Avatar billede char Nybegynder
05. oktober 2001 - 14:49 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

jeg skal bruge et 3d billede!!

800x600 skal have \"LO\" i midten af skærmen resten skal ligne crom/metal gerne med skruer i(så ægte som muligt) billedet skal symbolisere en lukket port som jeg senere vil bruge til intro til min flash side. derfor skal den skilles ad i midten ligesom en rigtig port.
pris:300kr.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
05. oktober 2001 - 15:06 #1
Har du spurgt ude i byen, hvad de koster for et 3D billede. For jeg er sikker på at du ikke får det til 300 kr, for der er lidt mere arbejde i den opgave end du er klar over.
Normalt ligger 3D arbejde i nærheden af 1200 kr. i timen.

Du må også gerne lave en skitsetegning, så brugerne kan se hvordan det skal se ud.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
05. oktober 2001 - 15:11 #2
Årsagen til den høje pris er de dyre værktøjer og den lange uddannelse. 3D studiomax koster f. eks. 10000 dollars.

Du bør i øvrigt oprette din opgave under freelance katagorien.

http://www.eksperten.dk/kategori/113

/per
Avatar billede sandeq Nybegynder
05. oktober 2001 - 16:43 #3
Skal jeg lave det for dig ???
Avatar billede char Nybegynder
05. oktober 2001 - 19:16 #4
ja tak det ville være rart sandeg =)
Avatar billede i11uzion Nybegynder
06. oktober 2001 - 16:37 #5
hoejrup >>> DEt var dog et lamt svar... Der er sgu da mange der vil lave det for den pris, og med det der skal laves behøver det jo ikke være professionel der gør det... jeg kunne sagtens fikse det, og 300kr. er mange penge synes jeg... plejer at gøre det for point ...
Avatar billede mukanus2 Nybegynder
06. oktober 2001 - 18:08 #6
char har du icq ? skriv til 3355264
så kan jeg måske lave det...

det er okey 300 kroner, man plejer at tage mere, but so ??
jeg lære hvordan man gør også såeehh...
bare skriv ;)
så finder vi ud af noget
Avatar billede mukanus2 Nybegynder
06. oktober 2001 - 18:44 #7
okey ejg har lavet noget...
jeg har skrevet LO...
er det til en hjememside så har jeg nemlig noget plads hvor jeg kan skrive noget hjemmeside adresse or whatever..
hvad hedder i ?
altså hvad går jeres firma eller privat firma ud på ?

hvad står LO for ?
Avatar billede mukanus2 Nybegynder
06. oktober 2001 - 19:17 #8
jeg har leget lidt...
http://www.illi.subnet.dk/port.htm

jeg skal spise nu ses senere
Avatar billede char Nybegynder
06. oktober 2001 - 22:03 #9
nej nej det var ikke lige sådan jeg havde tængt mig det, mere som dette her
http://62.243.187.173/port.jpg
Avatar billede mukanus2 Nybegynder
07. oktober 2001 - 21:39 #10
nåårh det laver jeg så :)

giv mig ldit tid..
Avatar billede sandeq Nybegynder
08. oktober 2001 - 10:57 #11
Okay det skal 800x600...
Skal det være en eller to Døre / porte ?
Hvilken farve skal porten være ?

Kan du ikke lave en hurtig skitse og sende den til : www.Mummei@hotmail.com
Avatar billede mismis Nybegynder
10. oktober 2001 - 08:35 #12
mukanus2

undskyld mig meget men hvis du vil have 300 for det billede der  http://www.illi.subnet.dk/port.htm
så har jeg tolv ben og følehorn og er fra en anden planet.

char
gå ind på min website www.trhlogos.dk
og se om du kan lide hvad jeg laver af 3d
og hvis det er tilfeldet må vi jo se om jeg kan lave en port til dig for det skulle jeg mene jeg var i stand til ;)

MVH

    MIS
Avatar billede hoejrup Nybegynder
10. oktober 2001 - 12:26 #13
mismis> Enig, og hvis jeg skulle lave et 3D billede for 300kr, så er jeg fra en anden planet.

/per
Avatar billede mismis Nybegynder
10. oktober 2001 - 12:36 #14
well hoejrup

jeg mener nu 300 for DET specielle billede som han havde lavet der Http://www.illi.subnet.dk/port.htm

jeg kunne da godt lave et logo eller et eller andet billede til en for 300 men så er det fordi jeg måske syndes det kunne være en sjov lille opgave og at jeg har tid tilrådighed.

det er jo ikkefordi han beder om hele jordens undergang i realtime dvd opløsning med radiosity og hele svineriet vel.

MVH

MIS

Avatar billede hoejrup Nybegynder
10. oktober 2001 - 14:36 #15
well mismis

Du kan sikkert også lave en billig opgave med 3D Studiomax uddannelsesversion til sølle 2000 kr. Men du ville med garanti ikke lave den opgave til 300 kr, hvis du havde betale 10000 dollars for en firma licens. Eller også sidder du med en pirat version af studiomax.

/per
Avatar billede char Nybegynder
10. oktober 2001 - 15:47 #16
hvis i ikke vil lave det, hvorfor skrider i ikke så???? det er meningen i skal svare HVIS i er intersseret tak godt arbejde!!!!
Avatar billede mismis Nybegynder
10. oktober 2001 - 17:53 #17
Hoejrup

forde skal du da vist falde lidt ned.

jeg er fagtisk professonel 3D grafiker it et reklamebuearu i viborg og har lave 3d i 14 år så jeg tror ikke lige frem at jeg køre nogen uddannelses version af max

og for det andet køre jeg fagtisk slet ikke 3dsmax men lightwave 3D og den er købt og betalt kan jeg da godt forsikre dig om.
men jeg laver både 3d som pro og freelance og hobby så der for møder jeg fagtisk mange mennesker der gerne vil have lavet en bette opgave og det er der jo ikke noget fordekt i vel.

og til Char fordi det afhenger af hvornår du skal bruge det da jeg for mit vedkomne skal finde tid i min tidsplan til at smide dit ind.
men du kan jo gå gå i gang med at arbejde en lille smugle vider på din skitse som du lå.
jeg mener med hensun til hvor LO og andet tekst skal være.

så må vi jo se hvad vi kan finde ud af hvis altså du vil have mig til at lave det.

FIk du forresten checket min site?

MVH

  MIS
Avatar billede mismis Nybegynder
10. oktober 2001 - 17:58 #18
og igen til hoejrup

måske du skulle stefte bekenskab med lightwave endag. det er et serdeles godt program og
det koster fagtisk kun ca 24.000 dkr for en fuld version. som fagtisk har ret meget includeret
så som arealights/linier lights/Radiosity max ikke har noget af.
så har den indbygget hår render og Clothanimation system og en ganske fed modeler
og selvfælgelig et godt partikel system der som ingenting kan lave røg og støv og ild og hvad hjertet måtte begære.

så spare du en masse penge og hvis du bor i nabolaget giver jeg da gerne personlig undervisning. det krevet bare at du kommer ;)

så har jeg kaffe på kanden.

MVH
  MIS
Avatar billede mismis Nybegynder
10. oktober 2001 - 18:01 #19
Hoejrup

et par links ville være

www.newtek.com  som har lavet lw
og www.lightwave6.com

der kan du læse lidt om programmet og se i deres galleri hvad de har til at ligge af sager.

MVH

  MIS
Avatar billede mismis Nybegynder
10. oktober 2001 - 18:29 #20
hoerup

hmmm 10.000$for 3dsmax
hmm 3dsmax 4 koster ca 3.495 hvilket i danske kroner er ca 27000 kr

http://www.id8media.com/

hvis du kigger her vil du se at 3ds4 + character studio3 + afterburner+worldbuilder koster 4.990$

http://www.toolfarm.com/3dstudiomax/

her koster  Discreet 3D Studio Max
$3495    List: $3495  |  Ver: R4  |  Win  |  Availability:within 24 hours

SOftimage koster omkring de 10.000$ men det gør max altså ikke så måske du skulle checke din dealer ;)

MVH

  MIS
Avatar billede mismis Nybegynder
10. oktober 2001 - 19:07 #21
char jeg har forsøgt at kontakte dig på icq
men du ser ikke ud til at være online :(

men der er jo også ONSDAG AFTEN hvis du forstår hvad jeg mener heh

MVH MIS
Avatar billede hoejrup Nybegynder
10. oktober 2001 - 20:48 #22
mismis> Du kan faktisk hente et godt og helt gratis 3D program på http://www.blender.nl og en gratis version af strata 3D på http://www.strata3d.com. En 3D designer uddannelse koster tid og penge, og det er meget få der får et job efter endt uddannelse.

/per
Avatar billede mismis Nybegynder
10. oktober 2001 - 21:22 #23
hej igen hoejrup

ja, jeg kender dem godt, og det er da fedt at det kan lade sig gøre, jeg har også selct kigget lidt på dem men har dog ikke fundet dem så intrasant når jeg iforvejen har lightwave.
jeg har som sagt lave 3d i mange år og prøvet mange programmer, ja lw har jeg brugt siden version 2.5 og før det var det på den gamle amiga det foregik
hvor jeg startede med programmer som sculpt 3d og 4d , real3d hvor efter jeg gik igennem Imagine 1-4 og så gik over til lightwave.

jeg har også kørt softimage i et halvt år og jeg har kørt en lille smugle max også men jeg må se at jeg er blevet totalt forelsket i lightwave.

BTW har du set noget til Char

jeg har søgt ham på icq osv men han er ikke ilive.

MVH

  MIS.

PS det med undervisning til dig i lw hvis det var, var noget jeg mente seriøst hoejrup
måske hvis du har icq vi kan snakke sammen nærmere
Avatar billede char Nybegynder
10. oktober 2001 - 21:37 #24
mismis du er MEGET velkommet til at prøve at kontakte mig igen på icq (min computer er faktisk online 24/7, så jeg fatter ikke helt at jeg var offline hehe)
69087797 mange tak
Avatar billede hoejrup Nybegynder
10. oktober 2001 - 23:16 #25
hej igen mismis

Jeg er oprindeligt uddannet i 3D studiomax. Men anvender Strata 3Dpro, der kan anskaffes til en lidt mere overkommelig pris. Begge programmer er meget brugervenlige.

/per