Avatar billede nettrain Nybegynder
11. oktober 2001 - 09:53 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP: computer er gået ned

Min computer kan ikke starte, den er helt død.

Jeg fik en fejl i win2k, det var service.exe der noget galt med, jeg aner ikke hvad...

I morges da jeg fik fejlien genstartede jeg (den ville selv genstarte)
Da den begyndte at starte op sagde den \"system boot disk fail\"

Så slukkede jeg computeren.

nu kan den slet ik starte.. (powerknappen er død)

Hvad gør jeg... kan HD\'en være død eller hvad kan det være?

/NetTrain/
Avatar billede lille_fix Nybegynder
11. oktober 2001 - 09:55 #1
Hmmmm.... prøv at sikre dig at ALT indmad sidder fast i alle sockets og at alle power stik sidder korrekt i alle enhederne ....
Avatar billede perj Nybegynder
11. oktober 2001 - 09:56 #2
Har du forsøgt at holde powerknappen inde i 5-6 sek.
Avatar billede nettrain Nybegynder
11. oktober 2001 - 09:57 #3
Jamen kabler osv. kan vel ik bare falde ud når computeren bare står....

Lysdioden til HD\'en lyste forresten hele tiden da den sagde \"system boot disk fail\" ind ei bios kunne den ik finde nogen HD heller.
Avatar billede perj Nybegynder
11. oktober 2001 - 10:00 #4
Fjern evt. diskette. Tjek ALLE kabler, stik m.v. - også fladkabel til hdd m.v.
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. oktober 2001 - 10:06 #5
Prøv med en bootdisk, når du er i A:\\ skriver du fdisk /mbr
Fdisk skal ligge på bootdisken.
Avatar billede soul-c Nybegynder
11. oktober 2001 - 11:02 #6
nettrian: i går var jeg ude for noget ligende.
min computer gik kold, og der kom mange fejl i windows, så jeg genstertede computeren, og så kunne den ikke finde alt på IDE 1.
det kan være fordi at dine HDD\'s ikke kan blive nedkølet, hvis der sidder 2 lige op og ned af hinanden, eller begrund af dårlig forbindelse med IDE kablet.

hvor mange HDD\'s har du i?
Avatar billede nettrain Nybegynder
11. oktober 2001 - 11:33 #7
Jeg har kun en HD i....

kan det have noget med fejlin i windows at gøre?

det er som sagt en fejl i service.exe, noget med nogle rettigheder eller noget. Og så vil den lukke systemeet ned i løbet af et minut står der.

Problemet lige nu er også at der intet sker når jeg trykke rpå power knappen.... den er helt død.

har tjekket strøm osv!
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. oktober 2001 - 11:39 #8
Kører blæseren i PSU og bipper den, kan du se rammen bliver talt op?
Avatar billede bouggi Nybegynder
11. oktober 2001 - 11:40 #9
har du fået en af følgende mails har du også fundet fejlen \"virus \"
\"An Internet Flower For You,\"
\"A Virtual Card for You.\"
det siges at de skulle være i stand til at slette din sektor 0 på din hdd men jeg med det samme sige at jeg endnu ikke har set dem selv på min maskine.
dette er kun et rygte

Håber det bedste
///Bouggi
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. oktober 2001 - 11:52 #10
bouggi> Det var mig der kom med advarslen i går aftes, nogle sagde at de var et halvt år gamle!
Avatar billede nettrain Nybegynder
11. oktober 2001 - 14:47 #11
Nu er jeg egentlig mere nervøs end før, for nu virker alt som det skal... stort set.

ca. hver 2. gang jeg starter computeren op kører alt meget langsomt, ligesom der ikke er ram nok. (det ER der)

Andre gange når jeg starter op kommer det der skilt med en advarsel om at der er fejl i service.exe.

Og i morges var den helt gal med den ikke kunne finde HD\'en og starte op...

Er der tale om en fejl 40 (mig)

Virus... (har lige scannet hele c-drevet med den nyeste Norton antivirus fra i går.)

Nogen der kan har en god forklaring på alle disse besynderlige ting?
Avatar billede nettrain Nybegynder
11. oktober 2001 - 15:25 #12
Lige et lille side spm... hvad skade gør Nimda egentlig, jeg synes kun jeg har hørt en masse om hvordan den spreder sig, men har ik hørt om hvad den gør?
Avatar billede bouggi Nybegynder
11. oktober 2001 - 16:28 #13
Retaxes... Det var nu ikke fra dig jeg fik den men fik den serveret over ICQ men anyway...så har jeg nu lavet lidt research og synes ikke at kunne finde nogen former for den slags virus, så det er nok kun en dårlig form for humor *GGG*

Nettrain...Nimda var som sagt en højrisoko virus som spredte sig via mail og HP...min erfaring var at min maskine blev totalt langsom og påstod at visse programmer ikke kunne køres det endte med en format.. for en yderligere information kan jeg anbefale at kigge ind på http://wwww.virus112.dk

///Bouggi
Avatar billede bouggi Nybegynder
11. oktober 2001 - 16:29 #14
ups...fjern lige et \"W\"
Avatar billede numzen Nybegynder
12. oktober 2001 - 10:20 #15
først tjek din hd i en anden comp og så formater den eller fdisk og så prøv igen for en programfejl burde ikke kunne gøre det du skriver.

\\\\//NUmzen
Avatar billede nettrain Nybegynder
06. november 2001 - 21:40 #16
Den virker åbenbart uden problemer igen nu...

Computere er og bliver underlige....