Avatar billede aa5000 Nybegynder
10. oktober 2001 - 20:39 Der er 19 kommentarer og
3 løsninger

Athlon 1.4 GhZ varme

Jeg har lige købt en Athlon 1.4 GhZ, men jeg er lidt bekymret for varmen - den ligger mellem 55 og 60 grader afhængigt af hvor meget jeg laver - er det for meget???
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2001 - 20:43 #1
Min ligger på det samme og den er ikke brændt af endnu!!
Avatar billede makse Nybegynder
10. oktober 2001 - 20:46 #2
Både ja og nej. Der er mange faktorer der kan spille ind.
Læs http://www.overclockers.com/tips240/index04.asp , http://www.overclockers.com/tips507/ og http://www.arcticsilver.com/measurement1.htm

Hvilket bundkort har du?
Avatar billede rekcuf Nybegynder
10. oktober 2001 - 20:48 #3
Athlon cpu\'er klarer sådanne temperaturer helt fjong. Min egen P3-1ghz ligger også på 55-60 grader, men det er for meget for en Pentium.
Så der skulle ikke være noget at være bange for :)
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
10. oktober 2001 - 21:00 #4
Jeg tror ikke du behøver være så nervøs for din athlon.. det er blevet testet til at brænde af på den gode side af 90 grader (92 grader var det jeg læste at en holdt til før den stod af)

De sidste tre AMD processorer jeg har haft (k6 233, 700 athlon og en 1,3 TB) ligger på mellem 55 og 77 grader, hvor TB\'en er den koldeste og k6\'eren den varmeste ;o) (Og ingen af dem er brændt af, eller har været ustabile på noget tidspunkt)
Avatar billede kludedukken Nybegynder
10. oktober 2001 - 21:04 #5
Ville nu alligevel prøve at nedbringe temperaturen.
Hvilken køler har du ? - Har du checket monteringen af den og bruger du lidt kølepasta ?
Avatar billede aa5000 Nybegynder
10. oktober 2001 - 21:06 #6
Jeg har en Silverado med 12 Volt og jeg bruger kølepasta
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
10. oktober 2001 - 21:10 #7
Der er ingen grund til at nedbringe temperaturen. Det er den temperatur de er testet til at køe med som standard...

bugger me if I can\'t remember the webpage... ville gerne linke til det.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
10. oktober 2001 - 21:17 #8
maverick_quazary > Jeg har også hørt at de kan \"tåle\" at køre med temperaturer på op til 90 - 95 grader. - Så set ud fra den kendsgerning er det ikke noget foruroligende.
Men den gængse temperatur på sådan er ca. 45, maks 50 ved fuld load !

Jeg finder ihvertfald temperaturen alt for høj når ex. min T-Bird 1000@1430 ligger på maks. 48 grader !
Avatar billede makse Nybegynder
10. oktober 2001 - 21:20 #9
Alt over 50 er efter min mening for meget.
Om det så skyldes dårlig køling, elendig temp. måler på bundkortet, eller bios der aflæser temp. forkert, er jo en anden sag.

Takker for point. :)
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
10. oktober 2001 - 21:28 #10
Kludedukken.. ja, det kan jeg så godt se.. hvordan pokker har du fået din 1000 op på 1,4? Cryotech?!?! Og hvad kan jeg så få min 1,3 op på, uden den brænder af??

Makse .. gode spørgsmål, men nu kører AMD\'s processorer ofte med en temperatur over 50 grader. Jeg ved så ikke hvor meget det betyder med hensyn til øget modstand, og nedsat ydeevne ved at kører med den temperatur, men de benchmarks jeg har lavet på min, viser ikke at det skulle være noget af betydning :o)
Avatar billede kludedukken Nybegynder
10. oktober 2001 - 21:44 #11
maverick..> Har først og fremmest fået en heldig CPU. Men jeg har også set og hørt at T-Bird 1 Ghz skulle være én af de rigtig gode OC CPUer !

Ellers har jeg ikke gjort andet end at købe et bundkort og nogle ram som jeg mente ville være godt til formålet og så ellers prøvet lidt ad gangen hvorved jeg nu kører 10*143 !
Men 1.5 Ghz er der ihverfald folk der har nået med en 1.3 Ghz - men prøv dig lidt frem, det er jo lidt (meget) forskelligt fra CPU til CPU :o)
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
10. oktober 2001 - 21:52 #12
ok.. hvis jeg bare sætter FSB\'en op med et klick af gangen, holder øje med temperaturen, så er der ikke noget der kan gå galt, vel?
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
10. oktober 2001 - 21:53 #13
brænder rammen af, eller virker den bare ikke hvis den kommer for højt op?
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
10. oktober 2001 - 21:53 #14
Andre end mig der mener jeg burde oprette et spørgsmål til det her? *G*
Avatar billede kludedukken Nybegynder
10. oktober 2001 - 21:58 #15
Nope. Temperauren er egentlig det eneste der slår din CPU ihjel.
Når grænsen er nået vil den enten ikke starte op, går ned under eller efter starten, eller kører ustabilt.
Så lidt af gangen på FSBen og derefter kan blikket rettes mod multiplieren :o)

Tror desuden at de bedre resultater med en \"mindre\" CPU kan skyldes at T-Bird kernens maksimale ydeevne vel topper ved de 1600 mhz !??
Så må vi se hvor langt Palominoen kan trækkes.

(Vil da gerne høre en tilbagmelding om en evt. OC af din CPU !?)
Avatar billede kludedukken Nybegynder
10. oktober 2001 - 22:02 #16
Jeg har aldrig haft \"held\" til at brænde noget som helst af, heller ikke Ram\'en.
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
10. oktober 2001 - 22:33 #17
Ok.. Hvis jeg vælger at spille lidt russiskroulette,skal jeg nok vende tilbage med feedback, vil du have nogle point?? 15 eller 30?? Hvad er det værd for dig? :o)
Avatar billede kludedukken Nybegynder
10. oktober 2001 - 22:50 #18
Det ligemøj !
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
10. oktober 2001 - 23:00 #19
ok, du for ekstra næste gang du svare på et af mine spørgsmål *G* Forresten, det er da dig der plejer at svare på de spørgsmål jeg stiller inde i andres spørgsmål, er det ik? *LoL* Det er da utroligt!
Avatar billede kludedukken Nybegynder
10. oktober 2001 - 23:05 #20
*g* Jo, har vist svaret lidt før :o) - Holder til i de afsluttede \"tråde\"
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
10. oktober 2001 - 23:15 #21
heh
Avatar billede 3brugere Nybegynder
10. oktober 2001 - 23:33 #22