Avatar billede massi Nybegynder
02. oktober 2001 - 16:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kommer jeg ud dos med win xp

Jeg vil gerne i dos for at lave format c:
Hvordan gør jeg det?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
02. oktober 2001 - 16:26 #1
boot fra en win98 startdiskette og skriv format c:
Avatar billede dr.m Nybegynder
02. oktober 2001 - 16:28 #2
if you installed XP on a NTFS file system (rather then FAT) then you will need to deleted the partition with fdisk or use an external program like partition magic.

you cannot format NTFS with a 98 boot disk!
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2001 - 17:11 #3
Først fdisk ved hjælp af en winowos 98 CD/diskette, derefter fdisk, eller også skal du bruge partition magic.
Avatar billede nmouse Nybegynder
03. oktober 2001 - 13:47 #4
HVis den er er i NTFS format, så skal du slette partsionen først...
Du skal bruge fx en Win 98 Boot disk, og så slette parttionen først, derefter oprette den igen, og så formatere.
Sig til hvis du mangler en Boot 98, så sender jeg en...

Mvh Nmouse
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
03. oktober 2001 - 13:50 #5
nmouse: læser du slet ikke hvad andre har skrevet? du tilføjer ikke ligefrem noget nyt til hans løsning på problemet.
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2001 - 14:06 #6
Og kan CD, som xp leveres på ikke også klare at starte pc i dos? Det mener jeg
Avatar billede nmouse Nybegynder
03. oktober 2001 - 14:07 #7
Jo men du glemte da noget, hedder det ikke
\"format c: /s\"
(det glemte jeg også :-))
Eller hvad... og der kan han jo ikke installere uden at boote på en bootdiskette, og så installere derfra, så dit svar var da noget tyndt..

Se evt:
http://www.eksperten.dk/spm/116351

Mvh Nmouse
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2001 - 14:26 #8
Ja hvis det er ntfs så skal du fdiske først, eller også skal du have fat i partition magic. 7,0, som er XP konvetibel. :-)

kharder
icq# 71258492
www.expertftp.subnet.dk
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
03. oktober 2001 - 14:35 #9
nmouse: jeg hentydede ikke til mit eget svar men at du ikke skrev noget der ikke var skrevet i forvejen. både dr.m og kharder havde nævnt fdisk.
og nej, det hedder ikke nødvendigvis format c: /s
når man skal installere fra en cdrom og man har bootet på en startdiskette, bliver systemet automatisk overført under installationen.
desuden svarede jeg præcis på det han spurgte om. han har heller ikke nævnt et ord om at han kører med NTFS filsystem. derfor nævnte jeg ikke fdisk.