Avatar billede phpbuilderdk Nybegynder
03. oktober 2001 - 17:31 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Midi

Er der nogle der kender et godt program til at lave sange om til midi filer ???
Avatar billede prodic Mester
03. oktober 2001 - 17:41 #1
Avatar billede prodic Mester
03. oktober 2001 - 17:42 #2
Avatar billede phpbuilderdk Nybegynder
03. oktober 2001 - 17:44 #3
Hvilken er bedst ?
Avatar billede prodic Mester
03. oktober 2001 - 17:50 #4
No idea - sorry.

Bruger ingen af dem.
Avatar billede phpbuilderdk Nybegynder
03. oktober 2001 - 17:57 #5
kan man så lave dem til bage til wav så man kan hører dem i en cd afspiller ???
Avatar billede goody-goody Nybegynder
05. oktober 2001 - 16:27 #6
det der med at lave wav om til midi holder ikke helt. det er to fuldstendig forskellige formater.

jeg har aldrig prøvet at lave wav om til midi, men man kan ikke lave en sang om til midi, fordi midi-formatet i sig selv ikke indeholder nogen lyde, men kun besker til lydkortet om fx at spille et c med en bestemt styrke.

man kan derimod godt lave midi om til wav men det kræver medmindre du har et lydkort der kan, kun gøres ved hjælp af en jack-ledning fra out til in.  og så optage out
Avatar billede prodic Mester
05. oktober 2001 - 16:31 #7
goody->Korrekt, men de programmer jeg linker til går efter sigende ind og analyserer musikken, og danner ud fra det midi-lydende.
Og det kan jo godt lade sig gøre, at analysere musikken - det sker jo dagligt.
Om programmet så virker - no idea.
Avatar billede phpbuilderdk Nybegynder
06. oktober 2001 - 10:34 #8
Jeg synes det midi lyde jeg for lavet lyder FORFÆRDENLIGT findes der ikke andre muligheder det er fordi jeg har en sang med stemmer men jeg vil have stemmerne væk ???
Avatar billede prodic Mester
06. oktober 2001 - 10:55 #9
phpbuilder->Med mindre du finder en eller anden måde at digitalisere musikken på gennem et redigeringsprogram, så tror jeg ikke dine chancer for at fjerne vokalen er ret stor.
Hvis du havde råbåndet til musikken, så var det nemt nok. Men det tror jeg ikke du har.

Og ja Midi lyder forfærdeligt, men sådan er det nu engang.

Og skal vi lukke spørgsmålet nu? Du har tilsyneladende fået svar på dit spørgsmål.