Avatar billede ossi Nybegynder
05. oktober 2001 - 07:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Defekt strømforsyning?!

Hej,

Igår havde vi en computer en (lad os kalde den PC1 c:)). Den ville ikk starte (startede i ca. 5 sek. og slukkede så igen). Vi spurgte *** og *** sagde at vi bare skulle rode lidt med PC1. Vi/jeg fik pillet lidt for meget med den... Der sad en lille rød kontakt bagpå som vi \"switchede\"... Da vi så satte strøm til sagde det bang og der kom en HEL del røg op fra strømforsygningen... Da vi så prøvede PC1 idag virkede den (surprise) underligt nok IKKE! Hvad kan man gøre?!

Andet end at købe en nu strømforsygning?! Og hvad koster sådan en?! 200-300,-?!

[.:Ossi:.]
Avatar billede wisen Nybegynder
05. oktober 2001 - 08:01 #1
Ja, der er nok i første omgang ikke andet at gøre, end at købe en anden strømforsyning. Kontakten bagpå er en indstilling af hvilken spænding den fødes med fra stikkontakten, og den skal selvfølgelig stå på 230V.

Man kan få stømforsyninger i næsten enhver prisklasse, prøv at undersøge forretningerne i dit nærområde...

/Wisen
Avatar billede mixter Nybegynder
05. oktober 2001 - 08:18 #2
Du KAN være heldig-måske er det kun lokalsikringen der er gået. Du har sikkert stillet den om til 110/127 V. Prøv at se stumperne efter der sidder i nærheden af indgangen.
Avatar billede wisen Nybegynder
05. oktober 2001 - 08:32 #3
.... Men pas på hvad du laver, der kan stadig være strøm på enkelte dele, selvom den ikke har sat den til stikkontakten.... Det kan give et ordentligt rap over nallerne :)
Avatar billede mixter Nybegynder
05. oktober 2001 - 08:40 #4
Ja, selvfølgelig. Det smuttede.
Derfor: Afbryd naturligvis strømmen først og hold fingrene fra elektrolytkondensatorer!
Avatar billede d9n Nybegynder
11. oktober 2001 - 18:25 #5
du kan få et kabinet for ca 300.- kig på www.edbpriser.dk det er som regel billigere at købe et kabinet med strømforsyning end at bare købe strømforsyningen

vh
D9N
PEACE-LOVE-HARMONY
Avatar billede mike-p Nybegynder
17. november 2001 - 20:41 #6
du kan få en ny god strømforsyning for 500 kr. det lyder til at strømforsyningen er brændt af!!!!