Avatar billede vszulc Nybegynder
14. oktober 2001 - 04:34 Der er 12 kommentarer

CDer virker ikke i brænder...

Jeg er meget tilfreds med mit Samsung CDRW drev (8*4*32), men fornyligt købte jeg to slags CDRere sammen. Den ene slags, almindelige CDere er der ingen problemer med, men drevet kan ikke genkende de andre som er nogle Samsung 75 eller 80 minutters CDere.
Jeg bruger NERO Burning Rom, 5.0 OEM til at brænde med. Hvadkan man gøre?
Avatar billede lennilg Nybegynder
14. oktober 2001 - 05:40 #1
Du skal havde nero verdion 5.5.5.1 installeret for at kunne brænde på 80 minutters cdér.

Du kan downloade det her:

ftp://ftp.nero.com/Nero5551.exe
Avatar billede vszulc Nybegynder
14. oktober 2001 - 06:58 #2
Har jeg lige prøvet, men det hjælper ikke.
Det kan vel ikke være CDerne der er noget i vejen med? Jeg købte 10, og har efterhånden prøvet med en tre af dem.
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2001 - 09:28 #3
Du skal bruge de Cd\'er som er anvist til din brænder, eller også skal den justeres til at kunne bruge andre cd\'er
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2001 - 09:29 #4
Kan ikke lige huske hvad det var min ITmontør fortalte mig endag omkring dette problem.
Avatar billede summer Mester
14. oktober 2001 - 11:09 #5
Nero 5.0 brænder fint 80 min. Cd-er, men jeg må give kharder delvist ret, det er ikke alle mærker der funker, hvorfor ved jeg ikke og har ingen patentløsning på det. Jeg prøvede mig frem til de
mærker der kører uden problemer i min brænder. Sikkert er det, at der er andre der virker end dem brænderproducenten foreskriver.
Avatar billede msmows Nybegynder
14. oktober 2001 - 16:46 #6
Prøv evt. en firmwareopdatering af drevet.
Avatar billede vszulc Nybegynder
14. oktober 2001 - 19:11 #7
Og hvordan gør man det?!?
Avatar billede summer Mester
14. oktober 2001 - 21:37 #8
Avatar billede megahajen Nybegynder
14. oktober 2001 - 23:57 #9
Jeg havde samme problem engang...!!!!

Jeg nåede at brænde EN ENKELT 80min cd, og det tror jeg var heldigt, for efter det kunne den slet ikke læse 80min cd´re mere!!!!
Normale cd´r var der ingen problemer med.....
Jeg tror bare at nogle brændere ikke understøtter shittet.....
                BILLIGE LORT
( Nu bruger jeg en Plextor, det er noget der virker!!!! )
Avatar billede vszulc Nybegynder
15. oktober 2001 - 04:01 #10
Dumt spørgsmål, men hvordan giver man egentlig point herinde? Der er ikke nogen knap nogen steder...
Avatar billede viperfx102 Nybegynder
15. oktober 2001 - 04:18 #11
Du skal huske at være logget ind før du kan give point til dem der har svaret på dit spørgsmål!
Avatar billede summer Mester
22. december 2003 - 17:03 #12
Luk please!