Avatar billede holtz_j Nybegynder
04. oktober 2001 - 20:29 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Deling af Cybercity adsl.

Jeg skal flytte sammen med to af mine venner og vi skal og vi har tænkt os at investere i Cybercity flex til 445 kr inklusiv Cisco 677 router eller et Eicon ADSL USB-modem.
Vi skal alle 3 på nettet med hver sin computer.
1. Skal vi have router eller modem?
2. Skal vi investere i en hub/switch eller er den indbygget i routeren/modemet?
3. Er det nødvendigt at have en router for at komme på internettet? Og begrænser den brugen af nettet, dvs. at spille cs?

Venlig hilsen
Jesper
Avatar billede Spotgun Seniormester
04. oktober 2001 - 20:36 #1
Den bedste løsning for jer ville nok være en router til ADSL\'en og en hub eller switch til netværket. Routeren bliver så koblet på hub\'en/switch\'en sammen med jeres maskiner.

Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2001 - 20:37 #2
så vidt jeg husker er usb modemet til en bruger, og routeren er til flere brugere, du skal dog huske at du osse skal have en hub da der kun er en udgang på routeren
Avatar billede Spotgun Seniormester
04. oktober 2001 - 20:37 #3
Om I vælger en hub eller switch er for så vidt ligegyldigt til sådan et lille netværk, da en switch normalt kun er mærkbart hurtigere, når der overføres store datamængder på netværket.
Avatar billede tommyf Nybegynder
04. oktober 2001 - 20:39 #4
CybeCity sender en router med (som også fungere som modem) så det eneste du skal have er en hub eller switch :o)

Routeren burde ikke begrænse muligheden for at spille CS, men hvis den gør har CuberCuty 100% sikkert en side der meget detaljeret fortælle hvordan det skal ordnes.
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
04. oktober 2001 - 20:42 #5
tommyf>> Nye abboneneter kan vælge mellem router og modem..
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2001 - 20:52 #6
jeg har cc adsl med en cisco 677 router, og mit eneste problem er at de medfølgende ledninger ikke er lange nok. Der er ingen problemer med at spille eller at modtage ca. 200 mails fra eksperten.dk når jeg kommer hjem fra arbejde *gg*
Avatar billede holtz_j Nybegynder
04. oktober 2001 - 20:54 #7
Der er heller ingen problemer med at spille, når vi er 3 på nettet samtidigt? Jeg tænker mest på ip-adresserne. Får vi personlige ip-adresser?

Jesper
Avatar billede freebie Nybegynder
05. oktober 2001 - 14:14 #8
Hubba....

Dine Ip hjemme sætter du selv op lokalt.
Når i ikke er flere, bruges ex 192.168.1.1 til router, samt 192.168.1.1-255 til dine lokale maskiner. Din IP på ADSLén, er en anden som du får tildelt ved din udbyder.
Håber dette bringer lidt lys over situationen.
Freebie