Avatar billede wwwop Nybegynder
09. oktober 2001 - 13:07 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

hvad syndes i om min side

hvad syndes i om min side www.mads-mikkelsen.subnet.dk
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
09. oktober 2001 - 13:11 #1
1. Hvorfor kan man på startsiden scrolle i 1024*768?

2. langesiden.htm ser lidt kikset ud...

3. Gode farve.

4. Få din EGEN gæstebog som passer ind på dit design.

::sunlock.dk::
Avatar billede wwwop Nybegynder
09. oktober 2001 - 13:16 #2
ja sunlock.dk du har ret hvorfor kan man scrolle på forsiden jeg vil få det lavet og med gæstebogen jeg er hved at se om jeg kan finde ud af at lave en der passer men det kniber lidt med tiden men prøver
Avatar billede freeman Nybegynder
09. oktober 2001 - 13:19 #3
- umiddelbart pæn, og hovederne øverst til højre er gode ! Farverne er måske lidt triste til en fan-side, men de passer godt sammen.

- Siden er hurtigt at hente og det er jo godt !

- På dine undersider vil det friske siden meget op, hvis du brugte billedere. Firkantede fotos fra film vil være perfekt !

- på en del undersider er menuen ikke ens med forsiden. Eks. http://www.mads-mikkelsen.subnet.dk/billeder.htm
der ser menu helt forkert ud.

Men ellers en god side..

9@13
Avatar billede raveduck Nybegynder
09. oktober 2001 - 13:20 #4
Designet er faktisk ret pænt, men sidens indhold, vil jeg ikke rigtig kommentere.
Som sunlock.dk sagde: \"gode farver\", \"og få din egen gæstebog!\".
Subnet\'s gæstebog er enormt anti-dekkorativ, og jeg har også selv problemer med denne. Jeg har nemlig også en .subnet hjemmeside, og står og mangler en pæn gæstebog. Håber at det kan lade sig gøre selv at lave en på subnet.

Skriv venligst, hvis det lykkes dig.
MVH
Simon
Avatar billede wwwop Nybegynder
09. oktober 2001 - 13:22 #5
jeg må giver jer begge ret der er mane fejl på undersiderne og med siden med billeder det er mystist når filen er på min com ser den helt fin ud
Avatar billede jakoba Nybegynder
09. oktober 2001 - 13:24 #6
IE4: lidt bleg.

skriv menutitlerne (film, teater) med lidt større og eller federe skrift så man kan se de ikke er links (fjern evt kolon foran). Så kan du også rykke menugrupperne tættere sammen.

Eller overvej om du ikke helt kan droppe menu-titlerne, føles underligt at 2 grupper har titel og to andre ikke har.

god header.

teksten er lovlig lille både i menu og content-areal.

lad være med at centrere teksten. skriv noget mere istedetfor og lad det være venstrejusteret. det er nemmest at læse.

den blå farve i top og bund er lige lovlig mørk. den vil nok blive set som sort på en del skærme.

\'lille hus\' og \'opret ny mappe\' ikon. hvad laver de der? \'lille hus\' kunne evt stå oppe ved siden at forside linket (og linke dertil også)

opret ny mappe ikonet betyder nok \'gør til favorit\'. come on. hvor tit bruger du selv den slags links? Nej vel. det er ligeså overflødigt som sådan en chart.dk tæller.

lysegrå under menuen og grå i toppen har det ikke så godt med hinanden. og den kridhvide baggrund i indholdsområdet måtte også gerne blødes lidt op.

hvad med et enkelt portrætbillede af manden på forsiden. til at live lidt op.

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
09. oktober 2001 - 13:35 #7
lav noget side- og top- margin i indholds området. teksten går helt til kant på mange af siderne.
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2001 - 13:44 #8
hvad signalerer maskerne? Ikke Mads Mikkelsen ihvertfald..så hellere et billede af ham.

Dine links kigner ikke links. Og overskrifterne i menuen ligner ikke overskrifter. Lav dem evt. med fed skrift.

Centreret tekst er svær at læse.

Og ja, hus og mappe symboliserer..hvad? Ingen vil gøre din side til startside, og føj til foretrukne virker alligevel kun i IE.

Men ellers godt med indhold, men for få billeder.
Avatar billede mugs Novice
09. oktober 2001 - 17:45 #9
Gode afdæmpede farver. Pas på din tegnsætning - man bliver jo helt forpustet af at læse så lange sætninger uden kommaer og meningen forsvinder lidt.

Mange stavefejl.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. oktober 2001 - 19:46 #10
En flot enkel side, som man let kan danne sig et overblik over. Og hvor funktionalitet også er god. Farve valget er lyst, venligt og i møde kommende. Og siden har også et indhold, altså noget som er relevant. Tag og skriv på forsiden hvad budskabet/indholdet er på siden, det gør det nemt at få overblik, hvilket er venlig. Synes måske du skal finde en lidt mørkere farve istedet for den hvide, stadig en lys farve men ikke helt så lys. F.eks. lysegrå/lysegrøn/lyseblå
Avatar billede fastwrite Nybegynder
10. oktober 2001 - 12:14 #11
Umiddelbart en pæn side, men efter nogle sekunder må jeg indrømme at jeg bliver lidt træt af at se på den. De :: du har ud for alle links\'ene synes jeg er for meget, rent typografisk at se på. Mine øjne blive irriteret af at se på alle de brikker.

Farverne er en anelse for mørke. Hvorfor er der ikke nogen billeder på forsiden? Der er jo masser af plads til det.

Ellers kan jeg kun tilskrive det som Jakoba også er kommet frem til.

En fin, men meget lignende mange andre hjemmesider...

Hvorfor ikke lave sit eget særpræg? Eventuelt en frisk skrivestil, nogle seje billeder man kan se der er blevet behandlet i lang tid, nogle overskrifter eller nogle talebobler der kort fortæller hvorfor man skal bruge tid på lige præcis DIN side..

Og - ikke centrer så meget tekst!

Nu til din kildekode... hvad bliver der af alle dine meta-tags, som søgemaskinerne elsker?

Hvorfor ligger denne kode: </script></noscript><script language=\"javascript\" src=\"http://ad.subnet.dk/webmeasure.js\"></script>

under din </html> ?

Men du er godt på vej. Friskere farvere, og et frisk sprog, helst uden stavefejl :o)

Mvh Fastwrite
Avatar billede wwwop Nybegynder
10. oktober 2001 - 22:26 #12
hum jeg har endret lidt se det her www.mads-mikkelsen.dk/mm            bedre?
Avatar billede wwwop Nybegynder
10. oktober 2001 - 22:27 #13
Avatar billede mugs Novice
10. oktober 2001 - 22:40 #14
Jeg kan kun gentage mine kommentarer: Tegnsætning samt stavefejl. Synd at en ellers nydelig side skæmmes af dette.
Avatar billede jakoba Nybegynder
10. oktober 2001 - 22:41 #15
værre i NS4.7.
bedre i IE4.
  menuens links trænger til dog at blive større, og jeg synes mere end nogenside at du skal skrotte den der centrering af teksten.
Avatar billede espectro Nybegynder
11. oktober 2001 - 18:22 #16
husk at links ud af siden skal starte med \"http://\" og ikke \"www\".

Nice design ellers.

Michael

Avatar billede wwwop Nybegynder
11. oktober 2001 - 18:59 #17
måske noget her i hen www.mads-mikkelsen.subnet.dk/mm
Avatar billede wwwop Nybegynder
11. oktober 2001 - 19:01 #18
aaarrrhhh hvor fanen bliver linkene i menyen ikke støre!!!!!
Avatar billede jim_t Nybegynder
12. oktober 2001 - 17:07 #19
Meget flot side. Men du skal sparre lidt på de linjeskift på forsiden. Som sagt kan det ik passe man skal scrolle i 1024*756