Avatar billede olemichael Nybegynder
03. oktober 2001 - 20:53 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Router

Jeg har netexpress 2 med router men ifølge deres brugsanvisning kan man køre uden router ,hvad er egentlig forskellen, eller er der nogle fordele med router. ps jeg har switchs og 2 pc tilslutet.
Avatar billede cd_ Nybegynder
03. oktober 2001 - 20:59 #1
Routeren sender ip\'er, og diverse andre netværks informationer til maskinerne når du starter dem.. jeg går udfra du selv skal definere de instillinger hvis du ikke har routeren.
Avatar billede sortguld Nybegynder
04. oktober 2001 - 02:46 #2
Som standard får du med netexpress kun tildelt én officiel IP adresse fra TDC. For at få mere end én PC på Internet med kun én officiel IP adresse, er du nødt til at køre PAT (Port Address Translation) på en eller anden måde. Det kan enten laves i routeren eller det kan laves i en firewall af en eller anden art, som f.eks. kan køre på en PC. Fordelen ved routeren er, at du ikke skal til at installere og konfigurere en firewall, på f.eks en PC. Fordelen ved en firewall på f.eks. en PC er at du kan konfigurere en masse ting selv, uden at være en haj til at konfigurere routere. PC firewall´en skal selvfølgelig også være tændt hver gang du vil på Internettet, hvis du da ikke lader den være tændt hele tiden. Men her vil en PC bruge en del mere strøm end en router. Én ting er ihvertfald sikkert, du er nødt til at lave en form for PAT, hvis du skal have mere end én PC på Internet, med kun én officiel IP adresse.