Avatar billede h_noer Nybegynder
15. februar 2000 - 20:42 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Musik & hjemmeside

Hej I kloge hoveder!
Hvordan (og med hvilket program) kan jeg afvikle en stump musik på min hjemmeside, når brugeren betragter en speciel side???
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
15. februar 2000 - 21:01 #1
<EMBED SRC="intro1.wav" width=1 height=1 hidden=true>
Sådan her f.eks.
Avatar billede stigc Nybegynder
15. februar 2000 - 21:09 #2
Midi musik er no at foretrække. Download blandt andet på http://www.geocities.com/SunsetStrip/Stadium/5984/dk_index.html

<BGSOUND SRC="navn.midi">
Avatar billede olebole Juniormester
15. februar 2000 - 23:24 #3
Med SoundEdit16 kan du lave en lydfil, Director vil acceptere. Her kan du lave en ShockWave-fil, der lader sig streame med godt resultat.

Er du lidt mere 'hardcore' ud i lydproduktion, kan du finpudse resultatet yderligere, da ShockWave kompressionen er en 'afart' af mp3. Du kan altså mp3 komprimmere og file-type ændre til ShockWave...men det kræver en del specialkundskab for et godt resultat - som tilgengæld så bliver excelent!

SW-streaming er LAAAANGT at foretrække for RealAudio - der blandt fagfolk rubriceres som: 'Klangen af lort og døde øgler!' ;-)

/VH
Ole Clausen
Avatar billede h_noer Nybegynder
17. februar 2000 - 20:44 #4
dkkarpen: Er det i HTML eller ...?!?!
stigc: Jeg har ikke lyst til at rode med en masse MIDI og andet - jeg skal blot bruge nogle få sekunders "kendingsmelodi" på en af mine sider!
olebole: Det skulle helst være simpelt, enkelt og uden installation af ekstra software - ligesom jeg ikke vil bruge "en krig" på at sætte mig ind i manualer og lignende.
Mvh
Avatar billede stigc Nybegynder
17. februar 2000 - 22:55 #5
Midi er noget af det mest simple du kan lægge på din hjemmeside....... Alt andet fylder meget eller kræver plugins osv.