Avatar billede meyersweb Nybegynder
04. oktober 2001 - 17:24 Der er 26 kommentarer og
4 løsninger

Kan ikke afspille dvd fra Pc til TV

Nu kan det være nok: 1000 point, hvis der er en som kan løse mit problem.

Jeg kan ikke afspille dvd fra min computer til mit TV.

Jeg har en 1,5 MHZ, 512 MB computer m/Win ME og et Nvidia Gforce MX 400 64 MB grafikkort.

Som DVD-afspiller anvender jeg PowerDVD version 3.0

Yderligere oplysninger om grafikkortet:

Bustype: AGP
Biosversion 3.11.01.24.87
IRQ: 11
TV Kodningstypr: Conexant Bt869
Skærmdriver: Nvdisp.drv version 4.13.01.1241
(TwinViewskærm 1: analog skærm TwinViewskærm 2: TV ):

Når jeg i skærminstillinger sætter pc/tv til at køre klon (twinview) giver dette ikke problemer både lyd og billede kommer på både tv og pc, men når jeg starter powerDVD kommer følgende fejlmeddelelser alt afhængig af skærminstillingerne (testet med 3 kombinationer)

Fejlmeddelse ved anvendelse af twinview-klon m/256 farver og opløsningen 800X600 på begge skærme (hardwareaccelration står til ”fuld”)

\"DVDfejl:
Feljkode F5300003

Displaykortet understøtter ikke DVD-afspilning i denne displaytilstand.

Vælg en displaytilstand med lavere opløsning og mindre palet f.eks. 800 x 600 med 256 farver. Nogle gange kan problemet løses ved at udvide displaykortets hukommelse. Yderligere oplysninger om, hvordan størrelsen på hukommelsen udvides, findes i manualen til displaykortet.\"

Fejlmeddelse ved anvendelse af twinview-klon m/ægtefarver og opløsningen 800X600 på begge skærme (hardwareaccelration står til ”fuld”

”DVD-fejl

Den hardwareaccelererede afkodningsfunktion fra displaykortet kan ikke vælges.

Ved indstilling til en ikke-understøttet displaytilstand kan displaykortets hardwareaccelererede afkodningsfunktion ikke vælges.

Luk PowerDVD, vælg en displaytilstand med lavere opløsning og en mindre palet og start PowerDVD igen.  Hvis denne meddelelse vises igen, skal du opdatere displaydriveren med den seneste version.”

Fejlmeddelse ved anvendelse af twinview-klon m/256 farver og opløsningen 640X480 på begge skærme (hardwareaccelration står til ”fuld”

”DVD-Fejl

Fejlkode F5300002

Den hardwareaccelererede afkodningsfunktion fra displaykortet kan ikke vælges.

Ved indstilling til en ikke-understøttet displaytilstand kan displaykortets hardwareaccelererede afkodningsfunktion ikke vælges.

Luk PowerDVD, vælg en displaytilstand med lavere opløsning og en mindre palet og start PowerDVD igen.  Hvis denne meddelelse vises igen, skal du opdatere displaydriveren med den seneste version.”

Pc’en og tv’et er koblet sammen med et S-Whs stik og audiostik som samles i scarstik som går i tv’et (dette giver som sagt ikke problemer når jeg bare har fx word åben).

Jeg har forsøgt at downloade Detonator XP V 21.81 Windows 95/98/Me fra Nvidia hjemmeside, hvilket ikke har løst problemet……

What do I do…Hvis jeg ikke får det til at virke har jeg smidt 400 kroner ud af vinduet til nyt kabel spildt timer på kabeltræk gennem væge og forsøg på at få det til at virke på pc’en.

Det skal lige siges at jeg ikke ligefrem er ekspert i edb, så svar venligst ikke med langhårede tekniske forklaringer, men mere i stil med: ”1 klik her – 2 tryk her o.s.v.

Jeg er ved at være desperat……jeg har lidt svært ved at forestille mig at jeg gider se dvd på min 15’ pc skærm investeringen i den vil også være spildt.

Avatar billede blueyed1 Nybegynder
04. oktober 2001 - 17:36 #1
Havde også nogle problemer med min første DVD jeg skulle se på TV.
Men jeg har ikke samme hardware som dig.
Men jeg kunne kun få det til at virke ved at.

Opdatere mine skærmkorts drivere.

Bagefter kunne jeg så kun se Enten DVD på PC-en eller på TV-en.
Jeg fandt dog ud af at hvis jeg satte min skærm instilling til :

640x480 16 bit farver, tv- udlæsning til.
Dette påvirkede kun min skærm.

Jeg bruger et sammesat kabel, så opsætningen var i format NTSN N og jeg kan vælge \"sammensat kabel\".
Ved ikke om det hjælper dig, men virkede for mig så jeg kunne se DVD på både PC og TV samtidigt.

Held & Lykke
Avatar billede simonvalter Praktikant
04. oktober 2001 - 17:47 #2
kører du xp ? ellers så prøv evt http://www.tweak2.dk/nvidia/w2k1530.zip

og har du prøvet andet software end powerdvd .. windvd er et rigtig godt alternativ ... jeg vil enda sige bedre.

Avatar billede webwally Nybegynder
04. oktober 2001 - 17:49 #3
\"Pc’en og tv’et er koblet sammen med et S-Whs stik og audiostik som samles i scarstik\" - og med dette går jeg selvfølgelig ud fra du mener S-vhs stik.

Jeg vil stærkt anbefalde dig at prøve at køre via alm. composite video stik. Det hjælper nogle gange! Det er i hvert fald værd at forsøge!
Avatar billede meyersweb Nybegynder
04. oktober 2001 - 17:50 #4
Alle tests siger at enten er powerdvd bedre eller også er windvd og powerdvd lige goide - og når jeg nu har powerdvd så vil jeg ikke skifte - du spørger om jeg kører med xp hvad betyder det jeg anvender windows me.
Avatar billede simonvalter Praktikant
04. oktober 2001 - 17:52 #5
nå ja .. jeg mener bare at den dirver du sagde du havede prøvett er optimeret til xp .-.. så skulle du måske prøve en anden
Avatar billede simonvalter Praktikant
04. oktober 2001 - 17:56 #6
og det med: \"og når jeg nu har powerdvd så vil jeg ikke skifte\" holder ikke rigtigt det kunne være problemet til det hele ... du kan have andre porgrammer / drivere instaleret som det bare ikke vil fungere med.

men selvfølgelig så kan det jo være en masse andre ting der spiller ind
Avatar billede meyersweb Nybegynder
04. oktober 2001 - 17:57 #7

Den hedder:
Detonator XP v21.81 Windows 95/98/Me

og findes her:
http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=windows9x

jeg skrev at jeg anvender ME, og denne driver er netop til bl.a. me, men det driveren ændrede ingen ting, jeg forsøgte bare
Avatar billede meyersweb Nybegynder
04. oktober 2001 - 17:58 #8
Den omtalte driver er i øvrigt ikke til XP

på siden:
ftp://ftp1.detonator.nvidia.com/pub/drivers/english/Windows/21.81

ligger disse drivers, hvorfra jeg downloadede den første
09/10/2001 01:08      3,796,867 Win9x 21.81.exe
09/10/2001 01:10      3,276,200 WinNT 21.81.exe
09/10/2001 01:12      3,925,344 WinXP 21.81.exe

Avatar billede simonvalter Praktikant
04. oktober 2001 - 18:00 #9
ja ok jeg så bare kun \"Jeg har forsøgt at downloade Detonator XP V 21.81\"
Avatar billede meyersweb Nybegynder
04. oktober 2001 - 18:03 #10
webwally: hvad er et composite video stik

jeg har s-whs udgang på mit grafikkort, og indgangen for s-whs signaler på mit tv er via scarstikket, jvf. manualen til mit TV (helt nyt Phillips). Jeg kan ikke se andre muligheder for hvordan jeg skulle kunde sende signalet til TV\'et (lyden går i øvrigt ud fra Pc\'en i et andel kabel som samles i scarstikket, som så sættes i tv\'et - lige efter den opskrift jeg fik fra forhandleren)Det er jo også kun når jeg kører dvd der er problemer.

Jeg kan godt køre med twin view (klon/sammebillede) på pc og tv, men IKK NÅR JEG AFSPILLER DVD
Avatar billede meyersweb Nybegynder
04. oktober 2001 - 18:05 #11
loadet jeg har ikke installeret et eneste program på pc\'en siden jeg fik den (udover winzip og så den nye driver)
Avatar billede meyersweb Nybegynder
04. oktober 2001 - 18:09 #12
hvad er Tweaking?
Avatar billede meyersweb Nybegynder
04. oktober 2001 - 18:13 #13
Vender tilbage senere i aften - håber I har fundet en løsning
Avatar billede simonvalter Praktikant
04. oktober 2001 - 18:37 #14
hehe løsningen er win2k eller xp .. eller måske windvd

jeg er helt overbevist om at win me er roden til alt ondt ;D

har du instaleret alle de fixes der er at finde på windows update .. og har du directx 8.0a instaleret ..
Avatar billede makse Nybegynder
04. oktober 2001 - 19:20 #15
Prøv at slå FastWrite fra i din bios.
Hvis du ikke kan gøre det i bios, så hent den her Reg.fix.
Link: http://www.geforcefaq.com/files/fwoff.reg
Avatar billede meyersweb Nybegynder
04. oktober 2001 - 19:51 #16
loadet jeg køber ikke den med at jeg bare skal installere en anden version af windovs - hvorfor skulle det virke i de andre versioner??
Avatar billede simonvalter Praktikant
04. oktober 2001 - 19:54 #17
fordi at me er det største flop microsoft har præsteret .. der er sq ikke andet end problemer med det .. og det er ikke kun egen erfaring jeg taler af ..

Avatar billede meyersweb Nybegynder
04. oktober 2001 - 20:13 #18
Eksempel på at mit problem ville være større i win2000:

Q. Why I can\'t enable hardware acceleration in PowerDVD 3.0 under Windows 2000?
This information is taken from the PowerDVD 3.0 readme file:

For most display chips and integrated chipsets, Hardware Motion Compensation and Subpicture Alpha blending is only available for most display cards under Windows 98 and Windows ME due to Windows 2000 driver limitations. Under Windows 2000, only SiS630 (integrated chipset) and SiS300 (display chip) are supported.

Avatar billede simonvalter Praktikant
04. oktober 2001 - 20:16 #19
du kan da bare lade være med at enable hardware acceleration ... den vil sikkert køre fint uden hvis du har en bare lidt hurtig computer
Avatar billede meyersweb Nybegynder
04. oktober 2001 - 20:22 #20
En lidt hurtigere computer....? Jeg har en 1,5 GHZ med 512 MB Ram
Avatar billede meyersweb Nybegynder
04. oktober 2001 - 20:30 #21
maske: Jeg har slået AGP Fast Writes fra, hvilket ikke gav noget resultat (nu har jeg slået den til igen - og en anden gang ville det være fint med linktet til filen til at slå det til igen - har fundet den og installeret AGP Fast Writes igen)
Avatar billede simonvalter Praktikant
04. oktober 2001 - 20:32 #22
hvis du har sådan en maskine skal du da helt sikkert køre win2k eller xp ... det vil helt klart få din maskine til at rykke ;)
Avatar billede makse Nybegynder
04. oktober 2001 - 20:32 #23
Nåå, ja. Det var en smutter, sorry.

Har du en brænder? (Bruger du evt. PacketCD, DirectCD eller Incd.)
Avatar billede meyersweb Nybegynder
04. oktober 2001 - 20:46 #24
Hvad betyder det at et grafikkort supportere \"overlay on the secondary display\"..??
Avatar billede meyersweb Nybegynder
04. oktober 2001 - 20:51 #25
maske: Ja, jeg har en philps 8x4x32 cdrw-brænder og bruger Nero, men hvad har det men problemet at gøre
Avatar billede makse Nybegynder
04. oktober 2001 - 20:55 #26
Hvis du f.eks. bruger PacketCD kan det give mystiske fejl, når man bruger PowerDVD.

Prøv at H-klikke på DVD drevet, og vælg fanen Device. Se efter om du har et punkt der hedder Exclude from DirectCD/PakcetCD eller lignende. Hvis du har det, så slå det punkt til.

Prøv evt. også at lukke alle bagrundsprogrammer. (AntiVirus programmer mm.)
Avatar billede liden Nybegynder
04. oktober 2001 - 21:18 #27
hej fra den glade
jeg har lige i dag løst mit problem med pc-tv
med samme kort som dig jeg køre 1000mz også ME
smid s-vhs kabel over i skraldespanden
jeg har løst mit problem med et andet kabel som heder :audio/vidio 3Xphono han>scart
prøv at mont dette og
tænd tv først,pc tilsidst driver skal nok opdateres hvis den spørger,det gjore den her
S-VHS ER NOGET L.......
jeg har brugt 6md af mit liv på det*SS*
held og lykke
Avatar billede meyersweb Nybegynder
05. oktober 2001 - 07:59 #28
Liden tillykke med at du fik det til at virke i går - så er vi to. Efter at have forsøgt alt med det hardware/software jeg havde downloadede jeg en demo af Windvd - og hopla så virkede det. Det har åbenbart ikke så meget med grafikkortet, styresystemet eller kablerne at gøre.

Linden jeg ville godt nok også være ked af at smide et kabel til 400 kroner ud, og bruge flere timer på at trække det tilbage gennem væggene.

Jeg vil ikke gi\' 1000 point, men jeg vil da godt gi 150 til dem som har hjulpet mig. Loadet kan du ikke maile til mig hvis du vil ha 150 point, jeg afviste dit svar
Avatar billede simonvalter Praktikant
05. oktober 2001 - 09:45 #29
det vil jeg nu godt nu når jeg svarede lidt rigtigt :=)
Avatar billede meyersweb Nybegynder
06. oktober 2001 - 08:47 #30
Ja du svarede rigtigt, men når man nu skyder med sprede hagl!!*S* - men det skal ikke afholde mig fra at holde hvad jeg lover

http://www.eksperten.dk/spm/117801