Avatar billede froggy Nybegynder
11. oktober 2001 - 15:53 Der er 33 kommentarer og
3 løsninger

200 point!!! hjælp mig med køb af ram, fra crucial!!!!!

Hejsa
Jeg bestillte tidligere idag nogle crucial ram men så har jeg fået et svar tilbage som lyder sådan her:
Hello,
I am writing with reference to your recent memory order placed with Crucial
Technology . Unfortunately we are unable to process your order because we
have not received your VAT certificate. Please send this by fax on 01355
586101 Attn: Claire McLean, please include your order number on the fax.
Once we receive this we will ship your order out to you immediately. If we
do not receive this within 3 days your order will be shipped out with VAT
included.

Rachel Abraham
Sales Administration
Tel: 0800 013 7387
Fax: +44 (0)1355 586101
Email: crucialeuadmin@micron.com
--------------------------------------------------------------------
Crucial Technology -- The Memory Experts (TM)

Så hvad er det jeg skal gøre??
Avatar billede ztyxx Nybegynder
11. oktober 2001 - 15:56 #1
du skriver tilbage at du ikke har VAT certificate, så de må sende din ordre, der er ikke, så vidt jeg husker VAT når det sendes ud af landet, til private, men er ikke helt sikker
Avatar billede ncbr Nybegynder
11. oktober 2001 - 15:57 #2
er du momsregistreret ?
Avatar billede froggy Nybegynder
11. oktober 2001 - 15:57 #3
jeg er ikke momsregisrerret
Avatar billede makse Nybegynder
11. oktober 2001 - 15:58 #4
Du skal åbenbart være moms registreret for at handle hos dem.
Avatar billede ncbr Nybegynder
11. oktober 2001 - 15:59 #5
VAT svarer til moms
Avatar billede limemedia Nybegynder
11. oktober 2001 - 15:59 #6
så skal du betale momsen der kommer på ! akkurat som du betaler moms i kære danmark
Avatar billede ztyxx Nybegynder
11. oktober 2001 - 15:59 #7
øh, det står der jo også i mailen, ved ikke om du er klar over det, men VAT modsvarer moms, så det skal åbenbart betales, det må være lavet om, så du beder bare om at de sender din ordre, husk lige at få at vide hvad prisen inkl. VAT er, mener at det er ca 15%  oveni
Avatar billede hojben Novice
11. oktober 2001 - 15:59 #8
afvent at du får din ordre tilsendt
Avatar billede limemedia Nybegynder
11. oktober 2001 - 16:00 #9
de firmaer der sælger over et vist beløb skal ligge dansk moms oveni salgsprisen - det kan de ikke gøre meget ved. Kan ikke huske hvor grænsen ligger - sker også ved handel ved fx. Amazon i UK
Avatar billede froggy Nybegynder
11. oktober 2001 - 16:01 #10
jeg har betalt momsen i følge den regning jeg har fået altså den engelske moms, så havd skal jeg skrive tilbage til dem?
Avatar billede stine_grith Nybegynder
11. oktober 2001 - 16:01 #11
Vat er en skat der betales når du er en privat der handler. Du skal altså ikke umiddelbart foretage dig noget, de skriver jo at hvis du ikke foretager dig noget sender de dine varer med VAT - dog bør du nok regne på om det egentlig ikke er billigere at handle herhjemme. Du kan ligeledes risikerer at der kommer dansk afgift på.
Avatar billede ncbr Nybegynder
11. oktober 2001 - 16:03 #12
Du bør kontakte dem for at få en samlet pris, så du ikke kommer til at betale overpris !
i visse tilfælde skal der udarbejdes diverse dokumenter (Told), hvilket kan være dyrt.
Avatar billede froggy Nybegynder
11. oktober 2001 - 16:03 #13
Jeg har købt 2 x 256 mb ddr blokke til den samlede sum af 792 dkr, en 256 mb ddr blok i danmark af samme producent koster 857 kr
Avatar billede trixx Nybegynder
11. oktober 2001 - 16:10 #14
Avatar billede froggy Nybegynder
11. oktober 2001 - 16:10 #15
hvad er det så jeg kan komme ud for?
Jeg har betalt den engelske moms, men jeg kan vel ikke lbive pålagt dansk moms også da jeg har betalt moms en gang
Avatar billede limemedia Nybegynder
11. oktober 2001 - 16:11 #16
froggy >> jo, de kan godt charge 25% moms !
Avatar billede ncbr Nybegynder
11. oktober 2001 - 16:13 #17
sikkert godt, men så kan du ad omveje få den engelsk tilbage, du skal under alle omstændigheder kun betale moms i et land.
Avatar billede froggy Nybegynder
11. oktober 2001 - 16:14 #18
Okei, hvordan for jeg så den engelske moms tilabeg hvis told og skat finder det morsomt at buste min pakke?
Avatar billede rvj Nybegynder
11. oktober 2001 - 16:15 #19
froggy >> inde på www.itbutikken.dk koster 256mb ddr ram 430,- tror jeg nok. det er apacer ram.

det er da en ret rimelig pris, men jeg kender ikke kvaliteten.
Avatar billede ncbr Nybegynder
11. oktober 2001 - 16:16 #20
men stadigvæk er 792,- + ca. 200 i moms billigere, end herhjemme, hvis der ikke kommer en eller anden form for told på.
Avatar billede froggy Nybegynder
11. oktober 2001 - 16:19 #21
rvj, jeg ved godt at de er billige hvis man skal havde andre mærker men nu er crucial utrolig gode til at overclocke og kan køre cl 2 ved meget høje hastigheder, så det er derfor jeg køber dem, og i danmark ksoter crucial ram det hvide ud af øjene
Avatar billede ncbr Nybegynder
11. oktober 2001 - 16:20 #22
Avatar billede ncbr Nybegynder
11. oktober 2001 - 16:22 #23
Hvis han sælger for mere en 280.000 her i landet er han momsregistreret her => at du skal betale dansk moms, så kan der være punktafgifter derudover
Avatar billede froggy Nybegynder
11. oktober 2001 - 16:23 #24
og hvis jeg ike tager helt galt af alt det lov sprog så betyder det at jeg kun skal betale moms i et land, men tilbage til emailen, hvis jeg ikke sender dem et sådan fax med det der moms certifikat så sender de bare tingene med engelsk moms på, ik?
Avatar billede ncbr Nybegynder
11. oktober 2001 - 16:25 #25
Det afhænger af hans omsætning hertil lands:
Under 280.000,00 kr:

du betaler Engelsk moms

Over 280.000,00 kr:

du betaler Dansk moms.
Avatar billede froggy Nybegynder
11. oktober 2001 - 16:28 #26
Yes så skal jeg kun betale 17,5 % moms, yes medmindere at jeg selvfølgelig lige pludselig køber gal ind for 280.001 kr. men jeg køber kun for 792 kr :D det er jeg sq ked af danmark jeg ville ellers vildt gerne betale 25% men fordi reglerne er sådan kan jeg ikke gøre det. ... NOT
Avatar billede limemedia Nybegynder
11. oktober 2001 - 16:30 #27
nej, hvis forretningen i england sælger for mere end samlet 280000 til samtlige købere i Danmark ! ikke kun dig
Avatar billede ncbr Nybegynder
11. oktober 2001 - 16:31 #28
Nej, Hvis Crucial omsætter for mere end 280.000 kr total her i landet, dig + alle andre kunder, så skal du betale dansk moms.

Det er hans totale omsætning i DK som afgør hvilket land du betaler moms i
Avatar billede ncbr Nybegynder
11. oktober 2001 - 16:34 #29
Det er 60,00 kr vi taler om i difference
Avatar billede froggy Nybegynder
11. oktober 2001 - 16:36 #30
OKei jeg er sq ligeglad, bare jeg for mine ram fluks, okei hvem skal så ahvde pointene ? Ihvertfald ncbr
Avatar billede ncbr Nybegynder
11. oktober 2001 - 16:37 #31
Du bør nok beholde nogen selv, 200 er mange for et spørgsmål af denne kaliber
Avatar billede froggy Nybegynder
11. oktober 2001 - 16:40 #32
Okei, det var bare fordi jeg modtager sådan en email og jeg ahvde udfyldt at jeg avr en privatperson og de derfor godt måtte smide moms i hovedet på mig, så bliver man sq lidt abnge når amn modtager sådan en mail med at man skal havde et certifikat
Avatar billede limemedia Nybegynder
11. oktober 2001 - 16:47 #33
fordel som du synes fortjent
Avatar billede froggy Nybegynder
11. oktober 2001 - 16:52 #34
jeg tager selv 100 af pointene selv efter det ncbr sagde
Avatar billede ncbr Nybegynder
11. oktober 2001 - 16:54 #35
Fint med mig
Avatar billede froggy Nybegynder
11. oktober 2001 - 16:55 #36
håber at alle er tilfredse