Avatar billede zimbabwean Nybegynder
12. oktober 2001 - 18:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Link til email

Jeg kører med Win200 med nyeste opdateringer og bruger outlook express som mail program. Mange sider har et link af typen \"info@eksperten.dk\" som man kan bruge til at åbne email prorammet direkte og sende en mail, fks. til eksperten. Når jeg klikker bliver der åbnet hundredevis af tomme browser vinduer hvor der står \"Handlingen blev annulleret\" i store sorte bogstaver. Hvor bliver email programmet ikke åbnet?
Avatar billede birkis Nybegynder
12. oktober 2001 - 18:16 #1
Se om ditt emailprogram står som \"default\" for email...

Høyreklikk IE-ikonet på skrivebordet -> Properties -> Programs.
Avatar billede zimbabwean Nybegynder
12. oktober 2001 - 18:34 #2
Det har jeg gjort. Som email kan jeg tilsyneladende kun vælge Microsoft Outlook men ikke Outlook Express som er det jeg bruger. Skulle jeg ikke kunne vælge Outlook Express??
Avatar billede birkis Nybegynder
12. oktober 2001 - 18:43 #3
jo, det skulle jeg mene...  Det gjør det i hvert fall hos meg, men jeg har dog ikke Outlook installert.
Avatar billede zimbabwean Nybegynder
12. oktober 2001 - 19:05 #4
Når du siger du ikke har Outlook installeret, mener du så \"Microsoft Outlook\" eller \"Outlook Express\". Microsoft Outlook er en del af Microsoft Office, som jeg har, men jeg bruger den ikke som mail program. Jeg kan forsat ikke få Outlook Express til at virke.
Avatar billede birkis Nybegynder
12. oktober 2001 - 19:15 #5
Når jeg sier jeg ikke har Outlook installert, mener jeg Microsoft Outlook.  Jeg bruker Outlook Express, og Outlook Express står som \"default\" program for email.
Avatar billede zimbabwean Nybegynder
12. oktober 2001 - 19:45 #6
Jeg kan ikke forstå hvor jeg ikke kan vælge OE. Mine indstillinger er:-
HTML editor - Microsoft Front Page
Email - tom ...... kan KUN vælge Microsoft Express
Nyhedsgrupper - Outlook Express
Internetopkald - Netmeeting
Kontakt personer - Adresse kartotek

Jeg kan Ikke forstå hvorfor jeg ikke har mulighed for vælge OE som mail program
Avatar billede birkis Nybegynder
12. oktober 2001 - 20:04 #7
\"Email - tom ...... kan KUN vælge Microsoft Express\"
Du mener vel Microsoft Outlook??

Hvis du i din Outlook Express går i Tools -> Options -> General - hvordan ser det ut i \"Default Messaging Programs\"?

Hvis ikke Outlook Express er default (vil stå \"This application is the default Mail handler\"), burde du klikke knappen \"Make Default\".
Avatar billede zimbabwean Nybegynder
12. oktober 2001 - 20:44 #8
Ja, naturligvis mente jeg Microsoft Outlook.

Outlook Express er valgt som standard mail program. Men, i Explorer properties har jeg KUN mulighed for at vælge Microsoft Outlook, som jeg jeg sagde ovenfor. Maskin har jeg genstartet flere gange.
Avatar billede birkis Nybegynder
12. oktober 2001 - 20:59 #9
Dette er et \"long shot\", men har du denne i din Registry?
HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Clients\\Mail\\Outlook Express\\Protocols\\mailto\\shell\\open\\command
Avatar billede zimbabwean Nybegynder
12. oktober 2001 - 21:27 #10
Ja .............. det har jeg