Avatar billede funky_bo Nybegynder
22. februar 2000 - 21:49 Der er 8 kommentarer

er nogen det gider

vad er det så fornoget det der os/2
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2000 - 22:41 #1
Here we go!
Det er et PC styre system, i begyndelsen udviklet i fællesskab af Microsoft og IBM som en afløser til DOS, som allerede i 1984 blev anset for at være forældet. Efter bruddet i 1990/91 videreudviklede IBM systemet til det vi kender idag!
på grund af den høje stabilitet bliver systemet ofte benyttet til kritiske opgaver....

Prøv at se min lille hjemmeside <http://www.image.dk/~flywheel/os2/> for uddybning, dog på engelsk!

For et billede af min desktop se <http://home.worldonline.dk/~flywheel/screenshots/fly_shot_os2.gif>
Avatar billede funky_bo Nybegynder
22. februar 2000 - 23:23 #2
flywheel>

hvorfor er din homepage på engelsk og ikke dansk og engelsk
Avatar billede funky_bo Nybegynder
22. februar 2000 - 23:27 #3
men tak for oplysningen og vis jeg skulle give dig et godt råd så billedet dit desktop lidt mindre ikke for de det tager lag tid at lode men for de det er for stort til skærmen og jeg sider ved en 26" skærm lige nu
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2000 - 00:48 #4
Den har altid været på engelsk...kan ikke huske hvorfor...Er flere gange begyndt på en oversættelse, men er løbet sur i det og har fundet andre ting at lege med!

Med hensyn til skærmskuddet....vel...jeg benytter denne opløsning til daglig og en reducering af billedstørrelsen til ex: 1024x768 har vist sig at gøre væmmelige ting ved billedet!
En anden og meget ubetydelig grund rimer lidt på ego-trip :-)
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
06. oktober 2000 - 12:00 #5
Som ny hedder :

Warp
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2000 - 12:27 #6
Vel faktisk hedder produktet OS/2 Warp, hvor Warp betyder at det er 3.0 eller senere.
Der er så en tredjeparts distribution ved navn eComStatation på vej (se: http://www.ecomstation.com), der nok vil være fremtidens klient. Dette skyldes at IBM ikke ikke i øjeblikket er interesseret i at sende en klient på gaden, men vil hellere arbejde videre på serveren, hvor det nyeste skud er OS/2 Warp Server for e-Business 4.5. Det nye er her et nyt filsystem (JFS), SMP support (optil 64 processorer) og en ny kernel (hænger sammen med SMP supporten).

Live long and prosper...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. december 2000 - 15:06 #7
Jeg tror ikke han lukker denne message? Rart at vide at der er andre Warper der ude......
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. marts 2003 - 14:20 #8
dette spm. er snart lige så gammelt som OS/2, hvad med at lukke.

underligt nok er alle spm. om OS/2 ikke lukket, se dog og få gjort det.