Avatar billede 110777 Nybegynder
09. oktober 2001 - 15:45 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Minolta Fiery X3e o8C-M printer

Jeg får en out of resourses når jeg prøver at tjekke printing preferences, printeren jeg kører over er en netværks printer, men dette er den eneste maskine der har problemet, og det er uanset hvilken bruger det er logget ind, så det er ikke et rettigheds problem, hun kan logge ind på en anden maskine og bruge printing preferences fint, jeg har prøvet at fjerne printeren og smide den ind igen uden held.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. oktober 2001 - 15:55 #1
Jeg har haft en del grove fejl med nogle HP printerdrivere. Jeg fandt efter flere måneder en måde at fjerne problemet på.
Start med at slette printeren (fra alle brugere på maskinen).
Start Regedit op, søg efter \"Minolta\" eller \"Fiery\" (et eller andet ord i navnet på printeren, der burde identificere den). Slet referencerne til printeren. Er printeren shared, skal du også søge på sharenavnet, og slette alle referencer til denne.
Genstart computeren, og installer printeren helt normalt.

Jeg tror at grunden til at printeren en gang i mellem uden grund mokker op på den måde er, at der er blevet ændret for meget i printerdriveren/installeret for mange forskellige printerdriver versioner. Så går Windows ged i de forskellige reg. entries, og så opstår der underlige problemer.
Avatar billede 110777 Nybegynder
17. oktober 2001 - 14:03 #2
Jeg har igen selv fundet grunden til mit problem, forbandede mongol minolta og deres lorte driver, det viste sig at den driver der skulle kunne køre både WinNT og Win2000, ikke helt kunne klare opgaven, men her er løsningen hvis andre skulle have samme problem, dette er hvordan det løses i Win2000, kan være anderledes i NT:

Et par ting inden du går i gang, dette var et problem fordi serverprinteren var en NT40 og de fleste WS var Win2000, men det skal siges at det havde virket et stykke tid, så driveren blev bare syg på et eller andet tidspunkt.

Afinstallere printereen gennem controlpanel->printeres

INDEN du adder printeren igen skal du vælge file->server properties->driver properties og der fjerne den driver der hedder WinNT or Win2000, og installere en ny driver, jeg tror det er nok bare at installere den driver der fulgte med.