Avatar billede dad Nybegynder
12. oktober 2001 - 15:47 Der er 11 kommentarer

Win 2000 blå skærm.

Min win 2k \"dør\" lige pludselig. Det er ikke når jeg køreret et bestemt program, det sker bare. Pisseireterende. Jeg har slået genstart fra og får følgende besked:
***STOP: 0x0000001E (0xC0000005,0xA00180D3,0x00000000,
0x00000028)
K_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED
***Address A00180D3 base at A0000000, DateStamp 3aa010b4 - win32k.sys

Det siger ikke mig noget. Jeg har servicepack 2.
Nogen ideer?
Avatar billede krusell Nybegynder
12. oktober 2001 - 15:54 #1
Da noget ligende skete hos mig var det defekt ram. Ellere rettere defekt i ramholderne på bundkortet.
Det kan måske også være varme...
Kan du komme med nogle eksempler på hvornår det sker? Om det er efter den har været tændt et stykke tid eller om det er krævende programmer eller måske IE....
Avatar billede dad Nybegynder
12. oktober 2001 - 16:06 #2
Jeg har selv tænkt på om det kunne være mine billige ram, men det du nævner om varmen er måske en større sandsynlighed, for det sker aldrig i starten, kun når den har været tændt et par timer. Hvad gjorde du ved det?
Avatar billede krusell Nybegynder
12. oktober 2001 - 16:14 #3
I mit tilfælde fjernede jeg rammen fra den defekte holder og det virkede med det samme.
Men hvis det er varme hos dig, skal du se om du ikke kan komme til at checke, hvor varm din processer bliver. Jeg tager nogen gange coverede af, min hvis jeg spiller mange timer i træk for at få bedre ventilation.
Men ellers er en bedre køler også et bud mod varme :)
Avatar billede krusell Nybegynder
12. oktober 2001 - 16:16 #4
Hvis det er rammen, kan du se om du ikke kan låne nogle af en ven og teste det.
Du kan også prøve med en bios-opdatering. I enkelte tilfælde virker det. Ihvertfald er det godt med den nyeste bios
Avatar billede dad Nybegynder
12. oktober 2001 - 17:08 #5
Jeg kører uden \"hat\" så den får luft. Jeg søgte på nettet for en måned siden efter bios-opdate, men der var intet at hente. Jeg kommer også til at tænke på at der er ingen problemer når jeg kører win98, kun med 2k. Da jeg installerede win2k, kørte den fint de første 14 dage, så kom problemerne.
Avatar billede fri-hash Nybegynder
12. oktober 2001 - 18:43 #6
krusell>>> hvordan laver man en bios-opdatering?
Avatar billede krusell Nybegynder
13. oktober 2001 - 03:33 #7
Heh fri-hash, det er jo et spørgsmål i sig selv, men umiddelbart vil jeg sige, at hvis du overhovedet behøver at spørge, skal du ikke begynde på det, med en maskine du skal bruge til noget.
Men når du skal bios-opdatere, skal du hente bios-opdateringen OG et bios-opdaterings værktøj hos bundkortfabrikanten. Der vil der så også følge en readme med. Den skal du læse grundigt.
Grundlæggende skal du bare boote på en bestemt diskette og vælge den rigtige opdatering, men det kan være lidt forskelligt fra bundkort til bundkort, så LÆS READMEN før du gør noget som helst.

Til dad: hhm, jeg kan ikke finde på nogle ting lige nu, andet end det med rammen og evt. varmen. Hvilken maskine har du? Altså processor, ram, harddiske, bundkort o.s.v.
Og de ang. ram, har du så skiftet noget som helst i den retning siden du skiftede fra 98 til 2000?
Avatar billede fri-hash Nybegynder
13. oktober 2001 - 10:09 #8
krusell> thanks
Avatar billede dad Nybegynder
13. oktober 2001 - 12:25 #9
Jeg har Siemens Xpert 475 mhz,256 mb ram, Maxtor 30 gb hd. Jeg har w98 og 2k med dual boot. Jeg tror ikke på det med varmen, trods alt. Jeg har lige tændt den og sat den til decode mp3 til waw og efter 5 min.- igen blå skærm. Jeg har lyst til at formatere hele lortet, og så starte forfra.
Avatar billede krusell Nybegynder
13. oktober 2001 - 12:31 #10
Ka prøv det. Og hvis det ikke hjælper, så må jeg desværre melde pas.
Kan du huske om du har installeret nogle programmer eller opdateringer lige omkring, den begyndte at drille? Det kan jo være en uheldig kombination af software, selvom det er meget usandsynligt i 2000.
Nå men held og lykke med det...

Krusell
Avatar billede advize Nybegynder
13. oktober 2001 - 17:15 #11
Jeg hr end el dårlige erfaringer med de der Fujitsu-Siemens maskiner.
Men prøv at kigge på www.fsc-pc.de, og der ikke skulle ligger en BIOS opdatering der - måske er det den side du allerede har været inde på (..måske ikke)
Men jeg har i øvrigt haft eksakt samme fejl på min egen maskine, men det var på et tidspunkt hvor den var klokket fra 866 -> 975 MHz! I Samme øjeblik jeg klokkede den ned, så forsvandt problemerne sammen med hastigheden... :)