Avatar billede dex_dexter Nybegynder
08. oktober 2001 - 14:39 Der er 15 kommentarer og
4 løsninger

Addtronics 6896A kabinet \"din mening\"

jeg overvejer at købe et
Addtronics 6896A kabinet
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=23&page=1

er det noget værd?
for jeg er træt at mit noname kabinet der er pisse skævt og som ingen luftgennemstrømning har overhovedet.

er det 900 kr værd?
eller kan i foreslå et andet \"highend\" kabinet til ca samme pris?

er det rimeligt lyddæmpende eller skal jeg købe lownoize måtter til?
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
08. oktober 2001 - 14:41 #1
tænker også på at købe nogle low noise kølere
kan i foreslå nogle gode til rimelige penge?
Avatar billede kludedukken Nybegynder
08. oktober 2001 - 14:41 #2
Synes det er sejt - men mener du at dette Aopen er sejere ! (men er enig i at det er et hade/elske kabinet): http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404577903
Avatar billede kludedukken Nybegynder
08. oktober 2001 - 14:42 #3
Low noise blæsere kan du finde hos http://www.extremehardware.dk/ og www.studiedata.dk

ex. papst blæsere !
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
08. oktober 2001 - 14:43 #4
nah... ikke et hq08... som du siger et hade/elske og jeg hader det )
der er så mange der har sådan et kabinet og vil gerne skilde mig lidt ud.

er 17 kilo for meget for et kabinet?
Avatar billede kludedukken Nybegynder
08. oktober 2001 - 14:46 #5
Ja, ok det var jo det jeg sagde ;o)

Næh det lyder lidt tung men ikke vildt !
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. oktober 2001 - 14:48 #6
Vil du skille dig ud, skal du da ud og casemod\'e istedet... ;)

Byg dit cabinet selv... Det fedeste jeg har set var lavet i punktsvejset bølgeblik :)
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
08. oktober 2001 - 14:52 #7
hm... casemode er ikke lige mig, for jeg har hverken det rigtige værktøj eller creativtieten.

men tænkte på om jeg skulle købe et nyt kabinet og så smide det ned til en autolak-makker og få ham til at lakere det sort eller sådan noget.
i øjeblikket har jeg et sort noname kabinet som jeg selv har malet, men det er ikke blevet pænt
Avatar billede makse Nybegynder
08. oktober 2001 - 14:57 #8
Jeg har selv et 7896A kabinet, så du kan da lige få min mening om den model.

Der er plads til en masse blæsere, men de kommer til at larme, når man skal bruge de indbyggede holdere.
Desuden er der ikke lavet huller, så man kan montere blæserne uden de holdere.

Støvfilteret i fronten virker ikke optimalt.
Der er kun plads til 2 harddiske i harddisk holderen. (Så de kommer til at sidde med ca. 3 mm. mellemrum)
De såkaldte glideskinner, skal skrues fast. (De burde være med snaplåse)

Om det samme gør sig gældende på 6896A, skal jeg så ikke kunne sige.

Men ellers så er jeg godt tilfreds. :)
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
08. oktober 2001 - 14:59 #9
er der ingen der har det kabinet?
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
08. oktober 2001 - 15:00 #10
3x 5¼\" pladser, udvendige
1x 5¼\" pladser, indvendige
1x 3½\" pladser, udvendige
2x 3½\" pladser, indvendige

hm....
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
08. oktober 2001 - 15:07 #11
nogen der har nogle alternativer ud over hq08?
Avatar billede kludedukken Nybegynder
08. oktober 2001 - 15:10 #12
Aopen hx08 istedet ? - Det er ikke så kontroversielt i udseendet !
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. oktober 2001 - 15:15 #13
Skulle jeg selv ud og købe mig et kabinet, ville mit valg idag falde på denne: http://www.hwextreme.com/reviews/cases/lian-li_pc68/

Ok... det er lidt dyrere... men aluminiumskabinetter holder for vildt :)
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
08. oktober 2001 - 15:22 #14
hm..........
det er nok lige lidt dyrt!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. oktober 2001 - 15:40 #15
se forøvrigt http://www.big008.com/subCatPage.asp?catid=CI01010200

Det mindste alukabinet (der også er fedt!) koster kun $149 - dvs ca. 1200,-

Det er ikke SÅ meget dyrere end dem du har kig på..

Dog kommer fragten oven i... med mindre der kan findes en dansk importør...
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
08. oktober 2001 - 16:57 #16
hm... glemte at sige at det helst skal være tower  dvs over 50 cm i højden )
Avatar billede pik-fjolle Nybegynder
13. oktober 2001 - 16:15 #17
Tag et Antec SX1030B Black SOHO File Server tower, det er alt for sejt, og så behøves du heller ikke at male det :)
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
14. oktober 2001 - 18:09 #18
hm... link?????
det koster da en hel bondegård og lidt mere til ik´?
Avatar billede makse Nybegynder
14. oktober 2001 - 18:26 #19
Takker for point. :)