Avatar billede i11uzion Nybegynder
20. februar 2000 - 00:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

DVD vs SB Platinum feat. DTT2500 digital...

Hejsa... :)

Hmmmm, en af mine venner har lige købt følgende:

10x DVD
SB Live! Platinum
Creative Desktop theater DTT2500 Digital

Det har vi så sat til hans puter, og det hele kører også fint nok, så LÆNGE at man kun bruger de analoge udgange på lydkortet. En af grundende til at han valgte platinum var lige netop for at få den "ægte" rene lyd fra en digital udgang, som jo kun findes på de dyrere SB kort. MEN, når man så smækker det "digitale" kabel i mellem lydkortet og forstærker-boxen (altså den som fulgte med højttalerne), og sætter den til at bruge AC-3 (altså digital lyd), så forsvinder lyden bare!!!

Det er ikke lige umiddelbart til at se i manualen hvad der er i vejen, men der er et kabel som vi endnu ikke har puttet i, og i manualen til højttalerne er der en tegning som viser at det kabel skal gå imellem forstærker-boxen og så et Mpeg dekoderkort... Sådan et har han dog ikke i, da det kører over hans 600MHz CPU samt et Geforce...

Mit spørgsmål er så: Kan det virkelig passe at der skal et Mpeg AC-3 dekoderkort i puteren for at få den til at spille digital lyd i stedet for den lidt mere støjende analoge lyd????
Avatar billede phylox2 Nybegynder
20. februar 2000 - 00:34 #1
Jeg kan svare med 2 ord : JA

På mpeg kortene er et specielt AC-3 stik, samt hardware, der kan "generere" eller "dekode" lyden ..... det er nødvendigt

og så vil jeg lige sige, at et mpeg (du skal købe RealMagic Hollywood+ kortet) giver et billede der er 28789453789234 gange bedre end de "normale" grafikkort kan præstere ;)

Jeg har selv et og det RYKKER!

max pris 800
Avatar billede i11uzion Nybegynder
20. februar 2000 - 00:56 #2
phylox>>> Jamen der er da også en AC-3 dekoder i DTT2500 højttalerne, og hvad skal man bruge digital udgang på sit lydkort til???
Avatar billede phylox2 Nybegynder
20. februar 2000 - 01:38 #3
Det kan være, at det har noget at gøre med opsætningen af lydkortet - hvis du bruger nogle programmer, der kan modificere opsætningen af lydkortet til, at den skal smidde det digitale output ud gennem det analoge minijack, så er det klart at det ikke virker. ...

det software du bruger til at afspille dine film med, skal også kunne "bruge" udgangen på lydkortet
Avatar billede i11uzion Nybegynder
20. februar 2000 - 01:59 #4
Hmmmm ok, du har nok ret... :)
Avatar billede doc-tor Nybegynder
08. juni 2001 - 13:05 #5
Med mit SBLive! Player1024 er der i \"Surround Mixer\'en\" en valgmulighed der ligger over volumenkontrollen (et rødt plus). Der kan man vælge \"Digital Output Only\". Det evt. være det der skal vælges?