2 Nybegynder
14. oktober 2001 - 18:58 #11
Jakoba: Nu kommer popup-vinduet når man forlader siden! Er det ikek bedre?
Avatar billede thomasledet Nybegynder
14. oktober 2001 - 19:24 #12
jo, det er meget bedre...
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. oktober 2001 - 19:28 #13
michaelb2 >> det er lidt bedre. Det er stadig et popopvindue, men nu er spørgsmålet i popopvinduet i det mindste ikke malplaceret.

mvh JakobA
Avatar billede resten Nybegynder
14. oktober 2001 - 19:32 #14
En generalt flot side men mangler der ikke noget ude til højre ? der ser det lidt tomt ud og væk med det som popper op det er ikke så smart jov måske hvis siden kunne huske cookies så den kun popped op den ene gang for man skal vel ikke vurder den hver gang man forlader siden ? Den tekst som løber med det er gratis at tilmelde sig et nyhedsbrev er fin men den løber lidt for hurtig efter min mening så en lille smule langsomer og karater tja et flot 8 tal med pil op ad.

resten/
Avatar billede michaelb2 Nybegynder
14. oktober 2001 - 19:39 #15
resten: Jg prøver med en coockie!
Avatar billede resten Nybegynder
14. oktober 2001 - 19:43 #16
:)
eller få det helt væk det popop vindue det skræmmer folk væk :( og det er jo ikke meningen.

resten/
Avatar billede michaelb2 Nybegynder
14. oktober 2001 - 19:44 #17
Skal jeg virkelig fjerne et helt?

Det hjalp ellrs til at folk stemte, men jeg kan da godt fjerne det så...
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
14. oktober 2001 - 19:45 #18
En nydelig side, med nogle venlige farver. Det er dejligt at man kan se hvad sidens budskab/indhold er, med det samme man kommer ind på siden.
Funktionaliteten er også helt ok. Et godt billede af fuglen på forsiden. Der er nogle enkelte banner/reklamer på siden hvilket er helt ok, men du har gjort det helt rigtige nemlig at placere dem nederst på siden, så det ikke er det der bliver blikfanget i første omgang.

9@13
Avatar billede resten Nybegynder
14. oktober 2001 - 19:53 #19
du kan godt se hver gang du er inde på en af dine sider og forlader dem igen så popper det op og det er da og meget godt men så skal det kun komme op på når du forlader forsiden og ikke andet og så skal den huske at man har været der inde (cookies) så man ikke heletiden skal stemme.

resten/
Avatar billede michaelb2 Nybegynder
14. oktober 2001 - 20:03 #20
jakobclausen: Jo tak! God og funktionel ros!

Resten: Næ nej! Nu misforstår du det jo ;o) Den popper kun op når man forlader forsiden! Ikke nogle af de andre sider!

.::Michael::.
Avatar billede resten Nybegynder
14. oktober 2001 - 20:08 #21
jeg er inde på forsiden okey og klikker på foder og der kommer den frem og det er også din side ik godt så til bage til forsiden og vidre og når man forlader den kommer den frem igen altså 2 gange.
forside 1 gang foder 1 gang =2 gange og de må i andre også give mig ret i det er ireterende.men ellers er det fint michal :-)
Avatar billede michaelb2 Nybegynder
14. oktober 2001 - 22:36 #22
resten: Nå sådan! Men hvad skulle man lave på forsiden igen? Nej bare glem det...- Jeg prøver at lave en coockie en eller anden dag :o)

Det si\'r vi!

Point bliver delt ud i morgen...

.::Michael::.
Avatar billede michaelb2 Nybegynder
15. oktober 2001 - 14:10 #23
Tak for vurderingerne alle sammen!!

.::Michael::.
Avatar billede jakoba Nybegynder
15. oktober 2001 - 14:18 #24
Har du forresten læst Datatid nr 10 okt 2001.
Der anmelder de 3 programmer man kan installere for at få ALLE popopvinduer lukket. Når der er blevet lavet 3 ret proffe programmer specielt til formålet kunne man måske konkludere at popop-vinduer er noget man skal være varsom med at bruge :-))

mvh JakobA
Avatar billede michaelb2 Nybegynder
15. oktober 2001 - 14:21 #25
Jeg tror vist jeg har hørt rigeligt om popup-vinduer ;o)

Det bliver sådan, at jeg sætter en coockie (leder efter hvordan man gør) ind i popup\'en sådan at popup-boksen kun popper op én gang for hver besøgende!!

.::Michael::.
Avatar billede resten Nybegynder
15. oktober 2001 - 15:39 #26
Hej Michaelb2 :-)

Tak for point og held og lykke med dine cookies.

resten/