Avatar billede longlakecent Nybegynder
16. februar 2000 - 14:33 Der er 21 kommentarer

dos og unable to make directory

hejsa ja som det staar ovenover hvorfor kan jeg saa ikke kopiere noget som helst over paa mit c:  ):\

jeg bruger

copy a:*.*      det vil den ikkke  saa gaar jeg over paa mit a drev og skriver
copy *.* c:  det vil den heller ikke  ):

den siger bare

"cannot make directory entry - filnavn
      file(s) copied"

):

HJALP
Avatar billede razmataz Nybegynder
16. februar 2000 - 14:36 #1
du skal da skrive :
copy a:\*.* c:\
eller
copy c:\*.* c:\<nyt bib>\*.*

eller virker det da ikke?

<--^RaZ^-.
Avatar billede snowball Novice
16. februar 2000 - 14:42 #2
copy *.* c: kan altså godt bruges hvis man "står" på a: Så kopierer den bare alle filerne fra roden af disketten over i den folder man "stod" i før man gik over på a:

Snowball
Avatar billede longlakecent Nybegynder
16. februar 2000 - 14:57 #3
jeg faar den dumme fejl hvad kan det vaere?
Avatar billede longlakecent Nybegynder
16. februar 2000 - 14:58 #4
saetter lige point op hvis i er hurtige inden  klokkken bliver 16  faar i 350 point
Avatar billede john.doe Nybegynder
16. februar 2000 - 15:02 #5
Prøv med xcopy da du tilsyneladende vil copierer directory's.

skriv a:xcopy *.* c:*.* /e

brug evt. xcopy /? for at få yderlige parametrer.
Avatar billede snowball Novice
16. februar 2000 - 15:03 #6
er det filer med lange filnavne du forsøger at kopiere ??

Snowball
Avatar billede longlakecent Nybegynder
16. februar 2000 - 15:05 #7
okay problemet er at jeg sidder  og har lige formatteret  min laptop

jeg har  sat et zip drev til den hvor  jeg har nogen  filer som skal paa  men mit problem er at jeg skal smide driverne til zip drevet ind paa min laptop via  min a diskette  og det er saa her jeg faar problemet  og nej det er    dos filnavne
Avatar billede snowball Novice
16. februar 2000 - 15:06 #8
eller er der blandet lange filnavne ind i processen i det hele taget (altså label på disk osv.) ??

Snowball
Avatar billede longlakecent Nybegynder
16. februar 2000 - 15:09 #9
hmm jo der er sikkert  tjekker lige om det med lable men elelrs ikke det er kun  normale dos filnavne laengde
Avatar billede longlakecent Nybegynder
16. februar 2000 - 15:11 #10
okay  harddrevet hed  andreas
Avatar billede longlakecent Nybegynder
16. februar 2000 - 15:12 #11
og floppy hed intet  de har nu begge to ingen lables  altsaa blank
Avatar billede snowball Novice
16. februar 2000 - 15:13 #12
OK...Så er det nok ikke der problemet ligger !

Snowball
Avatar billede longlakecent Nybegynder
16. februar 2000 - 15:15 #13
okay ingen anden  ideer?
Avatar billede longlakecent Nybegynder
16. februar 2000 - 19:35 #14
okay jeg fandt ud af det jeg skulle reboote men jeg ville gerne vide hvordan det kan vaere at  den kommer med den fejl; saa spm er aabent
Avatar billede amfora Nybegynder
16. februar 2000 - 21:16 #15
Du kan lave en kommando af gangen, når du fx. står på c-drevet  c:\
Eksempel: Skriv mkdir nytnavn  enter
dernæst: skriv copy a:\ c:\nytnavn    enter.
Kan også bruges omvendt fra c til a drev.
En anden løsning kan være at bruge Norton Commander til DOS, fx. version 4.0. Den styres med F-tasterne, F7 til at lave nyt direktory.
Tredje kan det være dit tastatur. Jeg kan se du skriver med dobbelt aa og ae.
Er det udenlandsk eller fra før alfabelt med å, ø, æ. Eller er det bare dit særpræg.
Avatar billede douglas Nybegynder
28. februar 2000 - 08:57 #16
Det burde ikke være sværere end at skrive "copy *.* C:" i destinationsbiblioteket -
Hvis ikke dette virker, så prøv at køre en test på din "copy"-kommando. Dvs. bruge kommandoer som du ved virker:
"copy fil.exe nyfil.exe" -

/Douglas
Avatar billede buymac Nybegynder
17. marts 2000 - 17:13 #17
gå over på dit C: drev og skriv copy a:.  det virker
Avatar billede th Nybegynder
15. juni 2000 - 10:32 #18
Geninstaler Dos.
Avatar billede phansen Nybegynder
22. november 2000 - 16:38 #19
Mener du at du ikke genstartede da du formaterede / partitionerede din disk?
Det kan man ikke, fordi DOS ikke opdaterer noget som helst af hvad den ved om diskene, når man formaterer eller partitionerer. Den mounter ikke partitionerne på ny, og den har sikkert også en kopi af FAT i hukommelsen, som den ikke opdaterer - hvem ved. Du er sikkert heldig hvis den flusher disk cachen før den formaterer, hehe :o)
04. november 2002 - 10:58 #20
prøv at gå ind på dit a drev og så skrive
xcopy *.* c:
så skulle den du men hvis du vil ha den ind i en mappe skal du først ind på c: og skriv
md pakke navn
så kan du gå tilbage til a: og skrive
xcopy *.* c:\mappenavn
så skulle den virke
Avatar billede douglas Nybegynder
14. april 2005 - 10:21 #21
Det er vist på tide at lukke et godt gammel spørgsmål? :)