Avatar billede sen8or_slettet Nybegynder
18. februar 2000 - 22:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort og skærm

Hej,
Min nabo har følgende problem med sin PC:
Han startede den op her forleden og pludselig ville den kun køre 800 X 600 i 256 farver!
Normalt kører han 1024 X 768 i 32 bit.
Konfiguration: Banshee og Standard SVGA 1024 X 768 skærm.
Vi har prøvet at geninstallere drivere til kortet og skærmen, men det gav intet resulat (Heller ikke med ældre drivere...) samt pille kortet ud og lade Windows 98 finde det selv...
Det er som om, at halvdelen af kortets ram (?) er smuttet, men kan de det? Hvad kan det ellers være???
Avatar billede dar Nybegynder
18. februar 2000 - 23:12 #1
Det lyder specielt! Men når nu din nabo får den op at køre igen så sig lige til ham at det er åndet at køre i 32colors.:-)
Avatar billede sen8or_slettet Nybegynder
18. februar 2000 - 23:31 #2
Ja, ok...Mente vist også bare, at det NORMALT var muligt at køre i 32 bit!  :-)

SEN8OR
Avatar billede nuna Nybegynder
19. februar 2000 - 00:38 #3
Slet skærmen (og grafikkortet) i enhedshåndteringen, og genstart maskinen, så finder den skærmen igen, husk eventuelt at lave et installbibliotek i c:\drevet (c:\install\banshee - c:\install\monitor), så finder du driverne hurtigere.

:-] nuna
Avatar billede i11uzion Nybegynder
19. februar 2000 - 01:53 #4
dar>>> Ja det er klart, de ter lidt langsommere, men man kan også godt se forskel på 16 og 32 bit...
Avatar billede sen8or_slettet Nybegynder
19. februar 2000 - 10:19 #5
Nuna: Det har vi jo gjort, da vi lod windows finde hardwaren selv (Han pillede enddog grafikkortet ud, for at se om det sad ordentligt fast!)...Men han har både slettet skærm og grafikkort, fra enhedshåndtering.
Fint bud, ellers. Det har jeg selv gjort før, engang JEG havde problemer og det virkede!

SEN8OR
Avatar billede sen8or_slettet Nybegynder
21. februar 2000 - 08:49 #6
Han har købt et GeeForce nu og lader det andet ligge... :-)

SEN8OR