Avatar billede jay Nybegynder
17. februar 2000 - 13:32 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

2000 vs. 98

Jeg går og overvejer at købe ny PC, jeg har ikke set Windows 2000, og ville vide, hvad er det der er lavet bedre i 2000, og om det i det hele taget pengene værd fremfor Windows 98.
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
17. februar 2000 - 13:41 #1
Du kan ikke sammenligne 2000 0g 98, da det er to forskellige opbygninger.
Win2000 er bygget over en ny NT-kerne, hvor Win 98 er Dos-baseret.
Forskellen er at 2000 er meget stabil men ikke bygget til 3D-grafik.
Win98 er lavet til hurtig afvikling af Grafik, men er ikke særligt stabil.
Der kommer en Win2000 Home User på et tidspunkt.
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2000 - 14:14 #2
midgaard:

Den der kommer hedder vistnok Windows 2000 Millennium
Avatar billede concorp Nybegynder
17. februar 2000 - 14:28 #3
M$ har skrottet Millennium i stedet kommer der en win98 te (third edition) en gang i 2001
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
17. februar 2000 - 14:34 #4
Kik her : http://www.computerworld.dk/Vis_artikel.asp?ArticleID=5764

Der kommer en Windows Me !!!!
Avatar billede thoeger Nybegynder
17. februar 2000 - 16:26 #5
kender du forksel på en BMW og en skoda?  Det er nok noget nær man skal sammeligne de to systemer
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
18. februar 2000 - 12:32 #6
thoeger>>Det kommer sgu da helt an på hvad man skal bruge sit OS til. Skal man game ell. 3D udvikle, så lader det da til at 98 er at foretrække...
Avatar billede 2hot4u Nybegynder
18. februar 2000 - 15:41 #7
Win 2k proff. skulle ifølge MS, være afløseren til win 95/98.

Altså, proff. versionen, er beregnet til hjemmebrug, og mindre kontorbrug.
Ligesom 95/98.

Hvorimod server versionerne kan betragtes som det gamle win NT.

/Izeqb
Avatar billede 2hot4u Nybegynder
18. februar 2000 - 17:34 #8
Nu hvor jeg har prøvekørt win2k, i en dags tid. Og jeg kan kun anbefale det.
Min internet forbindelse kører 3 gange så hurgtigt, og hele systemet kører i det hele taget hurgtigere.
Avatar billede hanno Nybegynder
18. februar 2000 - 17:39 #9
Hvis du skal kunne spille alle Spil, vælger du 9x...
Hvis du bruger Office, Photoshop og andre seriøse programmer og ikke spiller vælger du 2000

Hvis du er lidt til begge, kan du installere begge systemer og "Dual Boote". hvos du har forskellig software under dine systemer !

\\Hanno
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
18. februar 2000 - 20:50 #10
Windows Me kommer den 26. maj og den skulle være meget bedre end Win98 til at reparere sig selv (hmm, til begyndere, måske). Jeg ved ikke om den også skulle være bedre til spil, men måske...

http://www.datatid.dk/nyt/nyhed/se.php3?id=140
Avatar billede hanno Nybegynder
19. februar 2000 - 11:50 #11
Windows Me Beta2 køre hurtigere end win9x.... Den ligner en blanding af win9x og 2000 !

\\Hanno

Avatar billede shaba Nybegynder
01. marts 2000 - 11:39 #12
Hvis du skal bruge OpenGL er 2k da langt federe, og hurtigere. Har I ikke læst testene? Det bååler afsted mens winlort sneegler sig afsted...
Jeg fatter ikke at folk gider bruge så meget tid på at køre Scandisk og defragge, og ligge og skulle geninstallere konstant. 2k virker bare, og det virker fedt, og der er god kompatibeltet. Så er problemet bare de lamere af nogle programmører, der sætter en OS-checker på deres applikationer, så de ikke vil starte, med mindre at man kører winlort. Hvis checkeren derimod IKKE havde været der havde der været en ret stor chance for at det ville virke i 2k også.
Hvis man har en hjemmecomputer til hele familien er 2k ligeledes ideelt; du kan oprette brugerprofiler og på den måde sørge for at familiens lille barn ikke sidder og sletter systemfilerne :)
Ok, der er nogle spil der ikke virker, men spil der udkommer fremover vil garanteret virke i 2k, ellers er det sgu nok ikke værd at spille :)
Mht. applikationer så virker alt da? Så virker alt Win32-basseret da fint. Ok, DOS-ting virker måske ikke så godt, men vi må da fandeme se og komme over 16-bit... Desuden er det jo totalt dobbeltmoralsk når folk sidder og brokker sig over at 2k ikke understøtter alt, hvorefter de installerer Linux...? Det giver jo ingen mening :)
Avatar billede einstein Nybegynder
07. marts 2000 - 17:21 #13
Ligesom NT understøtter WIN2000 også nogle spil, men de SKAL være DirectX-baserede. Så Hvis du kun spiller sådan spil, er der jo entet problem
Avatar billede einstein Nybegynder
07. marts 2000 - 17:22 #14
...intet....
Avatar billede jay Nybegynder
20. marts 2000 - 11:27 #15
nielslbeck>> Jeg afviser dit svar fordi, det er blevet sagt længere oppe.