Avatar billede run Nybegynder
13. oktober 2001 - 00:59 Der er 3 kommentarer

Er denne Cisco router sat forkert op ?

Min webserver er hooket op til en Cisco router som jeg ikke selv har kontrol over.
Fornyligt opdagede jeg at upload til serveren var utroligt langsom, men download så ud til at være normal.
Jeg connectede remotely til serveren og lavede en speedtest:
17 kbps down (to the server)/1802kbps from the server
Ikke særligt imponerende.
Jeg bruger et Netgear Netværks kort og havde sat Network media til Auto sence. Den valgte selv 100BaseTx Full Duplex. Ved manuelt at sætte Network Media til 10BaseT Full Duplex fik jeg min speed tilbage.

Er deres Router sat forkert op ?
Avatar billede maniacdog Nybegynder
14. oktober 2001 - 12:45 #1
Hvad model er det?
Cisco har jo lavet en pæn del routere =)
Avatar billede svindler Nybegynder
15. oktober 2001 - 10:12 #2
Mit umiddelbare gæt er, at 10 Half er det bedste, da en del af routerne ikke kan mere. Hvis routeren står til autonegotiate vil den gå i HALF duplex, hvis den anden ende ikke står til negotiate.
Men som maniacdog skriver så kom med routermodellen, så kan vi se, hvad ethernet-interfacet kan.
Spørg evt router-leverandøren hvad interfacet står til.
Avatar billede dthygesen Nybegynder
01. december 2001 - 16:48 #3
Måske hvis du kunne få et eksempel  på config\'en i routeren.