Avatar billede xzxzx Nybegynder
10. oktober 2001 - 14:18 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Pho 6.0 >> Gem som Trans. Gif? (Haster)

I Photoshop 6.0 siger jeg \"Save for Web\" i Filer.
Nu kommer den så en form hvor jeg kan indstille på alt muligt... Men, under gif, kan jeg ikke sidte \"Kryds\" i Transperant?

Hvordan skal det indstilles så jeg kan sidte kryds i Transperent, og gøre mit billede transpereant?

// Casper S - www.entér-s.dk
Avatar billede davidchristensen Praktikant
10. oktober 2001 - 14:25 #1
Hvis du i PS laver dit billede transperent (med lag) så virker det... Altså har du en hvid firkant på dit gifbillede som du vil ha gjort gennemsigtig, så skal du lave billedet om til et lag og slette firkanten, så der kommer \"hul\" i. Når du eksporterer, så virker det.. :-)

D.
Avatar billede xzxzx Nybegynder
10. oktober 2001 - 14:29 #2
Okay, men vis det nu er en farve på hele billedet jeg vil have gjrot trans. ( ;-) ) - her er det vidst \"kun\" layert der bliver det. Hvis det er hvid der skal gørs trans. ?
Avatar billede isl19960 Nybegynder
10. oktober 2001 - 14:31 #3
billedet skal gemmes som gif89a...

...ellers sig gem til web - der kan du vælge gif89a og vælge trasperant farve...
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
10. oktober 2001 - 14:32 #4
Du skal have flere lag i Photoshop hvoraf den ene er transparent.

F.eks. lag 1 = her ligger dit billede
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
10. oktober 2001 - 14:33 #5
lag 2 = er transparant

herefter kan du vælge transparent i gemt til web
Avatar billede davidchristensen Praktikant
10. oktober 2001 - 14:33 #6
Så tager du din tryllestav, slår antialaising fra og vælger den farve du vil ha gjort til transperent og rammer del.

Avatar billede xzxzx Nybegynder
10. oktober 2001 - 14:56 #7
isl19960  >> Jeg kan ikke finde formatet :-/

fotograf >> Det er et ½-Advanceret billede... Jeg kan ikke ramme rigtigt :-/. Du siger jeg skal ramme den del ind som jeg vil have gjort transperant?

Er det virkelig så besværligt at lave noget Transpernt ?!?

Avatar billede Keld Nielsen Forsker
10. oktober 2001 - 15:02 #8
Undskyld måske for kort et svar:

Det du skal sørge for er at nederste lag er tranparant.

De lag / det lag du har ovenover skal selvfølgelig også være transparant der hvor du ønsker det - det er der mange værktøjer til at gøre med.

Hvis du har disse to lag - kan du lave den transparant gennem \'gem til web\'

Husk nedeste lag må ikke hedde \'baggrund\'/\'background\'
Avatar billede isl19960 Nybegynder
10. oktober 2001 - 15:03 #9
xzxzx -> jeg sidder godt ikke foran det lige nu - så det var frit fra hukommelsen... :-)

Jeg er godt nok overbevist om at det er under \'gem til web\' du kan finde funktionen...

Kigger evt. lige når jeg kommer hjem fra arbejde... :-)
Avatar billede msonne Nybegynder
12. oktober 2001 - 15:32 #10
hvis du skal ramme den en bestemt farve i billedet skal du bruge Select-> Color range - bruge eyedropperen og vælge din farve et sted hvor du let kan opfange den. Herefter sætter du fuzziness til 1, hvis det ikke er nok haæver du den lidt af gangen til du har valgt alle de steder hvor farven er. Sæt evt. Selection preview til black matte (i Color range boksen) - det gør det lidt lettere at se hvad der er valgt.

Herefter trykker du del - og så burde det køre!