Avatar billede meyersweb Nybegynder
06. oktober 2001 - 09:30 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal jeg gøre med en xxxxx.iso fil

Jeg har downloadet et program jeg skal bruge. Programmet låp i rar format som jeg pakkede ud og fik en iso fil - hvad er det for en type og hvad skal jeg gøre ved den.

Avatar billede kick Nybegynder
06. oktober 2001 - 09:36 #1
Adaptec Cd Creator.

KICK
Avatar billede kick Nybegynder
06. oktober 2001 - 09:38 #2
Brænde den med det program
gå i filer Create cd from cd image og vælge
den mappe hvor filen er på din pc.

KICK
Avatar billede meyersweb Nybegynder
06. oktober 2001 - 09:40 #3
Jeg har kun Nero burning Rom - kan den ikke ta den?
Avatar billede kick Nybegynder
06. oktober 2001 - 09:41 #4
Nej det kan den ikke det skal være det program

KICK

Du kan mail mig trance25@hotmail.com
jeg kan hjælpe dig lidt mere der OK
Avatar billede meyersweb Nybegynder
06. oktober 2001 - 09:43 #5
Hvad med CDRWIN
Avatar billede kick Nybegynder
06. oktober 2001 - 09:44 #6
Kan kunne brænde CUE og BIN filer

KICK
Avatar billede maniacdog Nybegynder
06. oktober 2001 - 09:49 #7
kick> Nero Burning Rom har ingen problemer med .iso filer
Det kræver bare at du omdøber filen *.iso til *.nrg
Så kan man åbne filen ved og dobbeltklikke på den.
Avatar billede meyersweb Nybegynder
06. oktober 2001 - 09:54 #8
Maniadog: Jeg har omdøbt filen og åbnet den med Burning Rome - der kommer en dialog boks op hvor der står \"foreign image settings\"..

Det eneste jeg vil er at anvende programmet - det er ikke fordi jeg vil ha en kopi af den, men det er måske nødvendigt at brænde den ned på en cd for at kunne installere den????

(Jeg har først lige i denne uge fået brænder og ny pc - så ikke alt for meget langhåret fagsnag)
Avatar billede meyersweb Nybegynder
06. oktober 2001 - 09:55 #9
Der står i readme filen som kommer når jeg unrar\'er filen:

\"Unzip£¬Unrar, and burn load cue and burn bin using Cdrwin. And do what you usually do install
the software.....\".

Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede koxxx Nybegynder
06. oktober 2001 - 09:56 #10
Jeg vil anbefale dig at hente et lille program som hedder Fireburner, det kan brænde .iso, .cue, .bin, .ccd

Altså et godt allround program som sjældent giver problemer.
Hent det her: http://fireburner.com/downloads/FireBurner106.zip
Avatar billede maniacdog Nybegynder
06. oktober 2001 - 09:57 #11
Hvis der var en *.cue fil med da du pakkede det ud, så kig i den fil (med notepad) og læs hvad der står. Dette udfylder du så bare i den dialogboks der kommer frem. Så kan du brænde den ned på en CD-r.

Så vidt jeg ved kan et program der hedder isobuster pakke ISO filerne ud på harddisken. Men som regl er det en nødvendighed og brænde dem ned på en CD.
Avatar billede meyersweb Nybegynder
06. oktober 2001 - 09:59 #12
Maniacdog: Det er jo ikke en *.cue fil..????

Hvordan skal jeg brænde den ned på disk, som datafil (hvorfor kan man så ikke læse den direkte på harddisken)..

Lidt mere specifik - jeg er som sagt ikke så meget hjemme i området
Avatar billede maniacdog Nybegynder
06. oktober 2001 - 10:03 #13
Nej men jeg siger hvis der var en *.cue fil med da du pakkede det ud!

Jeg ved godt at den fil du prøver og gøre noget ved er en *.iso fil (*.nrg nu).

Hvis der ikke var en *.cue fil med, så kan det blive svært og brænde den ned med Nero. Så kan du prøve og hente Fireburner. Dette program kender jeg dog ikke noget til da jeg bruger Nero.
Avatar billede meyersweb Nybegynder
06. oktober 2001 - 10:08 #14
Nu har jeg downloadet fireburner og åbnet *.iso filen (jeg har taget et par kopier af filen til at lege med)...

klikket på burn, brændt den, stoppet den i mit cd-rom drev, men der sker ingen ting pc\'en vil ikke acceptere den (den siger at der ikke er noget i drevet)
Avatar billede meyersweb Nybegynder
06. oktober 2001 - 10:28 #15
Nu har jeg forsøgt med Nero igen....

Filer \"burn image\". Så skriver den:

\"The entered block size does not correspond to the image length. The Block size may be wrong. do you want to correct the value or ignore the problem?\"

Block size er sat til 2048..

Hvad fandem betyder det. jeg har forsøgt at klikkecorrect, og brændt det ned som raw data, men pcen kan kun se at der er optaget 48 MB på disken, men kan ikke læse indholdet
Avatar billede maniacdog Nybegynder
06. oktober 2001 - 10:29 #16
Har du eller har du ikke en *.cue fil med??
Avatar billede meyersweb Nybegynder
06. oktober 2001 - 10:32 #17
Jeg har stadig ikke en *.cue fil - desværre!
Avatar billede maniacdog Nybegynder
06. oktober 2001 - 10:34 #18
Okay, så har du problemer med og brænde i Nero med mindre du \"gætter dig til\" hvad oplysningerne skal være (Den dialogboks der dukkede frem når du dobbeltklikkede på filen *.nrg)

I en *.cue fil står der oplysningerne til hvordan CD\'en er bygget op.
Dette kunne være noget ligende det her.

FILE \"xxxxxxxx\" BINARY
  TRACK 01 MODE1/2352
    INDEX 01 00:00:00
Avatar billede double-g Juniormester
06. oktober 2001 - 10:46 #19
Avatar billede meyersweb Nybegynder
06. oktober 2001 - 11:07 #20
Hopla!!!

Med isobuster kunne jeg \"åbne\" iso filen kopiér filerne over på harddisken, lave en datakopi af filerne, køre cd\'en og installér programmet...

Tak for hjælpen alle sammen, men double-q får pointene
Avatar billede double-g Juniormester
06. oktober 2001 - 11:27 #21

Navnet er g. double-g :-)

Men Takker for points alligevel

Avatar billede hotpop Novice
06. oktober 2001 - 11:46 #22
sådan gør du med Nero, for det virker fint:

Nero - Most frequently asked questions
Can Nero burn ISO images?
Yes, e. g. the redhat 6.1 ISO image
Proceed as follows:

Start Nero

Choose the menu command \"File\"->\"Burn CD image\"

Choose as file type: all files (*.*)

Select the ISO image file

Now you will see a dialog, asking you, if you want to supply detailled
image parameters. This is necessary, since Nero needs to know
exactly, what format the image file has to be able to burn it correctly.

Enter the following parameters:
- Mode 1 (assuming, that you created a mode 1 image)
- 2048 bytes per sector (corresponds to a mode 1 sector)
- 0 bytes header and trailer (assuming, the image contains
only \"pure\" ISO data and no other special header
or trailer)
- no swapping or scrambling (assuming, that the file contains
bytes in the correct order to be written without word swapping)

Click on \"burn\" and (for safety considerations) use an empty cdr.

This procedures relies upon the assumption, that you have a
\"normal\" ISO mode 1 image file. You can check this, by opening the
image with a hex editor (maybe UltraEdit, because this prog doesn\'t
try to read the entire image into memory (after setting the
read-only flag) and look at offset 8000 hex
(this corresponds to sector 16, where the ISO [p]rimary [v]olume
[d]descriptor is stored on cd). If you see some text like \"CD001\"
(the PVD magic), then burning with the above procedure should work
fine.