Avatar billede stellanova Nybegynder
03. oktober 2001 - 17:23 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

2 styresystemer

Hvis man har en windows NT på c: og windows 98 på d:
hvordan får man maskinen til at boote fra windows NT
Avatar billede goulduck Nybegynder
03. oktober 2001 - 21:32 #1
Får du ikke en bootmenu i starten?
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. oktober 2001 - 10:47 #2
Du er nødt til at installere et dualboot system. Der letteste (IMHO) vil være  at få fat i LILO (Linux Loader) der er gratis og let at installere. På http://www.sslug.dk/linuxbog kan du hente bogen \"friheden til at vælge\" der beskriver installation, samt hvor du får fat i programmet.
Og ja, selv om LILO er til linux kan det sagtens håndtere to windows styresystemer.

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede sandeq Nybegynder
05. oktober 2001 - 17:54 #3
Du kan gøre det :

at du installere begge styresytemmer på c:.. hvis der elllers er plads...

det går oftes galt men det er din løsning...

Avatar billede sandeq Nybegynder
05. oktober 2001 - 17:56 #4
jeg kan gøre på mandag....
hvis jeg ellers få lov af må chef ( slavepiskern )
Avatar billede sandeq Nybegynder
05. oktober 2001 - 17:57 #5
men det kommer til at koste
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. oktober 2001 - 22:43 #6
Jeg vil bestemt ikke råde dig til at installere begge på C:/, hvordan vil du have at din maskine skal vide hvilket system den skal boote???. Jeg er ked af at sige det, du skal have en bootloader. Jeg ved godt at win2000 laver noget der minder om 2 styresystemer på samme partition, men det virker heller ikke ret godt
Avatar billede osj Nybegynder
06. oktober 2001 - 01:49 #7
Jeg ville ikke blande Winnt og windows på samme parition da det kan blive noget rod,det kan være svært at se hvad du kan slette og hvad du ikke kan slette.Det du har gjort er ok men dit problem er nok at du har installerer win98 efter NT så får du nemmelig ikke den bootmanager som Winnt laver.Der kan du vet installerer Winnt igen eller lave en rep af den.Det virker fint.