Avatar billede 2xa Nybegynder
04. oktober 2001 - 16:34 Der er 7 kommentarer

Header / footer

Et større dokument indeholder fx både papirerark som ligger i landscape og portrait.
Headeren/footeren vil normalt lægge sig øverst i dokumentet, og det er fint nok i portrait, men hvis jeg har brug for at vende headeren i landscape, således at den stadig er på papirets korte side, samtidig med at jeg udenfor headeren, på samme ark, kan arbejde med noget i landscape...hvordan gør jeg så det?
04. oktober 2001 - 16:42 #1
Jeg mener ikke, at du kan dette.
04. oktober 2001 - 20:46 #2
Jeg har leget noget med det, og det er ikke lykkedes.
Den eneste måde, at jeg kan lave noget, som ligner er ved, at indsætte en tekstboks i begge ender, hvor teksten skrives i en anden retning.
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2001 - 08:21 #3
flemmingdahl har helt ret, det er den eneste måde at løse problemet på.
Husk, at du skal indsætte et sektionsskift, inden du ændrer et dokumentets papirformat mellem stående og liggende format.
\\\\AMH
06. oktober 2001 - 10:40 #4
2xa>> hvad siger du til det ?
11. oktober 2001 - 12:16 #5
2xa>> Hvad så ?
Avatar billede 2xa Nybegynder
11. oktober 2001 - 17:15 #6
Jeg har faktisk selv fundet ud af hvordan man gør imellemtiden og jo det KAN lade sig gøre.

Ved hjælp af format style funktionen redigerer man selve headeren/footeren.

Dvs. format>style>[vælg header]>rediger>format> frame>horisontal alignment=inside/outside.

Dette giver en \"ramme\" som kan placeres faktisk hvor man vil i dokumentet, og denne ramme har de samme egenskaber som header og footer fx. det at den gentager sig selv på alle sider og sidenumerering osv. - man skal dog lige sørge for at vende teksten så den vender lodret istedet for vandret :o)

Håber I kan bruge det til noget selv...og tak for hjælpen anyway...
11. oktober 2001 - 19:34 #7
Det svarer også til det vi skrev, dog med en ekstra FED feature - godt fundet.

Lav selv et svar, og accepter det, så vi lukker spørgsmålet, og du beholder dine point. :-)