Avatar billede broegger Nybegynder
04. oktober 2001 - 20:10 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Køler til T-Bird 1,4

Jeg ved godt jeg har spurgt om det her før, men jeg har ikke fået noget endeligt svar... Hvilken køler vil I anbefale til en Athlon T-Bird 1.4 GHz hvis den også skal overclockes lidt? Jeg overvejer en Volcano 6CU+, men jeg har hørt noget om at Thermal Takes kølere er meget svære at montere og at man kan ødelægge ved det.
Avatar billede broegger Nybegynder
04. oktober 2001 - 20:11 #1
\"...ødelægge cpu\'en ved det...\"
Avatar billede cool_casper Nybegynder
04. oktober 2001 - 20:14 #2
Det kan man også... Hvis du virkelig vil skal du nok putte noget køle-pasta/plaster
Avatar billede cool_casper Nybegynder
04. oktober 2001 - 20:15 #3
...på! :-)
Avatar billede kludedukken Nybegynder
04. oktober 2001 - 20:16 #4
Jeg har en Volcano 6cu og har ikke haft problemer ! - det er lavet så du uden problemer kan bruge en lille skruetrækker til at klikke den på med - men gjorde det nu uden !

Og så køler den jo skide  godt :o)
Avatar billede zycho Nybegynder
04. oktober 2001 - 20:16 #5
Avatar billede zycho Nybegynder
04. oktober 2001 - 20:17 #6
Og her. Meget bedre (grundigere) test, men på engelsk...

http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1532
Avatar billede kludedukken Nybegynder
04. oktober 2001 - 20:19 #7
Kan tilføje at den holder min TB 1000@1430 på 46 grader.
Har du set denne test af den : http://www.extremehardware.dk/product.asp?product=144&page=2
Avatar billede jelzin101 Praktikant
04. oktober 2001 - 21:03 #8
damn jeg har lige opdaget at der på min sad en kølepude.... og jeg har smurt kølepasta på... det må man ikke ifl. thermaltake. - vær lige opmærksom på det.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
04. oktober 2001 - 21:11 #9
Ja der sidder noget sort klister som jeg fjernede for at bruge pasta istedet :o)
Avatar billede jelzin101 Praktikant
04. oktober 2001 - 21:20 #10
:0) så skal jeg nok igang med skalpellen......
Avatar billede broegger Nybegynder
04. oktober 2001 - 22:30 #11
tak for svarene... lige en ting mere: larmer den meget?
Avatar billede kludedukken Nybegynder
04. oktober 2001 - 22:32 #12
Nej - 30 dba ! ikke noget særligt !
Har selv valgt den m. støjniveauet taget i betragtning.
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2001 - 01:02 #13
Skal der overclockes eller skal der blot leges lidt eller så er her løsningen. http://www.asetek.com/ , så kan det komme til at gå rigtig stærkt.
Avatar billede cdc Novice
11. november 2001 - 14:44 #14
http://www.tomshardware.com/

kig her den dobbelte har jeg haft god efraring med..

/cdc