Avatar billede amiverse Nybegynder
02. oktober 2001 - 22:36 Der er 17 kommentarer og
5 løsninger

BIOS Upgrade

Jeg sidder her med en gammel skodcomp som nægter at se en skide 6.4 gb hd.

hvis jeg virkelig skal ud i en upgrade af dens bios, så har jeg brug for lidt hjælp herfra.

1. Findes der en international bios-side ala. \"windrivers.com\"???

2. Hvordan gør jeg egentlig, når jeg ikke har noget navn på motherboardet, men kun dette tal \"586F63\"???

3. En lille forklaring på hvordan og hvorledes ville være smukt.
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. oktober 2001 - 22:41 #1
Ja, der er en her http://www.wimsbios.com/
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
02. oktober 2001 - 22:42 #2
du har et FreeTech 586F63 Motherboard
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. oktober 2001 - 22:43 #3
Avatar billede NanoQ Nybegynder
02. oktober 2001 - 22:43 #4
Dit motherboard er et FreeTech 586F63 Motherboard

se mere på http://www.amd.pl/products/cpg/k5/models/586f63.html

Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
02. oktober 2001 - 22:44 #5
prøver lige at finde en bios update
Avatar billede yabu Nybegynder
02. oktober 2001 - 22:44 #6
check med den disk du har købt - det er vigtigt at du sætter den rigtigt til primary eller slave. På din bios skulle der gerne stå et version nummer - prøv at søge på dette - med lidt held finder du en hjemmeside til en evt. opdatering.  Prøv evt. også at sætte din bios til at søge på drev. Lige til sidst - mærke lige efter on der er liv i drevet - det skulle gerne blive \"varmt\" efter et stykke tid - så er du da sikker på at det køre. Men du har nok ret i at det er din bios der trænger til lidt opdatering.
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. oktober 2001 - 22:45 #7
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2001 - 22:46 #8
jeg tror at det er et freetech (www.freetech.com) motherboard, men jeg kan ikke finde noget om det på deres hjemmeside. prøv at sør efter 586F63 på de forskellige søgemaskiner, der kommer gerne nogle nyttige links frem den vej ( hvis du kan engelsk )
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. oktober 2001 - 22:48 #9
De henviser til Wim´s site
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
02. oktober 2001 - 22:51 #10
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
02. oktober 2001 - 22:54 #11
den du har nu er sikkert fra den 6/3/96
den jeg har fundet er fra 10/23/97
Avatar billede amiverse Nybegynder
02. oktober 2001 - 22:55 #12
Jeg har tjekket om disken virker og er sat til master.......bios\'en ser den også som den skal, men dos ser den ikke.....heller ikke hvis den bliver partitioneret udi små dele. Jeg er ret sikker på at det er en ny biosupgrade der er brug for, jeg har bare ikke en skid erfaring i sådan noget.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
02. oktober 2001 - 22:55 #13
hmm..der findes 2 bios updates:
63Xxxxx.EXE is a BIOS file for 586F63 with VRM Socket Header (Gold Heatsink)
63Txxxx.EXE is a BIOS file for 586F63 VER. T with 2 Regulators Onboard (No VRM Socket, Black Heatsink) The VER. T will be in between the PCI or ISA slots. Any numbers or letters after the VER. T are unimportant.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
02. oktober 2001 - 22:56 #14
ovenstående er fundet her:
http://accpc.com/drivers/classfmb.htm
Avatar billede amiverse Nybegynder
02. oktober 2001 - 23:02 #15
Ok.....jeg har den med VRM socket header, så hvad gør jeg nu. Jeg har en WinME bootdisk, og computeren jeg skal installere den på er en pentium 120. Hvad gør jeg???
Avatar billede yabu Nybegynder
02. oktober 2001 - 23:03 #16
Det lyder lidt underligt...

Hvis din bios kan se den bør det være muligt at formatere den..... Ser din bios den som en 6,4 Gb?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
02. oktober 2001 - 23:05 #17
            UPDATE FLASH BIOS
                              =================

        This document explains how to use the FLASH.EXE utility to
        update your system BIOS.

        **************************************************************
        *                                                            *
        *                        WARNING !!                          *
        *                        ==========                          *
        *                                                            *
        *  A FLASH BIOS, together with FLASH.EXE utility, allows you *
        *  to update your system BIOS without changing the BIOS      *
        *  chip. However, if you accidently write something wrong    *
        *  instead of the correct BIOS code into FLASH BIOS, the    *
        *  system may not be bootable anymore. Should this happen,  *
        *  the only remedy is to replace the BIOS chip. Please read  *
        *  this document carefully before you start updating your    *
        *  FLASH BIOS.                                              *
        *                                                            *
        **************************************************************

        1. Please make sure that your motherboard BIOS is a FLASH BIOS
          and related \"BIOS Type Selection\" jumpers (586F52 and 486F55,
          boards only) are set correctly.

        1.5 Save the settings in your current BIOS before you upgrade,
            by writting them down or printing them out.

        2. Boot your system from an MS-DOS system diskette which contains
          only COMMAND.COM and not CONFIG.SYS or AUTOEXEC.BAT files.

        3. Change to the directory which contains both the FLASH.EXE and
          new BIOS code.

        4. Type \"FLASH xxxxxx.BIN\", then press \"ENTER\". xxxxxx.BIN is the
          new BIOS file you just downloaded.

        5. The FLASH utility will show the following message:

                \"Do You Want To Save Bios(Y/N)\"

          By typing \"Y\" you will save the old BIOS code in a file. We
          strongly recommend you save a copy of the old BIOS code.
          Save your old BIOS using the name OLD.BIN.

        6. After saving the old BIOS code, the FLASH utility will show
          the following message:

                \"Are you sure to program(y/n)\"

          By typing \"Y\" the program will start writing the new BIOS code
          into the FLASH BIOS.

        7. After the new BIOS code has been written to the FLASH BIOS,
          the system may reboot by itself, or the FLASH utility will
          show the following message:

                \"Please Power Off or Reset System !\"

          At this time, you may turn off power and restart your system.

          During the boot sequence, press the \"DEL\" key to enter into
          the BIOS setup menu to re-configure your system. Load the
          setup defaults for your BIOS using the Load Setup Defaults
          option. Now choose the Standard CMOS Setup option. In this
          screen you need to configure your hard disk drives and floppy
          disk drives. Press the \"ESC\" key when you are finished
          configuring your HDDs and FDDs. If there are settings that
          you need to change elsewhere in the BIOS, change them now.
          When you are finished choose the Save and exit setup option
          on the initial CMOS(BIOS) setup utility screen.

        End.
Avatar billede amiverse Nybegynder
02. oktober 2001 - 23:06 #18
Ja bios\'en ser den som en 6.4 gb.
Avatar billede yabu Nybegynder
02. oktober 2001 - 23:10 #19
har du prøvet at formatere den (FAT 32) som en partionering?
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. oktober 2001 - 23:15 #20
Takker for point. ;o)

www.fotx.net/retaxes
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
02. oktober 2001 - 23:18 #21
tak for point :)
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2001 - 20:23 #22
jeg ved god det lyder bekendt, men øhhh tak for point *g*