Avatar billede sbj Nybegynder
03. oktober 2001 - 09:49 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

mp3 på almindelig CD spiller?

Hej

Hvis man nu har en mp3 fil, man gerne vil spille i sit \'almindelige\' stereo anlæg - så skal mp3 filen jo konverteres til wav, ikke?

Er der nogen der kan lede mig gennem dette?

Hvilken frekvens (mhz) - hvad skal filen kaldes etc.?
Avatar billede reptile Nybegynder
03. oktober 2001 - 09:51 #1
Du kan få winamp til at konvertere fra mp3 til wav...

Du skal bruge det plugin der hedder diskwriter plugin og så skal du bare afspille mp3-filerne...
Avatar billede face Nybegynder
03. oktober 2001 - 09:54 #2
EasyCD Creator kan lave mp3 direkte over til CD...
Avatar billede -sofus- Nybegynder
03. oktober 2001 - 09:55 #3
Man kan brænder mp3 ned til cd direkte med easy cdcreator
Avatar billede -sofus- Nybegynder
03. oktober 2001 - 09:56 #4
Doh! jeg er for langsom (:
Avatar billede face Nybegynder
03. oktober 2001 - 09:56 #5
hehe... Jeg kom først =)
Avatar billede face Nybegynder
03. oktober 2001 - 09:57 #6
Medieplayer 8.0 kan også gøre det... Men den er ikke lige så hurtig...
Avatar billede -sofus- Nybegynder
03. oktober 2001 - 09:58 #7
ok jeg laver mit svar om!

her: http://tucows.cybercity.dk/system/preview/195684.html

download dette freeware program, det laver mp3 om til cd\'er
Avatar billede double-g Juniormester
03. oktober 2001 - 11:44 #8

Faktisk kan et almindeligt anlæg ikke afspille *.wav filer. Det den bruger hedder *.cda filer (CD-Audio)
De \"gamle\" brænderprogrammer krævede at filerne skulle være *wav, men alle nyere kan klare konverteringen direkte fra *mp3.
Du skal bare vælge at brænde en audio-cd. Eller evt. lyd-cd
Avatar billede Beach Mester
03. oktober 2001 - 13:31 #9
En meget forklarende side på DK om hvordan man bruger Winamp til at lave wav filer:
http://home3.inet.tele.dk/ajensen/winamp/afspiller_faq/s1.htm

//Beach
Avatar billede msmows Nybegynder
03. oktober 2001 - 15:26 #10
doubleg - du burde give din kommentar som svar, da det er 100% korrekt, og så  skulle du have pointene.
Avatar billede sbj Nybegynder
03. oktober 2001 - 20:05 #11
double g...du har faktisk givet det bedste svar...desværre var det en kommentar. Hvis du lige vil svare - får du mine points.
Jeg brugte Easy DC Creator, og brændte en mp3 som en lyd fil...resultatet kan spilles på en \'alm.\' Cd afspiller - men kan nu godt høre forskellen på en 128khz mp3 fil, og et alm. CD track...tak D-G
Avatar billede double-g Juniormester
03. oktober 2001 - 21:01 #12

Jamen her er 1 stk. svar så.
:-))