Avatar billede mukke Nybegynder
07. oktober 2001 - 13:17 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Mp3 afspiller - hvad skal man vælge?

Er der nogen der har erfarring med mp3-afspillere (altså bærbare - ikke software), og kan dele ud af disse?

jeg har selv kig på specielt to:

SONICblue\'s RIO 800 m/128 mb ram
og
Intel\'s Intel Pocket Consert Audio Player

Har læst lidt frem og tilbage rundt omkring of det virker som om der er mange RIOer der hurtigt bliver defekte - er der nogen der har erfarring med dette?

Og hvis i har andre mp3-afspillere er det så nogle i kan anbefale i forhold til de to ovennævnte/hvorfor?

Mine krav til den er følgende:

Den skal være basseret på RAM, ikke CDer.
128mb ram er hvad jeg går efter, hvis der er mere kan jeg nok leve med det, men ikke mindre.
Det skal være muligt at genoplade batterierne uden en seperat oplader.
Avatar billede steven_a Nybegynder
07. oktober 2001 - 13:25 #1
Jeg vil foretrække rio\'en (har en selv).
Jeg synes at der medfølger god software samt at de har et godt design.

Jeg har aldrig set intels, men jeg ville foretrække rioen som sagt.

Steven
Avatar billede mukke Nybegynder
07. oktober 2001 - 13:33 #2
Hvor længe har du haft den, og er det rio 800 modellen?

Og er dette udsagn efter din mening (stadig) gældende:
\"Rio Audio Manager is kind of clunky--it won\'t let you drag and drop files from your hard drive. Nor will it let you delete more than one file at a time from memory--a real pain if you want to change all the tracks on the portable. And once tracks are in memory, you can\'t change their order via the software. To do so, you\'d have to create a playlist first, change the track order, make room on the portable, then upload the playlist. It\'s easier to create a playlist on the Rio itself, which also lets you delete just one track at a time. \" (fra mp3.com)

og \"In addition, you can rip only a limited number of CD tracks unless you upgrade for a fee\" (mp3.com)

Ved du evt. hvad denne begrænsning helt præcis er?

(og btw, så lav endelig et svar - du sagde ikke så meget men at du har en o er tilfreds med den er vel et eller andet sted også det vigtigste :)
Avatar billede mukke Nybegynder
07. oktober 2001 - 13:34 #3
Nå ja.. og en ting der bekymrer mig lidt - hvordan klarer batteriet sig? Så vidt jeg kan forstå kan det ikke udskiftes (uden at garrantien ryger) :(
Avatar billede steven_a Nybegynder
07. oktober 2001 - 13:43 #4
jeg har en rio500... lidt ældre men meget god...

men det er jo dig der skal vælge... personligt ville jeg, hvis jeg skulle købe en ny, købe en D.A.P. fra Creative. Den er måske lidt stor, men den skulle være god.

Og det er rigtigt at Rio Audio Manager er et dumt og langsomt program, men man overlever.

Jeg kender desværre ikke noget til batteriet, så der kan jeg ikke hjælpe dig... men følger der ikke en oplader ting med?

Jeg tror forresten at mp3 afspillere blev testet i PCworld her fornyligt.

>>\"In addition, you can rip only a limited number of CD tracks unless you upgrade for a fee\" (mp3.com)

Man kan jo også bruge andre rip programmer en lige nøjagtig den.

Jeg vil stadig mene at rioen er den bedste af de to...

Men igen, det er jo bare MIN mening...
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
07. oktober 2001 - 15:43 #5
Jeg har en DNA PDA-01 64MB
http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1604657894
Det skulle være en af vedens mindste, og til en god pris.
Den buger udskiftelige/opgraderbare flash-kort (plads til to), som fyldes ved hjælp af medfølgende cardstation, der er kompatibel med RealJukebox (driver til RealJukebox kan hentes fra programmet, og så kan man overføre direkte i RealJukebox).
Cardstation er dog lidt besværlig at installere under Windows 2000, men når først den virker, er den god.
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
07. oktober 2001 - 15:45 #6
DNA PDA-01 holder for mig min. 4 timer (som regel over 6) på ét AAA batteri.
Avatar billede mukke Nybegynder
07. oktober 2001 - 16:42 #7
Hm ok.. Kan ikke rigtig lide den dna tingest. Er alt for lille og har da vidst ikke meget display.

Men den er da temmelig imponerende :)
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2001 - 13:39 #8
Jeg ville også anbefale en DAP fra creative, 6GB plads, stort display, rigtig mange muligheder!

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1604707891

http://www.creativejukebox.com/jukebox/?flash=1
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
12. oktober 2001 - 14:24 #9
DNA\'en ER MEGET LILLE! ... og har derfor intet display. Generer dog ikke mig...
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
12. oktober 2001 - 14:25 #10
Pontis skulle ellers have nogle gode MP3-spillere, der er større end DNA\'en og har display m.m.
Avatar billede mukke Nybegynder
12. oktober 2001 - 14:29 #11
Lector: Har du selv en DAP fra creative, eller hvad er grunden til at du vil anbefale den?
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2001 - 15:38 #12
En af mine venner købte den lige da den kom ud, for omkring de 5000. Og han har været MEGET tilfreds med den, og jeg har da også lånt den et par gange. Den er perfekt da du kan lave directories, playlists etc etc. Dvs du kan få fuldstændig styr på dine mp3\'er. Desuden kommer der konstant nyt firmware til den, så den hele tiden uderstøtter de forskellige audio formater. Og så har jeg også læst et sted på creatives side at man kan få en fjernbetjening til den, så man kan bruge den som stationær mp3 afspiller!

En anden fed feature er at man også kan bruge den til transportabelt lagringsmedie.

Men det fedeste af alt synes jeg er de hele 6 gb plads der er!!

ps. LecTer ikke lector :)
Avatar billede theleiflindholms Nybegynder
17. oktober 2001 - 18:19 #13
jeg har den store cretive jukebox mp3 player suveræn den bedste 6 gb undbygget fra Start og der mulighed for at ligge data over f.eks windowsxp eller et spil men 6gb musik !!!! og den kan opgraderes op  til 2gb harddisk!!!
MVH Kristian
-----
www.krellers.dk
Avatar billede mukke Nybegynder
07. november 2001 - 14:50 #14
Lukker spørgsmålet... Tak for svarene.
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
07. november 2001 - 16:22 #15
Tak for point!
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2001 - 18:28 #16
takker for point