Avatar billede gonzo-boy Nybegynder
04. oktober 2001 - 11:35 Der er 28 kommentarer og
2 løsninger

Glemt password

Jeg har en 2000 WS og et par af mini venner har været sjove og ændre mit password til mni komtoer.

Hvad gør jeg ???
Er der nogen mulighed for at komme ind på maskinen uden at geninstaller ???
Avatar billede superib Nybegynder
04. oktober 2001 - 11:36 #1
Hvad med at spørge dine venner?? :o)
Avatar billede hotpop Novice
04. oktober 2001 - 11:37 #2
DET tror jeg ikke... Ellers er det jo en alvorlig sikkerhedsbrist i win2000. Bed dine venner om at give dig de nye passwords :)
P.s. Er du stadig venner med dem?
Avatar billede gonzo-boy Nybegynder
04. oktober 2001 - 11:39 #3
De kan ikke huske det eller også vil de ikke give mig det...  Jeg er venner med dem til dette problem er løst !!!
Avatar billede hotpop Novice
04. oktober 2001 - 11:40 #4
Sådan nogle fjolser.
Avatar billede gonzo-boy Nybegynder
04. oktober 2001 - 11:43 #5
jeps
Avatar billede superib Nybegynder
04. oktober 2001 - 11:43 #6
Hvordan kunne de ændre dine passwords uden dit password??
Avatar billede gonzo-boy Nybegynder
04. oktober 2001 - 11:45 #7
Jeg var loggede ind og de sad og pillede... min PC står altid tænd og jeg var ikke i lokalet.(ikke så smart).
Avatar billede hotpop Novice
04. oktober 2001 - 11:47 #8
ja ja ... men de skal jo kende det gamle password for at komme til at lave et nyt :)
Avatar billede makse Nybegynder
04. oktober 2001 - 11:47 #9
Avatar billede superib Nybegynder
04. oktober 2001 - 11:48 #10
Jamen... Man skal da taste det gamle pass. ind for at få lov til at ændre det... netop for at forhindre den situation du beskriver...
Avatar billede gonzo-boy Nybegynder
04. oktober 2001 - 11:50 #11
nej ikke hvis du går ind i administrer og højre klikker på en bruger lige meget hvilken en så skal du ikke angiv det gamle password.
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. oktober 2001 - 11:52 #12
Husk at sætte den standby eller med pausebillede + Password eller luk ned!
Avatar billede gonzo-boy Nybegynder
04. oktober 2001 - 12:02 #13
Der var pausebilled og password på... men den er sat til 5 min.
Jeg har lige læst at hvis man slette to filer fra winnt\\system32\\config bibloteket ved navn sam.exe og sam.log laver man den indbykkede administrator kontos password blankt er det rigtigt ???
Avatar billede superib Nybegynder
04. oktober 2001 - 12:16 #14
Du kan jo prøve... husk at lave en backup...
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. oktober 2001 - 12:20 #15
Jeg mener det hedder C:\\winnt\\system32\\drivers\\etc
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. oktober 2001 - 12:22 #16
Dine vener må ha kendt dit password, for som der står længere oppe skal man angive det originale password for at ændre til et nyt password!
Avatar billede movingrok Nybegynder
04. oktober 2001 - 12:26 #17
Avatar billede hotpop Novice
04. oktober 2001 - 12:27 #18
\"Kommentar fra gonzo-boy
04/10 2001 11:50:18    nej ikke hvis du går ind i administrer og højre klikker på en bruger lige meget hvilken en så skal du ikke angiv det gamle password.\"

FORKERT! Man skal angive det gamle password før man laver et nyt - ellers kan alle jo gå ind og ændre password hele tiden.
Avatar billede gonzo-boy Nybegynder
04. oktober 2001 - 12:30 #19
Jeg ved ikke med den engelsk version men med den dansek pro kan du godt !!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. oktober 2001 - 12:33 #20
Uanset om den er dansk eller Zuluisisk eller pakistank så er reglerne de samme! Intet nyt password uden det gamle!
Avatar billede hotpop Novice
04. oktober 2001 - 12:33 #21
gonzo-boy> du husker forkert :) det kan man ikke.
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. oktober 2001 - 12:38 #22
gonzo-boys> Hvis det var så nemt, hvorfor bruger du så ikke metoden?
Avatar billede gonzo-boy Nybegynder
04. oktober 2001 - 12:40 #23
Hvis man er loggede ind som administrator kan man gode tro mig jeg seder ved en 2000 WS og 2000 server og jeg kan gode... men ikke som bruger.
Avatar billede burningice Nybegynder
04. oktober 2001 - 13:55 #24
hvorfor så meget diskussion... gør som movingrok foreslår... \"det virker!!\"
Avatar billede makse Nybegynder
04. oktober 2001 - 13:56 #25
Ja, eller læs www.eksperten.dk/spm/101968 igennem.
Avatar billede burningice Nybegynder
04. oktober 2001 - 13:56 #26
hotpop>> man behøves ikke det gamle password for at lave et nyt... og ja, alle kan gå ind og ændre password hele tiden, bare de har admin adgang til maskine!!
Avatar billede hotpop Novice
04. oktober 2001 - 20:05 #27
cyberfessor> ja ja - men han kan jo ikke logge på, vel?
Avatar billede burningice Nybegynder
04. oktober 2001 - 20:08 #28
hotpop>> nej.. men det ændrer ikke at det du skrev ikke var rigtigt
Avatar billede hotpop Novice
04. oktober 2001 - 20:12 #29
selv som administrator skal man angive det gamle password - det kunne jo være at admin var gået fra computeren uden at logge af .... :) Jeg har ret.
Avatar billede burningice Nybegynder
04. oktober 2001 - 20:26 #30
hotpop>> du skal IKKE angive det gamle password for at få et nyt!!!!!!!!!

computer management>local users and groups>users
højreklik på administrator og vælg \"set password\"

skal du angive det gamle først??? nej vel!!!