Avatar billede php_guru Nybegynder
07. oktober 2001 - 16:12 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP! Videokort problemer i Win.ME

Hejsa!

Jeg er virkelig kommet i problemer med min computer. Ser i, en dag da jeg bootede min computer op, starter Me i 16 farver og 640*480 Pixels. Udover det, siger den at der er et problem med mit videokort, enten er det der ikke, virker ikke ordentiligt eller også er alle driver ikke installeret. Grafikkortet er blevet låst fast, så jeg ikke kan komme op i 1024*768 Pixel og 32 bit farve, som jeg plejer. Mit grafikkort er et Leadtek Geforce256 med 32 MB SD-RAM. Jeg har prøvet mig lidt frem, geninstalleret alle driver, osv.. Også
lige pludselig virker det... Men, når jeg så slukker computeren og går i seng, og tænder den næste dag, så... er det samme problem der igen. I dag er det så en uge siden, den sidst har kørt rigtigt. Håber i kan hjælpe!

650 MHZ AMD Athlon
64 MB Sd-ram
13 GB HDD
17\" Amitech skærn
Epox EP-7KXA (VIA chipset)(www.via.com, www.epox.com)
Leaktek Geforce256 32 MB SD-RAM (www.leaktek.com.tw)
Windows ME

Med venlig hilsen
Thomas Thomasen
Avatar billede hotpop Novice
07. oktober 2001 - 21:47 #1
Prøv at kigge svarene her måske det kan hjælpe dig: http://www.eksperten.dk/spm/118055
Avatar billede php_guru Nybegynder
09. oktober 2001 - 18:30 #2
hotpop:
Det ser ud til at være nogenlunde det samme problem. MEN jeg har prøvet, og det virker ikke... så endnu engang: HJÆLP!

Siden sidst, har jeg formatteret min HDD, og geninstalleret WIN.ME, men problemet er der stadigvæk.

Håber på hjælp.

Thomas
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. oktober 2001 - 20:32 #3
php_guru => he he.. så må jeg vel helle kigge lidt på problemet ;o)

Hvilken version drivere bruger du??
Du kan evt. hente nye WIN me drivere her
http://www.tweakup.dk/drivers/nvidia.htm

Har du den sidste nye BIOS?
http://www.epox.com/html/english/support/motherboard/bios/k7.htm

Via 4in1
http://www.epox.com/html/english/support/motherboard/drivers/download_ep-7kxa.htm

Finder Win ME din skærm?
Elles prøv at intaller skærm drivere
http://www.amitech.dk/drivers/monitor.asp
Avatar billede php_guru Nybegynder
10. oktober 2001 - 09:59 #4
rkhdk => jeg bruger den sidste nye driver fra Leadtek, jeg har desunden også prøvet med den fra nvidia. Den sidste nye BIOS til mit mainboard, og også den nyeste. Via 4in1 bruger jeg også, men dette ændre ikke noget. Jeg bruger også skærm driveren fra Amiteh, men jeg prøver lige tweakup.dk\'s driver senere i dag.

php_guru
Avatar billede rkhdk Nybegynder
10. oktober 2001 - 21:13 #5
Skift til W2K ;o)
Avatar billede php_guru Nybegynder
11. oktober 2001 - 11:58 #6
Godt forslag! Jeg har prøvet at skifte til W2k, men det virker ikke ordenligt. Men jeg vil prøve at skaffe en fuldversions cd.  Hvad med Win.xp? vil det ikke være bedre?

php_guru
Avatar billede php_guru Nybegynder
12. oktober 2001 - 15:03 #7
Nu har jeg prøvet, at installere både w2k og win.98! Intet virker, det er det samme problem...
Avatar billede thomzen Nybegynder
01. november 2001 - 13:18 #8
Avatar billede php_guru Nybegynder
01. november 2001 - 19:47 #9
Tak for påmindelsen. Imidlertidig er problem stillingen den, at dette problem er af en sådan grad, at jeg finder det påkræved at bruge så mange point. Men efter at have taget dit \"konkrete forslag,\" til mig, har jeg besluttet af ændre point til 60....... Nu er du selv ude om det.

Mvh.
php_guru
Avatar billede php_guru Nybegynder
01. november 2001 - 19:49 #10
Men efter at have konstateret, at denne feature ikke eksistere på eksperten.dk, kan jeg ikke se, hvorfor du kommer med din kommentar.

Mvh.
php_guru
Avatar billede php_guru Nybegynder
14. marts 2002 - 15:05 #11
Det ser ud til, at der, desværre, ikke er noget hjælp at hente.