Avatar billede run Nybegynder
14. oktober 2001 - 05:56 Der er 1 løsning

Jeg kan ikke pinge min gateway

Jeg har en server remotely hostet. Alt virker som det skal, men hvis jeg kører en Netdiag får jeg:

Default gateway test . . . . . . . : Failed    [FATAL] NO GATEWAYS ARE REACHABLE.

Og jeg kan heller ikke pinge min gateway fra serveren, men jeg kan godt pinge den udefra.

Nogen der har en god forklaring på fænomenet ?
Avatar billede dr.m Nybegynder
14. oktober 2001 - 12:17 #1
some sort of fierwalling is preventing ICMP traffic which is used for ping.
even though you can not pint, the server is reachable with the services it\'s intended to provide (e.g. web)
it could be a firewall, it could be a personal firewall like zone alarm or it could be the default firewall on windows XP LAN configuration