Avatar billede Boddicker Seniormester
09. oktober 2001 - 14:32 Der er 38 kommentarer og
3 løsninger

Det store spørgsmål

Kort og godt: Hvad er meningen med livet?

50 points til det bedste svar. ;)
Avatar billede disky Nybegynder
09. oktober 2001 - 14:37 #1
ifølge hitchhikers guide to the galaxy er svaret 42
Avatar billede dalle777 Nybegynder
09. oktober 2001 - 14:37 #2
Gud har skabt det hele paa 6 dage - hvis vi tror paa ham og goer som han siger - kommer vi i paradiset
Avatar billede silverflame Nybegynder
09. oktober 2001 - 14:37 #3
drikke en masse bajer og scorer dammer :)
Avatar billede boyota Nybegynder
09. oktober 2001 - 14:40 #4
Det kunne også være:

Æde
Sove
Arbejde
Få et par børn
Og så tilsidst dø
Avatar billede Himbear Nybegynder
09. oktober 2001 - 14:42 #5
Well, it\'s nothing

    special. Try and be nice to people, avoid eating fat, read a

    good book every now and then, get some walking in and try and

    live together in peace and harmony with people of all creeds

    and nations. And finally, here are some completely gratuitous

    pictures of penises to annoy the censors and to hopefully

    spark some sort of controversy which it seems is the only way

    these days to get the jaded video-sated public off their

    fucking arses and back in the sodding cinema. Family

    entertainment bollocks! What they want is filth, people doing

    things to each other with chainsaws during tupperware parties,

    babysitters being stabbed with knitting needles by gay

    presidential candidates, vigilante groups strangling chickens,

    armed bands of theatre critics exterminating mutant goats -

    where\'s the fun in pictures? Oh well, there we are - here\'s

    the theme music. Goodnight.
Avatar billede kisbye Nybegynder
09. oktober 2001 - 14:43 #6
Meningen med livet må være livet selv
Avatar billede Himbear Nybegynder
09. oktober 2001 - 14:45 #7
Fuld version!

http://www.friserverplads.dk/tino/meanlife.txt

dalle777 -> det lyder enkelt!
Avatar billede silverflame Nybegynder
09. oktober 2001 - 14:47 #8
\"hvis vi tror paa ham og goer som han siger - kommer vi i paradiset\"  nej det passer ikke...
Avatar billede Himbear Nybegynder
09. oktober 2001 - 14:55 #9
silverflame -> hvorfor ik\' og hvad skal der så til?
Avatar billede silverflame Nybegynder
09. oktober 2001 - 15:01 #10
det er en gave alle får, man skal tage i mod den.. og man ved når man har fået den..står selv i biblen vis du læser johannes-bogen
Avatar billede silverflame Nybegynder
09. oktober 2001 - 15:02 #11
selv npgen præster kommer ikke i paradis
Avatar billede raveduck Nybegynder
09. oktober 2001 - 15:03 #12
Meningen med livet må være, at man skal nyde det så længe man har det.
Ikke tage hendsyn til andres behov, for hvad hjælper det dig.
Gøre hvad du har lyst til.

men...

Min livsfilosofi, er lidt anderledes nemlig.

1) Tjen en masse penge.
2) Ansæt folk, der kan tjene flere penge til dig.
3) Bliv uddødeliggjort (gøre noget som folk vil huske dig for)
4) Lev livet
Avatar billede Himbear Nybegynder
09. oktober 2001 - 15:10 #13
Men der står også at enhver der påkalder mit navn vil blive frelst (rom. 10:13)!

Så det vil sige at der skal mere til end bare at sige ja tak!
Avatar billede silverflame Nybegynder
09. oktober 2001 - 15:15 #14
ja.. det sagde jeg ikke.. men du kan også leve dit liv efter biblen og stadig ikke komme i paradis
Avatar billede Himbear Nybegynder
09. oktober 2001 - 15:16 #15
nå, så misforstod jeg!

Hvem bestemmer det?

Og hvad sker der ellers?
Avatar billede raveduck Nybegynder
09. oktober 2001 - 15:16 #16
Går spørgsmålet ud på, hvad man skal gøre for at komme i paradis, eller hvad meningen med livet er?
Avatar billede Himbear Nybegynder
09. oktober 2001 - 15:20 #17
jamen hvis man kommer i paradiset, så vil jeg da mene at det betyder at man har fundet meningen med livet!

men det lyder til at du har fundet det der giver virkelig indhold :)
Avatar billede raveduck Nybegynder
09. oktober 2001 - 15:22 #18
du virker en smule sarkastisk.
har jeg ret?
Avatar billede Himbear Nybegynder
09. oktober 2001 - 15:23 #19
måske lidt
Avatar billede raveduck Nybegynder
09. oktober 2001 - 15:28 #20
Well...
hvad nu, hvis man ikke kommer i paradis, når man er død. Hvad nu, hvis man bare bliver reinkarneret.
Der findes jo ingen beviser for at biblen taler sandt.

Ville det ikke være lidt surt, at bruge hele sit liv, på at behage andre mennesker, på ens egen bekostning, og når man så dør, jah, så er der sq ingen tak for alle ens gerninger...

det ville jeg da blive småsur over.
:)
Avatar billede Himbear Nybegynder
09. oktober 2001 - 15:30 #21
Det kan jeg godt forstå! Men tror du at Bill Gates er lykkelig, bare fordi at han KAN leve livet!
Avatar billede Himbear Nybegynder
09. oktober 2001 - 15:31 #22
btw. hvordan ved du at bibelen ikke taler er sandt?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
09. oktober 2001 - 15:32 #23
Det er dybest set nonsens at tale om at der skulle være en mening med livet, hvis man dermed mener at der skulle være noget forudbestemt formål.

Livet er konsekvensen af en række tilfældigheder.

Hvis der alligevel skal siges noget universelt gældende, er meningen:

At opnå tilfredsstillelse!

Avatar billede Himbear Nybegynder
09. oktober 2001 - 15:35 #24
Ja hvis man stille sig tilfreds med det er jo fint!
Avatar billede Himbear Nybegynder
09. oktober 2001 - 15:36 #25
forfra:

Ja, hvis man kan stille sig tilfreds med det, er det jo fint!
Avatar billede ztyxx Nybegynder
09. oktober 2001 - 15:41 #26
livet er en seksuelt overført dødelig sygdom ;-)
formålet er vist ikke defineret på nogen måde, hvorfor skulle der så være al den ondskab, hvorfor skal en given Gud teste menneskene osv. som nanoq siger er livet konsekvensen af en række tilfældigheder, tilfældigheder vi selv til dels kan være med til at forme, men aldrig helt forudbestemme
Avatar billede raveduck Nybegynder
09. oktober 2001 - 15:41 #27
Well...
Jeg synes at denne debat, har vakt en del negative kommentarer.
Jeg tror jeg vælger ikke at kommentere den mere.

- det er nok meningen med mit liv. - at holde sig væk fra brændpunktet.
Avatar billede Himbear Nybegynder
09. oktober 2001 - 15:46 #28
undskyld, hvis jeg var for provokerende ;)
Avatar billede Himbear Nybegynder
09. oktober 2001 - 15:47 #29
Jeg kan bare godt lide at høre hvad folk mener om den slags!
Avatar billede Himbear Nybegynder
09. oktober 2001 - 15:47 #30
Jeg kan bare godt lide at høre, hvad folk mener om den slags!
Avatar billede Himbear Nybegynder
09. oktober 2001 - 15:47 #31
ups!
Avatar billede raveduck Nybegynder
09. oktober 2001 - 15:50 #32
du er tilgivet...

Ha! nu kommer jeg i himlen, for jeg er en der tilgiver folk...

Nej, grunden til at jeg ikke lige er så aktiv de næste minutter, er at jeg er i gang med at besvare et andet spørgsmål.

MVH
Simon
Avatar billede Himbear Nybegynder
09. oktober 2001 - 15:57 #33
:D
Avatar billede kludedukken Nybegynder
09. oktober 2001 - 16:20 #34
Svaret er efter min mening at ingen ved det ! -Ellers ville vi forbåbentlig ikke handle så egoistisk som vi gør !
Ordet egoisme minder mig om én af \"sanfumdsnormerne\" her i livet, nemlig succes !
Succes er jo i virkligheden et meget omfattende ord - og et ord der dækker over både lidt og meget !

Som 4 årig er succes således ikke at tisse i bukserne.
Som 12 årig er succes at have venner.
Som 18 årig er succes at have kørekort.
Som 20 årig er succes at få sex.
Som 35 årig er succes at have penge.
Som 50 årig er succes at have penge.
Som 60 årig er succes at få sex.
Som 70 årig er succes at have et kørekort.
Som 75 årig er succes at have venner.
Og som 80 årig er succes ikke at tisse i bukserne.

Med andre ord, vi efterstræber os alle en så hurtig og succesfuld udvikling som overhovedet muligt - men uden at tænke tanken, at succes også er, og kan være meget andet og meget mere ukomplicerede målsætniger her i livet ;o)
Avatar billede silverflame Nybegynder
09. oktober 2001 - 17:49 #35
der er ingen som bestemer om du kommer i paradis, det er en gave som nogen får.. du kan ikke gøre noget ekstre for at få den, og sådan er det bare
Avatar billede Himbear Nybegynder
09. oktober 2001 - 18:37 #36
tjae det er jeg ikke enig i, men det kan vi sikkert diskutere i timevis!
Avatar billede Boddicker Seniormester
10. oktober 2001 - 13:34 #37
Takker for svarene. Kludedukken fik mest, idet hans svar var morsomt og fundamentalt korrekt. ;)
Avatar billede kludedukken Nybegynder
10. oktober 2001 - 13:39 #38
*S* Glæder mig at du forstod det sådan :o)

Takker for points !
Avatar billede raveduck Nybegynder
10. oktober 2001 - 13:42 #39
JUBIIIIIII!!!!  jeg fik point!

- bukker ærbødigt, og stiller sig straks til tjeneste, hvis der skulle komme en opgave af lige så stor ære, en anden gang.

- RaveDuck
Avatar billede rmadse2 Nybegynder
22. oktober 2001 - 15:05 #40
Lev stærk - dø ung !!
Lev fedt - dø tung !!
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
10. juni 2003 - 20:15 #41
Meningen med livet er at finde ud af hvad meningen med livet er!