Avatar billede mikkel2222 Nybegynder
13. oktober 2001 - 14:31 Der er 14 kommentarer

cd-rom skiver findes ikke før genstart !

Win2000pro har problemer med at finde ud af når jeg har sat en ny cd i enten cd-rom eller brænder !
F.eks: Når jeg har spillet et spil eller lavet grafik i et stykke tid og så sætter en ny cd i, så siger den at der ikke er nogen cd i drevet !! Så jeg kan ikke læse cd- rom skiven før jeg har genstartet !?

Nogle ideèr ??
Avatar billede tre Nybegynder
13. oktober 2001 - 14:46 #1
Prøv at trykke F5 for at opdatere din Explorer.
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2001 - 15:28 #2
Måske er der problemer med dit cdrom drev. Netop den fejl har jeg set hos en som havde fået skifte et cdrom drev på grund af den fejl og nu var det galt igen 14 dage efter.

Kan også være du har en dobbel driver liggende i forbindelse med dit Cdrom drev.

Er det dine brændte cd\'er det er galt med, så kan det være en dårlig kvalitet cd\'er du bruger.
Avatar billede mikkel2222 Nybegynder
15. oktober 2001 - 19:59 #3
det virker fint når jeg køre win98, men ikke win2000
Avatar billede mikkel2222 Nybegynder
15. oktober 2001 - 20:00 #4
opdatere selve i exploreren gør intet !?
Avatar billede mikkel2222 Nybegynder
15. oktober 2001 - 20:01 #5
(opdatering i selve...)
Avatar billede tre Nybegynder
16. oktober 2001 - 08:55 #6
Jeg har faktisk af og til lidt det samme problem.

Jeg tror det har noget at gøre med at \"Auto insert notification\" ikke er slået til. Det kan de fleste brænderprogrammer nemlig ikke lide.

Det er før lykkedes mig ved at lukke min Windows Explorer og tage cd\'en ud, hvorefter Explorer startes igen og cd\'en skubbes i.

Tjek evt. dine indstillinger for CD-ROM drevet under din \"geräte-manager\" (hedder vist \"enhedskonfiguration\" på dansk). Der er der en masse flueben man kan slå til eller fra, såsom \"Auto Insert notification\" m.m.
Avatar billede mikkel2222 Nybegynder
16. oktober 2001 - 11:02 #7
Properties for cd-rom og cd.brænder - viser ikke andet end cd player volume !?

Begge 2 virker perfekt i win98, kan der mangle en driver der får dem til at virke i win2000pro ?
Avatar billede tre Nybegynder
16. oktober 2001 - 11:09 #8
HAr du prøvet at lukke explorer tage cd\'en ud - sætte den i igen og derefter starte win explorer igen???
Avatar billede mikkel2222 Nybegynder
16. oktober 2001 - 20:29 #9
Nu har jeg prøvet at installere nyt firmware til begge cd drev - nu fungere det fint !

Men hvorfor står der lige pludselig at både harddisk og begge cd drev er scsi drev og ikke ide, som de i virkeligheden er !?? ikke fordi det gør så meget, men er der en grund til et?

Kan det ha`noget at gøre med at jeg har installeret microsoft service pack 2?
Avatar billede tre Nybegynder
17. oktober 2001 - 09:45 #10
Nu må jeg desværre stå af. Det kan jeg ikke svare dig på.

Men under NT i kontrol panelet er IDE HD\'erne også listede under SCSI-Adaptor. Men der står at de er på \"SCSI-controlleren\": PCI IDE.

Er det også sådan hos dig?
Avatar billede columbus Nybegynder
19. oktober 2001 - 16:09 #11
jeg har lige fået samme problem med at til tider så kan hverken cd-rom eller brænder finde cd\'erne.
Jeg kan dog ikke forstå at en firmware opgradering hjalp. Jeg kører med nyeste firmware i begge drev, og desuden så har det virket fint indtil nu.
Jeg kunne stadig godt bruge nogle ideer?
Avatar billede mikkel2222 Nybegynder
28. oktober 2001 - 00:50 #12
Svar til TRE : hos mig er de under\"IDE CONTROLLER\"

Svar til COLUMBUS : Tror ikke jeg kan hjælpe dig så meget, det eneste jeg ved at efter jeg installerede nyt firmware og downloadede en masse forskellige opdateringer til win2000, så fungerede det fint !? Kører du win2000?
Avatar billede mikkel2222 Nybegynder
28. oktober 2001 - 00:52 #13
(anbefalede opdateringer fra microsoft!)
Avatar billede columbus Nybegynder
28. oktober 2001 - 13:09 #14
mikkel -> Ja, jeg kører win2000. Jeg kan jo prøve med en masse forskellige opdateringer fra microsoft. Firmwaren skulle være opgraderet.