Avatar billede neon_cs Nybegynder
09. oktober 2001 - 18:02 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Muzak

Hvordan får man musikken til at fylde mindre i tidslinjen??? Skal en 1:18 min. sang vare lidt under 1000 frames??? Eller kan man forkorte det??? Det er bare uoverskueligt, ikke andet.
Avatar billede lingoman Nybegynder
09. oktober 2001 - 18:06 #1
Du kan bruge en lavere frame rate end 12 fks 1 per sek, så bliver det kun 78 frames :)
Avatar billede flash_gordon Nybegynder
09. oktober 2001 - 20:06 #2
En smartere måde er at bruge et mmovieclip den slags.- det gør det hele en hel del mere overskueligt.
Avatar billede lingoman Nybegynder
09. oktober 2001 - 20:11 #3
Eller  indsæt lyden i en swf for sig selv og load den ind i et tomt movieClip når den skal streame
Avatar billede paask Nybegynder
10. oktober 2001 - 21:20 #4
Du kan sagtens nøjes med færre frames til din musik.

Eksempelvist kan du have musikken i et movie clip der ligger i et lag for sig selv i root\'en som strækker sig over hele filmen (eller der hvor den skal være). Eller, du kan vælge at placere musikstykket direkte i et lag for sig selv i root\'en. Lad os sige at filmen kun strækker sig over 5 frames. Du behøver ikke mere end de 5 frames til at afspille hele stykket. Ligeledes kan du have stop actions i alle 5 frames, hoppe frem og tilbage imellem disse, afspille MC\'s i alle frames etc. - det har ingen indflydelse whatsoever på musikken :0)

mvh
paask
Avatar billede lingoman Nybegynder
10. oktober 2001 - 21:23 #5
Paask> Så kan man jo ikke streame den 78 sek lange musik, men bliver nød til at preloade det hele...
Avatar billede lingoman Nybegynder
10. oktober 2001 - 21:30 #6
Eller har jeg misforstået dit svar ?
Avatar billede paask Nybegynder
10. oktober 2001 - 22:10 #7
Well, der har du ret, jeg tænkte ikke i streaming men blot i rent overskuelige frames...
Avatar billede paask Nybegynder
10. oktober 2001 - 22:26 #8
Det er da i øvrigt klart at et 78 sek. langt musikstykke må streames! Mit svar hives tilbage, for at preloade et så stort stykke musik er ikke en god løsning, det må jo være en enorm stor fil.

I øvrigt neon_cs, skal du vide at det ifølge ophavsret kun er lovligt at benytte 15 sekunders musik, medmindre selvfølgeligt du selv har lavet det.

I et scenarie med et ex et musikloop på 15 sek hvor filmen kun fylder de 5 frames er min løsning stadig udmærket :0)
Avatar billede mariager13 Nybegynder
11. oktober 2001 - 14:26 #9
Må man bruge 15 sekunder af et hvilket som helst musikstykke uden at betale afgift ?!?
Avatar billede paask Nybegynder
11. oktober 2001 - 14:36 #10
Det skulle jeg mene, ja...