Avatar billede n0sferatu Nybegynder
03. oktober 2001 - 20:52 Der er 38 kommentarer

500 mhz K6-2 !!! Overclock.... how ??? 60 POINTS !!!

jeg aner ikke en dyt om Overclocking men jeg vil gerne overclocke min PC... mit system lyder følgende:

500 Mhz k6-2
GA-5AX Gigabyte Motherboard
TNT 2 Model 64 (32 mb)
196 Ram
tjaaa.... nok ikke mere nødvendigt info....
Avatar billede kludedukken Nybegynder
03. oktober 2001 - 20:55 #1
K6-2 er meget dårlig at overclocke !

Men prøv at sætte din multiplier til 5.5 og FSB 95 og start op ! - det vil gi\' 522.5 mhz !

Og hvis du er heldig vil den køre 5.5 X 100 = 550mz

Indstillingerne vil fremgå af din manual til bundkortet !
Avatar billede n0sferatu Nybegynder
03. oktober 2001 - 21:16 #2
ala a hva\' ?
Avatar billede kludedukken Nybegynder
03. oktober 2001 - 21:23 #3
Din nuværende CPU kører 500mhz (multiplieren er sat til 5.0 og FSB (bushastigheden) er sat til 100mhz = 500mhz)

Når du overclocker en CPU sker det ved at du ændre på en af eller begge disse indstillinger - for eksempel som jeg har beskrevet ovenover, ved at sætte multiplieren til 5.5 og FSB til 95 istedet for den tidligere indstilling, vil du så kører 5.5 X 95 mhz = 522.5 mhz !

Disse to indstillinger skal sættes enten på dit bundkort vha. nogle jumpers - eller inde i BIOs på din maskine !
Avatar billede kludedukken Nybegynder
03. oktober 2001 - 21:23 #4
Jeg prøver at kigge i manualen til din computer !
Avatar billede n0sferatu Nybegynder
03. oktober 2001 - 21:29 #5
okay... danke
Avatar billede n0sferatu Nybegynder
03. oktober 2001 - 21:37 #6
Der er nogle Jumpere på mit Motherboard der kan indstille min maskine til at være en 550 k5-2 !!! Skal jeg bare gøre det ???
Avatar billede kludedukken Nybegynder
03. oktober 2001 - 21:46 #7
Ja det er denne mulighed jeg tænkte på ! - kunne bare ikke finde det i manualen til dit kort.

Er der mulighed for at sætte den til de 5.5 x 95 = 522.5 ? - Så start med det !

Hvis din maskine ikke vil starte op eller går ned (slukker) under opstart er det for meget ! (de er ikke så seje at overclocke :o() men du kan prøve !
Avatar billede n0sferatu Nybegynder
03. oktober 2001 - 21:48 #8
jeg prøver sq lige !!! kontakt mig på icq 113349455 !!! Jeg vil gerne lige have somemore info !!!
Avatar billede n0sferatu Nybegynder
03. oktober 2001 - 21:56 #9
Der kommer blå skærm når den kommer ind i Windows !!
Avatar billede n0sferatu Nybegynder
03. oktober 2001 - 21:58 #10
jeg satte den til 550 og der kom blå skærm inde i Windows !!!
Avatar billede kludedukken Nybegynder
03. oktober 2001 - 22:02 #11
Så kører den ustabilt !
du kan prøve at hæve vcore m. 0.1 - det gøres og ved hjælp af nogle jumpers !
Dette kan betyde at processoren udvikler mere varem så du skal lige holde øje med dette.

Ellers er der ikke andet at gøre end prøve på de 522.5 mhz det skulle være muligt ifølge din manual.
Avatar billede n0sferatu Nybegynder
03. oktober 2001 - 22:04 #12
http://www.gigabyte.com.tw/products/ga5ax4.htm

Der kan du se mit Motherboard...

jeg aner ikke hvor man gør alt det der vcore shit der !!!
Avatar billede kludedukken Nybegynder
03. oktober 2001 - 22:06 #13
Kan du finde en indstilling til de 5.5 x 95 = 522.5 ?
Avatar billede n0sferatu Nybegynder
03. oktober 2001 - 22:10 #14
øhhhhhhhh........ neeeeeeeej........ hvor gør jeg det henne ??? dammit... kontakt mig på ICQ # 113349455 og vi snakker der
Avatar billede kludedukken Nybegynder
03. oktober 2001 - 22:11 #15
OK.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
03. oktober 2001 - 22:17 #16
Jeg har icq : 132586232 har søgt dig !?
Avatar billede vuffe Nybegynder
03. oktober 2001 - 23:02 #17
taget fr awww.overclokcers.com :

Total Entries in Database for AMD K62-500 - 322
Average overclocked speed - 563 Mhz

Gennemsnitsoverclockningen er altså på 63 MHz. :(
OG der skal lige siges at de virkelig går til den derinde! Den skide processor får sq alt hvad rammer og tøj kan holde!!
Mir råd er: Glem det, da du risikerer at lortet brænder sammen, fordi det ikke er det værd når det drejer sig om 50 MHz - hvis du er heldig endda. Forskellen vil du næsten ikke kunne mærke alligevel. Og giv den ikke mere Vcore, så kan du da være sikker på at den kommer til at svede.

\'vuf
Avatar billede kludedukken Nybegynder
10. oktober 2001 - 15:57 #18
N0sferatu > Hva\' så, har du forsøgt dig !?
Avatar billede bosse88 Nybegynder
11. oktober 2001 - 08:39 #19
Hvis jeg var dig ville jeg glemme ALT om at overlocke en k6-2 da de ikke er særligt velegnede til formålet, tro mig. Jeg ejede en k6-2 400 mhz før og den var skide ustabil, før den havde jeg en k6-2 333 mhz og den virkede i 3 måneder før den brændte sammen. Nu har jeg en AMD Athlon Thunderbird 1100 mhz og den er såååå dejlig :) Vent til du får penge til en thunderbird og en god køler så kan du overclocke den en 400-500 mhz uden besvær :) REMEMBER! Du skaol lige først lave en kanal fra et sted til et andet (kan ikke huske det) eller købe et goldfinger kort :)
Avatar billede bosse88 Nybegynder
11. oktober 2001 - 08:43 #20
PS! En dragon orb kan kraftigt anbefales til formålet!!
Avatar billede kirus Praktikant
12. oktober 2001 - 10:33 #21
om en K6/2 500 kører stabilt afhænger af fabrikatet og Temeraturforholdene i PCen
Jeg har over clocket min 500 MHZ siden den første dag på 550. den kører fint. Jeg skulle ikke hæve spændingen eller noget som helst.
Den kørte med en almindeligt køler på 35 grader
om sommern blev så varmen et problem...
Jeg hentede en Kabinet blæser og puttede den ved siden af CPUen.. den køler op til 19 grader ned vis det er koldt men holder den under 35 grader på alle andre tidspunkter.

Jeg ville forslå dig at kigge om varmledpasten ikke er tøret ind. Hvis den er så krads det af og put nyt på... MEGET tynd... jeg brugte et barber blad. Hvis du har for meget på så kan der ske stik det modsatte af det hvad der var ønsket... den holder varmen i steden for at give den vider til kølsystemet.

Nogen Hardcore Overclocker sliber toppen totalt skinnende blank og meget tynd putter paste på meget tynd og overclocker.
Andrer piller \"låget\" fra CPUen og sætter Kølingen direkte på...

Jeg vil ikke give dig ideer men... ;^)
Avatar billede kludedukken Nybegynder
02. november 2001 - 17:26 #22
n0sferatu > Hva så, er dit spørgsmål ikke besvaret !?
Avatar billede kirus Praktikant
07. november 2001 - 10:40 #23
hmm hvor jeg dog hader Folk som ikke gider at give point når man har svaret på deres Spørgsmål!
Avatar billede nosferatuc Nybegynder
15. december 2001 - 02:01 #24
YiR
Avatar billede kirus Praktikant
15. december 2001 - 09:55 #25
YiR? Hvad står det for?
Avatar billede kludedukken Nybegynder
15. december 2001 - 12:47 #26
nosferatuc > Da du har modtaget hjælp fra mig på ICQ og du ligeledes har modtaget hjælp her i forummet, så tag at melde tilbage.
Ellers vil jeg melde dette til Admin.

Har du desuden 2 brugere ? (tjek brugernavnene)
Avatar billede nosferatuc Nybegynder
15. december 2001 - 14:29 #27
Jeg ved det godt... det er ikke mit Spørgsmål længere... hvis det var ville jeg med glæde lukke det og såen men... not mine !! Sorry
Avatar billede kirus Praktikant
15. december 2001 - 16:45 #28
må jeg spøre hvordan det ikke er dit spørgsmål længere?
Avatar billede nosferatuc Nybegynder
15. december 2001 - 17:28 #29
Det er en anden bruger !!!
Avatar billede nosferatuc Nybegynder
15. december 2001 - 17:28 #30
Den bruger der har oprettet dette spørgsmål er slettet og jeg har oprettet en ny i samme navn !!!
Avatar billede kludedukken Nybegynder
15. december 2001 - 17:32 #31
Pga. dårlig opførelse eller hva\' ? : http://www.eksperten.dk/spm/115496
Avatar billede nosferatuc Nybegynder
15. december 2001 - 17:33 #32
Hmmm.... hvis nu jeg vil gøre alt det der med Multiplier og vcore, hvor gør jeg det så henne ??? jeg har ingen anelse om det og sådan så plz help !!!
Avatar billede nosferatuc Nybegynder
15. december 2001 - 17:34 #33
> Pga. dårlig opførelse eller hva\' ? : http://www.eksperten.dk/spm/115496

JA !!!
Avatar billede kirus Praktikant
15. december 2001 - 17:39 #34
jeg vil ikke om jeg vil tro på dig.. jeg ved hvordan du skal overclocke sådan en men... jeg tvivler på at du får fortsat svar på det her... hvis du ikke vil give point...
Avatar billede kludedukken Nybegynder
15. december 2001 - 17:43 #35
nosferatu/c > Jeg fortalte det hele på ICQ i sin tid så dælme nej om jeg gider igen.

Har anmeldt dette til admin. - Så må de tage stilling til hvor mange brugere du har og ligeledes hvilken indstilling de synes du ligger for dagen.

Slut fra min side.
Avatar billede nosferatuc Nybegynder
15. december 2001 - 17:47 #36
Kirus !! Dette er en anden bruger... den der oprettede hed \"n0sferatuc\" og den jeg kører med nu hedder \"Nosferatuc\"
Avatar billede kirus Praktikant
15. december 2001 - 17:52 #37
sagen er anmeldt til Admin... jeg holder mig langt fra dette emne... da jeg hader det når folk ikke gider at give veltjent point!

Færdig fra min side!!!! >(
Avatar billede peter_admin Nybegynder
19. december 2001 - 13:09 #38
nosferatuc er slettet - admin