Avatar billede cooltie Nybegynder
13. oktober 2001 - 17:56 Der er 9 kommentarer

Mail robot

Hej,

Er der nogen som der har en god idé til en mail robot...billig og nem at konfigurer.

Jeg har aldrig prøvet at sætte sådan en op...så en god vejledning er ikke afvejen.

Den skal kunne sende en mail udfra en database

Cooltie
Avatar billede holmus Nybegynder
13. oktober 2001 - 17:59 #1
Du kan da blot benytte mailobjectet CDONTS.NewMail denne kan du sætte til at hente data nede fra en db, og derefter fordele det i et array, som sender dine mails videre! :-)

/razz
Avatar billede cht Nybegynder
13. oktober 2001 - 18:09 #2
Der findes også mange andre mailkomponenter, så find lige ud af hvad du har adgang til og derefter kan du bruge nedenstående, nu er scripttimeout sat til en time, så den burde sagtens kunne nå at sende dine mails, hvis du ikke definere scripttimeout, så vil den være på 90 sekunder og så er det ikke sikkert den kan nå at sende de mails (hvis du skal sende til mange).

<%
strConn = \"DBQ=\"& Server.MapPath(\"maillist.mdb\") & \";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; PWD=\"

Server.ScriptTimeOut = 3600
on error resume next

Set objRS = Server.CreateObject(\"ADODB.Recordset\")
strQ = \"SELECT * FROM maillist\"
objRS.Open strQ, strConn

While not objRS.EOF
    \'sæt din mail sender ind her

    objRS.MoveNext
Wend

objRS.Close
Set objRS = Nothing
%>
Avatar billede cooltie Nybegynder
13. oktober 2001 - 18:31 #3
--->Holmus

Kan du ikke komme med et eksempel?
Avatar billede cht Nybegynder
13. oktober 2001 - 18:36 #4
Ja, det kan jeg godt. Her har du en der bruger JMail.SMTPMail

<%
Set JMail = Server.CreateObject(\"JMail.SMTPMail\")

JMail.ServerAddress = mailserver

JMail.ISOEncodeHeaders = false
JMail.Charset = \"iso-8859-1\"
JMail.ContentType = \"text/plain\"
\'JMail.ContentType = \"text/html\"
JMail.ContentTransferEncoding = \"8bit\"

JMail.Sender = mailsender
JMail.Sendername = mailsendername

JMail.Subject = mailsubject

JMail.AddRecipientEx recipient, recipientname

JMail.Body = mailmessage

JMail.Priority = 3

JMail.Execute

if err.number <> 0 then        response.write \"<br><br>\" & err.number & \": \" & err.description & \" \"
err.clear

response.write \"<br>Mail sendt til <font color=blue>\" & recipientname & \" (\" & recipient & \")</font> \"
%>
Avatar billede cht Nybegynder
13. oktober 2001 - 18:38 #5
Du skal selvfølgelig lige erstatte recipient med objRS(\"email\") og recipientname med objRS(\"navn\") og definere resten af variablerne.
Avatar billede cooltie Nybegynder
13. oktober 2001 - 22:40 #6
Det her tror jeg simpelthen bare ikke jeg kan selv...hvad skal ---> cht have for at sætte sådan en mail-robot op for mig?

Cooltie
Avatar billede cht Nybegynder
14. oktober 2001 - 16:36 #7
Det kommer an på hvor meget det skal omfatte. Skal du have et helt system, hvor du kan skrive via. din internet browser og hvor du kan tilføje, redigere og slette hvilke emails der skal skrives til, skal den også kunne gemme i meddelserne i en database og skal det evt. kunne andre ting. Eller hvad har du brug for?
Avatar billede cooltie Nybegynder
14. oktober 2001 - 20:52 #8
Jeg skal bruge et system som fungere på samme måde som her på eksperten...nemlig at hver gang der sker noget med et spørgsmål så modtager man en mail....det er systemet....
Avatar billede cht Nybegynder
14. oktober 2001 - 20:56 #9
Er det rigtigt forstået at det altså skal være et forum hvor folk kan skrive meddelser og andre kan svare og hvis folk sætter et \"hak\" i \"Send en E-mail til mig, når der er nyt i dette spørgsmål\", så skal den sende e-mails sat det hak?