Avatar billede jakose Nybegynder
08. oktober 2001 - 18:15 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

vcd film

er en vcd film kun en mpeg film eller er der flere filer som fx dvd film. kan man kun brænde en vcd film hvis brænderprogrammet kan det
Avatar billede omen Nybegynder
08. oktober 2001 - 18:18 #1
VCD\'er fylder oftest 2 CD\'er, i  2 filer. Adaptec og Nero har vidst en funktion til at brænde VCD\'er!
Avatar billede simonvalter Praktikant
08. oktober 2001 - 18:41 #2
vcd er en mpg fil der er blevet lagt på en bestemt måde på cd\'en ..´så ja det er faktisk kun 1 fil .. men for at feks en stationær dvd kan afspille den bliver der lagt nogen \"hjælpe\" filer/mapper på cd .. men det er ikke som dvd der består af en masse filer ..

og nej du behøver ikke et brændeprogram der kan brænde vcd som feks nero .. mange vcd bliver pakket som iso og du kan få programmer som kan lave det vcd image så du kan brænde din vcd i feks fireburner
Avatar billede mukke Nybegynder
08. oktober 2001 - 18:45 #3
Det afhænger også lidt af formatet. At der er tale om \"mpeg\" er ikke i sig selv nok, da dette efterhånden kan dække over en del forskellige filer.

Bemærk også der er forskel på vcd og svcd (super video cd). Ikke alle DVD-afspillere kan klare svcd så vidt jeg har forstået.
Avatar billede jakose Nybegynder
08. oktober 2001 - 18:57 #4
det er også til en discman der kan spille
mp3\\cd\\vcd
Avatar billede mukke Nybegynder
08. oktober 2001 - 19:06 #5
en discman der kan afspille vcd?
ja man skal høre meget før ørene falder af :)

Gad nok vide hvad det næste bliver...
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2001 - 19:59 #6
VCD film skal være i MPEG1 eller MPEG2 (som på DVD)
Avatar billede jakose Nybegynder
08. oktober 2001 - 21:58 #7
øh er der ikke noget der hedder bare mpeg og hvad er foreskallen mellem 1 og 2
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2001 - 22:05 #8
Nej, når du har en fil på computeren er det måske en .mpg fil, men det er fordi det er en MPEG1 fil.

En MPEG2 film på din puter kan enten hedde .vob eller .dat

Når du brænder din (S)VCD bliver de til .dat filer.

MPEG2 = DVD kvalitet (hvis startmediet er af god kvalitet)

MPEG1 = VHS kvalitet
Avatar billede jakose Nybegynder
12. oktober 2001 - 22:35 #9
yes yes
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. oktober 2001 - 23:18 #10
hmm det er anden gang !!! jeg anmelder ham til admin
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. oktober 2001 - 23:19 #11
der er igen grond til at gemme på point hvis du aligevel bliver slettet!!!
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. oktober 2001 - 23:20 #12
Avatar billede mukke Nybegynder
12. oktober 2001 - 23:41 #13
hehe
\"Den anmeldte bruger er allerede afvist. \"