Avatar billede jesras Nybegynder
09. oktober 2001 - 09:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af felter

Jeg skal til at oprette et excel regneark, hvor man kan skal kunne gå ind og søge efter varenummer, varetekst etc.

Hvordan kan man oprette et felt, hvor man kan indtaste varenummer f.eks og man så bliver ført ned til denne linie?
09. oktober 2001 - 09:51 #1
Det kan gøres på flere måder. Eks. fra værktøjslinien Formular kan du vælge et alm. felt, som kan linkes til en celle. Denne løsning kan laves uden VBA kode.

Den bedste løsning vil nok være en Combobox fra værktøjslinien Kontrolelementer, som kan indeholde en liste af numre fra dit varelager, som så bliver reduceret når du skriver i den. Denne løsning kræver VBA kode.
Avatar billede jesras Nybegynder
09. oktober 2001 - 10:06 #2
Forklaring udbedes. Jer er ikke ret stærk i det, så det med koder etc er sort snak for mig.
Avatar billede janvogt Praktikant
09. oktober 2001 - 10:16 #3
Hvis du sender dit dataark eller et ark med nogle eksempeldata til mig, skal jeg gerne give et udkast til nogle søgefunktioner.

jan_vogt_hansen@hotmail.com
Avatar billede t-bone323 Nybegynder
09. oktober 2001 - 20:51 #4
Jeg ser det nemmest som enten:
1. få en info-boks frem når arket åbnes som fortæller at CTRL-F kan bruges til at søge med. Indsæt \"freeze frames\" så overskrifter og lign bevares.
eller
2. Brug filtre på dit data ark. Varenummer kan slås op i filter boksen.

God Fornøjelse