Avatar billede theneard Nybegynder
10. oktober 2001 - 18:26 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hjælp!!! *HASTER*

Hej! Her på det seneste er mit gfx kort (nvidia tnt2) begyndt at sige underlige lyde med blæseren. Det speeder op og ned. Så prøvede jeg at slå blæseren fra men så begyndte min computer at fryse hele tiden (pga. varmen tror jeg). Men nu har slået blæseren til igen og den siger stadigt underlige lyde MEN. Nu fryser den HELE tiden og hver gang den gør det siger der en høj lyd fra lydkortet (altså i højtaleren) \"biiiiiiiiiiiiiiiip\" MEGET højt og ubehageligt hver gang den fryser. Nogen der kan sige mig hvad det skyldes? Er det fordi blæseren på graffik kortet giver for lidt varme? På forhånd tak!
Avatar billede simonvalter Praktikant
10. oktober 2001 - 18:30 #1
ja det kunne godt lyde som om det .. hvis du har mulighed for at sætte en anden blæser på så prøv det.
Avatar billede theneard Nybegynder
10. oktober 2001 - 18:31 #2
Det har jeg ikke. Men jeg har råd til et nyt gfx kort, det er jeg bare ikke meget for at købe da jeg er ved at spare op til scooter :(

Ja, jeg er 15 og meget fattig *s*
Avatar billede kludedukken Nybegynder
10. oktober 2001 - 18:33 #3
Skift blæseren ud med en Blue orb blæser til ca. 125.- !
Avatar billede theneard Nybegynder
10. oktober 2001 - 18:35 #4
Det er bare underligt den siger den der hyletone i højtalerne hver gang det sker.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
10. oktober 2001 - 18:35 #5
koster faktisk kun 99.- : http://www.extremehardware.dk/product.asp?product=61&page=1
Den bruges utroligt meget til netop at køle grafikort med ! - den du har lyder nemli\' til at være slidt.
Avatar billede safri2 Nybegynder
10. oktober 2001 - 18:35 #6
Blæseren er til for at køle. så jeg tror ikke det er fordi blæseren giver for lidt varme. *ggg*
Avatar billede theneard Nybegynder
10. oktober 2001 - 18:36 #7
Skal jeg bare smide den i bunden af mit tower kabinet? Eller hvordan og hvorledes?
Avatar billede kludedukken Nybegynder
10. oktober 2001 - 18:37 #8
Sæt det på selve kortet, istedet for den eksisterende.
Avatar billede theneard Nybegynder
10. oktober 2001 - 18:38 #9
> Blæseren er til for at køle. så jeg tror ikke det er fordi blæseren giver for lidt varme. *ggg*

hehe.. yder for lidt even *s*
Avatar billede theneard Nybegynder
10. oktober 2001 - 18:40 #10
Det er den vist for stor til :/
Avatar billede kludedukken Nybegynder
10. oktober 2001 - 18:43 #11
Bruger selv en til formålet hvilket går fint ved at jeg ikke bruger det nærmeste pci slot.
På den måde er der plads !
Avatar billede theneard Nybegynder
10. oktober 2001 - 18:44 #12
Men altså er der plads på mit TNT2 kort? Blæseren ser lidt stor ud?! Hvordan skal den sættes fast? Skruer??? På forhånd tak... Kan jeg godt bestille en nu? Eller skal jeg vente og sikre mig den passer? PS: Jeg har masser ledige pci slots..
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. oktober 2001 - 18:45 #13
En plads på slottet med en ordentlig blæser på *LOL*
Avatar billede kludedukken Nybegynder
10. oktober 2001 - 18:51 #14
Den er knap 6 cm i diameter og er 2 cm i højden hvilket jo ikke er helt vildt. - Du kan evt. kigge en gang i kabinettet inden du bestiller !

Jeg har sat den fast med noget stærk lim hvilket kører fint - og så har jeg rykket mine pci kort så meget som muligt for at skabe plads og give luft til blæseren.
Avatar billede theneard Nybegynder
10. oktober 2001 - 18:52 #15
Skal jeg bare sætte det fast med det \"kølertape\" der følger med, på tnt2 kortet?
Avatar billede kludedukken Nybegynder
10. oktober 2001 - 18:55 #16
Njahh..det holder nok ikke men du kan købe noget almindeligt godt kontaktlim og sætte den på med et par klatter af det.
Jeg brugte selv noget jeg havde til at ligge ! - Ikke noget vildt specielt noget.
Avatar billede safri2 Nybegynder
10. oktober 2001 - 19:04 #17
kølertape holder fint, jeg bruger det selv melllem mit kort og køler.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
10. oktober 2001 - 19:07 #18
OK ! Synes i sin tid at det så lidt usikkert ud :o)