Avatar billede 7 Nybegynder
09. oktober 2001 - 15:19 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

iframes!

Hej AlLeSaMmEn!

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg bruger \"iframes\"?!

.:7:.
Avatar billede fri-hash Nybegynder
09. oktober 2001 - 15:28 #1
Avatar billede repsac Nybegynder
09. oktober 2001 - 15:29 #2
Det gør man ikke!
Man bruger ikke iframes fordi Netscape ikke uderstøtter det og fordi det er noget værre noget i det heletaget at bruge frames. (urokkeligt punktum!)

meeen ... hvis du alligevel vil forsøge dig med den usle sag af en \"opfindelse\", ja så tag et kig forbi www.html.dk
Avatar billede repsac Nybegynder
09. oktober 2001 - 15:30 #3
Og det er så fri-hash\'s side jeg mener ... :)
Avatar billede repsac Nybegynder
09. oktober 2001 - 15:31 #4
se evt. også www.echoecho.com/dk ... der ligger en masse godt!
Avatar billede 7 Nybegynder
09. oktober 2001 - 15:31 #5
Jamen... når jeg skal bruge det til en chat, er det lettets med Iframes/frames...
Avatar billede fri-hash Nybegynder
09. oktober 2001 - 15:38 #6
alternativt kan man vist lave en kombination af iframe/ilayer, og således få både IE\'s og NS\'s versioner af samme problematik til at virke
Avatar billede repsac Nybegynder
09. oktober 2001 - 15:41 #7
Se en gang http://www.echoecho.com/dk/htmlref.htm for hvilke versioner iframe/ilayer virker for ... :)
Avatar billede 7 Nybegynder
09. oktober 2001 - 15:46 #8
Hvad så hvis jeg har et link jeg gerne vil have til at åbne inde i iframen, hvordan gør jeg det?!
skal den ikke have et \"name\"?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
09. oktober 2001 - 15:47 #9
et eksempel på kombination af iframe og ilayer i brug kan være:
<script language=\"JavaScript\">
<!--
if( document.all ){
  document.write(\"<iframe name=\'main\' src=\'start.htm\' width=\'500\' height=\'410\' scrolling=\'auto\' frameborder=\'0\'></iframe>\");
  } else if( document.layers ){
  document.write(\"<ilayer name=\'main\' src=\'start.htm\' width=\'500\' height=\'410\' scrolling=\'auto\' frameborder=\'0\'></ilayer>\");
}
// -->
</script>
Avatar billede fri-hash Nybegynder
09. oktober 2001 - 15:51 #10
jo, iframen skal have et navn der så angives som target i dit link
Avatar billede 7 Nybegynder
09. oktober 2001 - 15:53 #11
Jamen hvordan giver jeg den et navn?!
Jeg kan da ik bare skrive \"name=iframe\"!
Avatar billede fri-hash Nybegynder
09. oktober 2001 - 15:55 #12
ztyxx >> er iframe og ilayer-tagsne virkelig så ens i deres syntaks?? det er da utroligt at w3c eller hvad de hedder så ikke kan skære igennem og skabe eet crossbrowsertag *tsk*
Avatar billede fri-hash Nybegynder
09. oktober 2001 - 15:57 #13
7>> se xtyzz\'s eksempel
Avatar billede ztyxx Nybegynder
09. oktober 2001 - 15:57 #14
fri-hash>> tjah det er de, jeg bruger selv denne på en HP, og der kører den fint
Avatar billede repsac Nybegynder
09. oktober 2001 - 15:58 #15
=>7: Kig dog på de links du får. ... http://www.html.dk/dokumentation/html4/tags/iframe

<iframe name=\"iframenavn\" src=\"stil/til/filen_der_skal_vises.fil\" width=\"200\" height=\"200\"> ...
Avatar billede fri-hash Nybegynder
09. oktober 2001 - 15:58 #16
ups sorry, fik vist byttet lidt rundt på nogle x\'er og z\'er
Avatar billede ztyxx Nybegynder
09. oktober 2001 - 16:01 #17
oO(mon det så i virkeligheden er en god ide med fri hash*LOL*)
Avatar billede fri-hash Nybegynder
09. oktober 2001 - 16:07 #18
:-)
Avatar billede johannielsen Nybegynder
09. oktober 2001 - 16:17 #19
Er der nogen der ca. ved hvor mange % der bruger netscape. Jeg synes nemlig <iframes> er geniale!
Avatar billede 7 Nybegynder
09. oktober 2001 - 17:12 #20
johannielsen!

Jeg synes også det er for godt med iframes!
Så fuck dem der bruger netscape, det er da deres egen skyld at de så ikke kan se min side :)
Netscape SUX!