Avatar billede _sandy Nybegynder
01. oktober 2001 - 17:54 Der er 9 kommentarer og
4 løsninger

Min skærm er skæv

Jeg ved ikke helt, hvordan det er gået galt med min skærm, men i øjeblikket buer skærmbilledet indad i venstre side og udad i højre side.

Jeg har haft fat i manualen og forsøgt at regulere på skærmbilledet, men jeg kan overhovedet ikke få begge sider til at blive lige.....man kan nemlig ikke regulere hver side hver for sig.

Er der nogen der ved, om denne fejl er så alvorlig, at skærmen er nødt til at udskiftes, eller kan jeg nøjes med at sende skærmen til reparation?

Jeg har prøvet at gendanne indstillingerne fra fabrikken, men disse indstillinger er lige så skæve.

Det er kun hvis jeg vælger en opløsning på 600 x 800 at siderne bliver nogenlunde lige.....og det er godt nok en træls skærmopløsning.

Håber nogen kan hjælpe mig
Avatar billede ubhansen Nybegynder
01. oktober 2001 - 18:15 #1
det er formentlig ikke en fejl, det skal kunne indstilles fra skærmens egne \"menu-knapper\" kig lige en ekstra gang på det.
Avatar billede _sandy Nybegynder
01. oktober 2001 - 18:30 #2
Ja, men når den ene side buer udad og den anden indad, så kan man jo ikke rette det til, når menuknapperne for skærmen retter højre og venstre side parvis. Jeg kan allerhøjst komme til at få den ene side nogenlunde lige.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
01. oktober 2001 - 18:40 #3
Er ret sikker på du kan ændre det uanset hvad !
I menuen skulle du kunne dreje hele billedet, og også rette billedet ud selv om det kun er i den ene side !
Tror bestemt ikke der er noget i vejen med skærmen som sådan.
Avatar billede summer Mester
01. oktober 2001 - 18:40 #4
Hvad er det for en skærm. På min kan jeg nemt
reg. det du beskriver.
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. oktober 2001 - 18:42 #5
Den skal repareres, det er en fejl i øst-vest kredsløbet og skyldes en eller flere defekte komponenter.
Sikkert ikke det helt vilde i rep.udgifter. Hvis du er heldig kan det være en kold lodning, men så ville den have lavet fejlen periodisk, altså stået og varieret immelem normal og fejl.
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
01. oktober 2001 - 21:16 #6
Har du nogle kraftige højtalere til at stå tæt på din skærm?
Avatar billede _sandy Nybegynder
01. oktober 2001 - 22:44 #7
Tro det eller lad være - det var en windowsfejl. Efter en harddiskformattering og installering af windows på ny, så var der ingen problemer...og det var heldigvis en meget billig løsning *S*
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. oktober 2001 - 23:08 #8
Jamen herligt, miraklernes tid er ikke forbi ;o)

Tak for pointene!

www.fotx.net/retaxes
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
01. oktober 2001 - 23:19 #9
Tak for point :o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. oktober 2001 - 23:22 #10
Ja, de var let tjente ;o)
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
01. oktober 2001 - 23:32 #11
Meget :o)
Avatar billede kludedukken Nybegynder
01. oktober 2001 - 23:36 #12
Takker også !
Avatar billede ubhansen Nybegynder
02. oktober 2001 - 00:07 #13
Og et tak herfra :)