Avatar billede neon_cs Nybegynder
05. oktober 2001 - 18:38 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Flash5 musik?

Jeg sidder med et mega problem. Jeg vil gerne lave en flot intro til min flash hjemmeside, og selvfølig skal der muzak på, men hvordan? Det muzak stykke jeg prøver på at sætte ind, er mp3 format og vare 1:08 minuter. Hvad skal jeg gøre? Og forklar det venligs meget detaljeret, for jeg har prøvet mange \"Lessons\" og jeg fatter ikke en bønne. Håber nogle derude kan hjælpe mig.
Avatar billede paask Nybegynder
05. oktober 2001 - 18:45 #1
Du kan starte med at læse her: http://www.eksperten.dk/spm/117150

Hvis det ikke er nok må du spørge løs :0)

mvh
paask

Avatar billede neon_cs Nybegynder
05. oktober 2001 - 18:51 #2
Det der er desværre for profer som dig, hehe. Men hvad jeg har brug for er hvordan inportere man en lyd til sin hjemmeside? Uden nogen knap man skal trykke på, og ja, jeg er nybegynder på flash5 området.
Avatar billede neon_cs Nybegynder
05. oktober 2001 - 19:36 #3
Jeg kan jo importere uder filer. Men så kommer den med en fejlmeddelse der hedder et eller andet med at den ikke kunne læse file pågrund af flere fejl, og det sker med alle mp3 filer.
Avatar billede prodic Mester
05. oktober 2001 - 19:40 #4
http://www.flashkit.com/tutorials/Audio/

Der skulle være mulighed for at læse lidt omkring det.
Avatar billede neon_cs Nybegynder
05. oktober 2001 - 19:41 #5
Det var idiotisk fejl jeg havde lavet. Jeg hørte melodien samtidig med at jeg prøvede at importere den. Do\'h som Homer ville sige det, og undskyld for udlejligheden.
Avatar billede paask Nybegynder
05. oktober 2001 - 19:43 #6
Hehe, ok. Efter du har importeret lydfilen skal du placere den på din stage, enten i et layer for sig selv i root\'en, eller i et movie clip for sig selv. Derefter kan du begynde at styre lyd filen :0)
Avatar billede flash_gordon Nybegynder
05. oktober 2001 - 19:46 #7
1.Inde i flash vælger du import i fanebladet \"File\". Lokaliser din *.mp3

2. Åbn dit libery (Ctrl+L) og hiv fat i *.mp3\'en og læg den i en ny layer. Denne layer skal have lige så mange frames som du vil have at musikken skal spille.

3. En god ide vile være at lave en preloader, før at musikken skal afspilles således at musikken er loadet inden af den skal bruges.

Hvis du stadigvæk er i tvivl så må du spørge igen
Avatar billede paask Nybegynder
05. oktober 2001 - 20:08 #8
flash-gordon, det er ligemeget hvor mange frames der er i det layer med musikken. Det kommer an på om filmen og musikken looper etc.
Avatar billede flash_gordon Nybegynder
05. oktober 2001 - 20:17 #9
Ja ja selvfølgelig
\"Denne layer skal have lige så mange frames som du vil have at musikken skal spille.\"

Det var måske ikke så godt formuleret af mig.
Avatar billede paask Nybegynder
05. oktober 2001 - 20:49 #10
Ok, bare så du var klar over det :0)
Avatar billede flash_gordon Nybegynder
05. oktober 2001 - 20:55 #11
en god ting med musik er forresten at lægge dem ind i et movieclip. så kan man kalde musikken frem når man vil.
Avatar billede paask Nybegynder
05. oktober 2001 - 20:59 #12
Excactly - og det er nemmere at holde styr på sin movie. Jo færre frames og flere MC\'s man benytter jo mere overskuelig opbygning af sin movie, mener jeg. Men, musikken kan godt kaldes frem uden den er i sit eget MC ... *GG* ... ikke for at give dig uret, bare en pointe :0)
Avatar billede lingoman Nybegynder
14. november 2001 - 21:58 #13
Der sker ikke mere her så luk venligst spørgsmålet
mvh geo