Avatar billede mx Nybegynder
11. oktober 2001 - 13:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

TCP/IP netværk win2000/98

Jeg skal bruge lidt hjælp til at sætte et netværk op mellem to maskiner. Den ene kører med win 2000 og den anden med win 98. Netværskortene på maskinerne er ens og der er brugt cross over kabel imellem maskinerne så det skulle være lige til.
Netværket skal køre over TCP/IP protokollen og skal bruges til fil deling og spil.

Jeg skal bruge nøjagtige indstillinger til begge maskiner...
Hvis i har spørgsmål så bare skriv
Avatar billede simonvalter Praktikant
11. oktober 2001 - 13:55 #1
ok start med at give dine maskiner en ip adresse ...det gør du i netværk settings tcp/ip settings
feks 192.168.1.6 og 192.168.1.7 og begge på samme subnet 255.255.255.0

så skal de være i samme workgroup ... feks \"workgroup\" som de er som default..

på win98 maskinen skal du slå fil og printer deling til
og på win2000 maskinen skal du slå guest account til under user accounts
den er disabled som default under dens properties og det gør at du ikke unde videre kan komme ind fra 98 til 2k

det skulle være det .. er du i tvivl om hvor du feks finder det forskellige så bare spørg ;)
Avatar billede simonvalter Praktikant
11. oktober 2001 - 13:56 #2
når det er klaret kan du så oprette shares ved højreclick på feks en mappe eller et drev og derefter share files over netværket
Avatar billede mx Nybegynder
11. oktober 2001 - 14:19 #3
mange tak det lyder godt...
Avatar billede simonvalter Praktikant
11. oktober 2001 - 15:02 #4
selv tak