Avatar billede casual Nybegynder
20. februar 2000 - 16:54 Der er 26 kommentarer

Program til C++

Hvad er det bedste program til at lave c++ ting i...

Og det skal helst være i windows miljø...
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
20. februar 2000 - 17:03 #1
Tjaa... til strictly tekst programmering foretrækker jeg (under windoze) Borland C++
Regner du med at lave programmer med GUI (eks. til ren windoze), så kender jeg kun to muligheder:
MS Visual C++
Borland C++ builder...
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
20. februar 2000 - 17:16 #2
el. bare  NotePad + en freeware compiler hvis du er *hardcore*
Avatar billede ultik Nybegynder
20. februar 2000 - 17:36 #3
selvom man er hardcore, så er det sgu åndssvagt at bruge notepad, hvis man vil bruge en tekst editor, så foretrækker jeg helt klart Stoneøs Texttool, den kan håndtere mange åbnede filer på en gang, og har C++ syntax farvning.............

Det program er nok et af de bedste freeware programmer på markedet !

Avatar billede 127144146281 Nybegynder
20. februar 2000 - 18:23 #4
k, det var bare for at fortælle det også kan lade sig gøre uden BC++ / VC++
Avatar billede ultik Nybegynder
20. februar 2000 - 18:43 #5
yes yes............. ikke ment som en kritik........
Avatar billede ultik Nybegynder
20. februar 2000 - 18:44 #6
Stoneøs = Stone's
Avatar billede casual Nybegynder
20. februar 2000 - 19:19 #7
Hvor kan man finde en compiler til c++??
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
20. februar 2000 - 19:24 #9
DJGPP skulle være god
Avatar billede casual Nybegynder
21. februar 2000 - 21:07 #10
hvordan fanden virker sådan en compiler...

kan i ikke give mig et link til et sted hvor man kan download en compiler?
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
21. februar 2000 - 21:57 #11
det kan du her;
http://dir.yahoo.com/Computers_and_Internet/Programming_Languages/C_and_C__/Compilers/

på sitesne for de forskellige compilers står der sikkert også en forklaring på hvordan de bruges, men hvis du er helt newbie så brug f.eks enten Borland C++ / Visual C++ / Codewarior )eller hvad den nu hedder)
Avatar billede casual Nybegynder
22. februar 2000 - 22:29 #12
lige mit sidste spm.
hvad kan man downloade:
MS Visual C++ el.
Borland C++ builder

(gratis hømhøm...)
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
22. februar 2000 - 22:34 #13
y cant
Borland har frigivet deres C++ compiler (bare ikke selve Borland C++) den kan hentes gratis på http://www.borland.com

MS VC++/Borland C++ er komervielle progs og koster en del tusinde i de biligste versioner
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
23. februar 2000 - 10:53 #14
Jeps... 127 har ret... MS Visual C++ og Borland(hedder vist nok Inprise, nu) C++ Builder, Borland (hedder vist nok Inprise, nu) C++, er alle kommerciele programmer, som koster kassen!
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
23. februar 2000 - 13:39 #15
ja men Borland (det er hvertfald på borland.com jeg så det) at de har frigivet selve deres C++ compiler
Avatar billede ab Nybegynder
23. februar 2000 - 23:11 #16
Prøv at søge på www.softseek.com
Der ligger bl.a. Dev-C++. Så vidt jeg husker er det freeware og ganske rimeligt set i det forhold.
Avatar billede casual Nybegynder
25. februar 2000 - 21:48 #17
hmm... jeg har prøvt det der Dev-c++
men når jeg vil compile et eller andet så gør den ingenting!??
Avatar billede ultik Nybegynder
25. februar 2000 - 23:48 #18
jeg kan ikke finde dev-c++, søgemaskinen opfatter det vist forkert. Er der nogen der har et konkret link ?
Avatar billede casual Nybegynder
26. februar 2000 - 12:54 #19
Avatar billede ultik Nybegynder
26. februar 2000 - 13:12 #20
jeg prøver igen.......
Avatar billede root Nybegynder
12. april 2000 - 11:22 #21
www.bloodshed.nu

der kan du finde dev-c++ og en masse andet godt freeware...prøv det!

tigerdyr, ab, ultik, mister IP-nummer (127etc), hvad bruger i selv til at kode i?
Avatar billede ultik Nybegynder
12. april 2000 - 18:16 #22
Borland C++ Builder, helt klart et superb miljø...........

Har prøvet MSVC++ engang, men det var for avanceret for mig.........

Så har jeg brugt LCC til at kompilere Quake 2 Modifications.........
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2000 - 23:05 #23
Ikke for at virke som hellig, men det virker som om du er kindad newbie, jeg er selv glødende newbie, men har købt mig en masse bøger om C++. Den første jeg læser, er fra IDGforlag, og skrevet af Kris Jamsa, den er rigtig god til at lære det grundlæggende inden for C++, og så er den skrevet meget for idioter som os, med repetesion og det hele... =)
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
05. oktober 2000 - 03:04 #24
Visual C++, den er ikke så delphi agtig som borland (ikke for at provokere) ved godt borland følger c++ standarden bedre, men til windows programmering vil jeg helt sikkert sige der vil jeg bruge Visual C++
Avatar billede madsjakob Nybegynder
28. november 2000 - 23:15 #25
Borland C++ Builder helt klart.

En gang Borland - altid Borland ;-)
Avatar billede cipherz Nybegynder
14. juli 2001 - 19:58 #26
windows miljø hmm... ved ikke vil dog foreslå linux, genialt udviklings miljø rigt med dokumentation og næsten alt er gratis :)
dog til windows vil jeg foreslå som andre har sagt -> Djgpp da det vil gøre det nemmere for dig at porte din kode senere til andre platforme fx. kan du porte til unix ret nemt / smertefrit.
//Lars Advice A/S