Avatar billede dj-dos Nybegynder
08. oktober 2001 - 14:52 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Grafik-kort til 450Mhz P3, 196MB!!??

Hej

Jeg har et oldgammelt grafik-kort i min computer nu:
Matrox G200 - 8mb(tror jeg nok)

Jeg spiller mange spil og derfor tænkte jeg, at jeg gerne ville have lidt bedre grafik på spilene.

Jeg har tænkt mig at købe et rimelig god og billigt over internettet!!??

Hvilket grafik-kort skal jeg vælge??? (Ikke for dyrt MAX. 2000,-)

/\\ Dj-dos
Avatar billede dj-dos Nybegynder
08. oktober 2001 - 14:56 #1
hovv!

Det er et AGP-kort

/\\ dj-dos
Avatar billede kludedukken Nybegynder
08. oktober 2001 - 14:59 #2
Dette Asus kort er super : http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364577932 1719.-

Hurtigste løsning m. tv out (billigere end uden tv out) hvis du også skal bruge det !

Avatar billede makse Nybegynder
08. oktober 2001 - 14:59 #3
Du kan få et Geforce 2 Pro 64MB til ca. 1250 kr.
Link: http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364617917

Så er du da fremtidssikret i et par måneder. :)
Avatar billede bbs Nybegynder
08. oktober 2001 - 15:03 #4
Jeg vil ligesom Makse også kigge lidt på Geeforce2PRO kortet fra Palit MicroSystems.
Palit er ikke så anerkendt mærke, bl.a. p.g.a. prisen, men hvis man kigger på diverse tests, og omtalen som de har fået i de forskellige it-debatter, så ser man at det virkelig er kvalitet!
Det fås selvf. også uden Tv-Out ( http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364617916 ), dog vil jeg mene at det ikke er 100 kr. værd at spare, TV-out er jo en sjov ting at lege med!
Avatar billede makse Nybegynder
08. oktober 2001 - 15:06 #5
Avatar billede kludedukken Nybegynder
08. oktober 2001 - 15:14 #6
Asus kortet er også et Geforce 2 Pro 64MB ! - Men Asus er generelt lidt dyrer end ex. Palit som dog, efter min mening, ikke betyder at det er dårligere end Asus og andre.
Avatar billede moritz Nybegynder
08. oktober 2001 - 17:13 #7
Køb et MX kort. Kna ikke se hvad du skal med et PRO kort til en 450 Mhz, den vil slet ikke kunne udnytte fordelene et pro kort har. Fordelene kommer nemlig først ved høje opløsninger og dem kan du jo ikke køre med en 450 mhz...
Avatar billede bbs Nybegynder
08. oktober 2001 - 17:15 #8
moritz->
Det smarte ved at han køber et PRO kort nu er at han næste gang han køber PC bare kan bruge det grafikkort igen, da det er så ultra hurtigt!
Avatar billede kludedukken Nybegynder
08. oktober 2001 - 17:29 #9
Enig med bbs !
Han efterlyser et kort til under 2000.- - Ved at købe et GF 2 Pro vil CPU\'en udgøre flaskehalsen men hvis han, når han nu alligevel víl købe, køber et MX kort bliver kortet klart en flaskehals i en ny og hurtigere computer !

Kan med andre ord bedst betale sig at købe et GF 2 Pro på sigt !
Avatar billede bbs Nybegynder
08. oktober 2001 - 17:52 #10
kludedukken->
Håber på at der kommer et Geeforce2ultra fra Palit Microsystems ;)
Avatar billede bbs Nybegynder
14. oktober 2001 - 19:01 #11
Takker for points :)