Avatar billede night-stalker Nybegynder
13. oktober 2001 - 21:01 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

DivX til VCD

Hej alle sammen jeg har et lille problem. Jeg vil gerne brænde en Video CD til DVD-afspilleren med en DivX film på men Nero-brænder programmet vil ikke være med til det. Den skriver at det der noget med licens aftalen og at man kan købe et plug-in på deres hjemmeside. Er der nogen der kan hjælpe mig med det og enventuelt give mig en adresse på et program der vil være med til det eller er der måske nogen der har DET plug-in.

Håber i Kan hjælpe!!!!!      ::TAK::
Avatar billede frock Nybegynder
13. oktober 2001 - 21:20 #1
Som du selv skriver, kan det fås via deres hjemmeside.

Andre metoder er pirateri og ikke tilladt på eksperten.dk
Avatar billede madizone Nybegynder
13. oktober 2001 - 21:24 #2
A : DivX ligger i MPEG4
B : VCD ligger i MPEG1
Selvom aftalerne var i orden, så er det ret usansynligt at almindelige computere kan klare on-the-fly konvertering. Selv med 1x speed.
Du må tænke på at DivX\'en skal dekodes, resizes, mpeg-kodes. Samtidigt skal lyden dekodes, konverteres, mpeg-kodes.
Selv en 1.5 GHz tror jeg ikke kan køre dette realtime - altså 1x.
Og vil du brænde 16x - så ses vi i år 2006, nå den slags er muligt.
VCD og DivX er to meget forskellige formater.
Avatar billede night-stalker Nybegynder
13. oktober 2001 - 21:39 #3
Hvad gør jeg sÅ???? Skal jeg konvatere det til et ander format???
Avatar billede madizone Nybegynder
13. oktober 2001 - 21:51 #4
Yes. VCD er et format fra starten af 90\'erne.
DivX blev først til i - jeg ved det ikke - år 1999 eller 2000.
Jeg kan ikke give det et link til en god guide jeg kender, eller et specifikt program der lige gør det.
www.divx-digest.com kan du få hjælp til en del - det er alt jeg kan sige.
Men du skal vide at når du konvertere en højopløsnings DivX DVD-rip til VCD MPEG1 format, så bliver billedet betydeligt ringere.
Ikke nær så skarpt.
Avatar billede rebus Nybegynder
14. oktober 2001 - 14:03 #5
madizone>Hvad er det for noget pjat du skriver om.
night-stalker>Du kan gå ind på www.vcdhelp.com der kan du finde nogle programmer. Husk altid at lave en wav fil til lyden da den ellers vil blive forskudt.
Avatar billede rebus Nybegynder
14. oktober 2001 - 14:06 #6
Jeg bruger selv http://www.vcdhelp.com/tmpgenc.htm til at lave mpeg og http://www.vcdhelp.com/virtualdubedit.htm til at dele filen med.
Avatar billede madizone Nybegynder
14. oktober 2001 - 14:21 #7
rebus > hvilke af de ting jeg skriver er \"pjat\".
Du mener det med at konvertering først kan gøres i år 2006? I taler om real-time konverting. Ligesom det kræver et godt system at brænde mp3\'er direkte i WAV via. Nero med 12x eller 16x.
Du kan - med den rigtige viden, godt konvertere DivX til VCD(hvilket gør billedet ringere), men det tager nok - let\'s say ... 5-10 timer afhængig af system for en 90 minuters film afhængig af system og om vil have quick conversion eller precise conversion.
Avatar billede madizone Nybegynder
14. oktober 2001 - 14:23 #8
I = jeg even
Avatar billede halifax Nybegynder
14. oktober 2001 - 14:24 #9
Du kan læse mere om formater, DVD, VCD o.m.a på www.divxit.dk

Avatar billede rebus Nybegynder
14. oktober 2001 - 14:25 #10
madizone> Hvorfor skulle man brænde en CD med wav filer?
Har du selv prøvet at konvertere Divx til mpeg.....nej sikkert ikke....fordi det tager IKKE 5-10 timer....
Avatar billede madizone Nybegynder
14. oktober 2001 - 14:25 #11
\"5-10 timer afhængig af system for en 90 minuters film afhængig af system og om vil have quick conversion eller precise conversion. \"

Correction : 5-10 timer afhængig af system for en 90 minuters film. Ting som Quick eller Precise conversion har også indflydelse på den tid det tager.
Avatar billede madizone Nybegynder
14. oktober 2001 - 14:30 #12
rebus > jo, det har jeg. Når du brænder en CD, så ligger det i CDA-format hvilket er identisk med WAV. Mit eksempel går ud på at den tradionelle måde er at konvertere mp3\'er til wav, og så brænder, mens real-time måden er at få computeren til at konvertere MENS den brænder.
Selvom han havde et videoCD plug-in til Nero, så kan han på INGEN måde brænder AVI filer i DivX-codec på CD som VCD.
Du kan måske konvertere en DivX til VCD på 30 sekunder? SHOW ME HOW!
Avatar billede madizone Nybegynder
14. oktober 2001 - 14:31 #13
I divx codec = i DivX.

(glem codec)
Avatar billede madizone Nybegynder
14. oktober 2001 - 14:36 #14
På min Duron 900 der tager den slags konvertering 6-8 timer...
Avatar billede rebus Nybegynder
14. oktober 2001 - 15:02 #15
Men du kan få det plug-in det er der jeg mener med pjat. Nero kan gøre det, det tager bare ikke 30 sek.
Avatar billede night-stalker Nybegynder
17. oktober 2001 - 22:21 #16
Tak for hjælper alle sammen.